Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Gorg listen var helt ok. At de tok med en sportsbil på slutten der var ikke bra, da er nok Jaguar, Ferrari, Porsche osv. langt over f.eks. CX-5. Jeg regner med det er rent visuelt de vurderer og ikke kvalitet. 

Audis interiør synes jeg imotsetning til deg er lekkert :D R8 kom på listen, men TT er fortjener plass den også. Jeg hadde nok plassert 7-serie BMW på listen også.

Nå er det iallefall for meg vanskelig å sette 9 forskjellige biler på én liste, men hadde vi delt opp i klasser hadde det vært lettere. For hvordan kan en 3-serie konkurrere mot en Rolls Royce på interiør og ihvertfall om vi tar med kvalitet i beregningen?

-Småbil inkl. kompaktbil(1-serie, 500, A1, Golf, A3..)

-Middelklasse (A4, 3-serie, C-klasse..)

-Større bil (5-serie, A6, E-klasse, Panamera...)

-Luksussedan (A8, S-klasse, RR...)

-Sportsbil (R8, Spyker, Ferrari ...)

-SUV (X5, Cayenne, F-Pace..)

for eksempel(nevnte biler er kun eksempler), sikkert mulig med fler kategorier....

Endret av Marius2002
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er jo på min andre BMW med dieselmotor nå, tviler på at jeg går tilbake til bensin med det første (måtte være på hobby bil, har jo ellers E34en med bensin). Husker jeg var skikkelig skeptisk til diesel før, det var helt feil i mine øyne. Men så kjøpte jeg E90 325d hvor jeg fikk krefter og lavt forbruk, i stede for middels krefter og høyt forbruk i V6 A6en jeg hadde. 

Så må jeg også si st jeg har aldri kjørt finere dieselmotorer enn BMW sine. Sekseren låter faktisk ganske bra på turtall og de er faktisk litt turtallsvillige...til å være diesel. 

Hva slags dieselbil har du kjøpt deg?

Hadde akkurat samme opplevelse som deg. Jeg husker ikke lenger hva som fikk meg til å ville teste diesel. Hadde jo 316i bensin før, den var ok på forbruk. Men som trommis trengte jeg større bil, og e39 var fine biler. Ble imponert over 525tds, og alle bilene mine etter har vært diesel ;)

jeg har jo vært inne på tanken om å bytte til bensin (var på jakt i vinter etter bil), men valgte å gå for e61 med diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med et par års unntak (et kort intermesso med E36 323i og VW Up) kjørt dieselbiler siden 1997. Til hverdagsbiler liker jeg karakteristikken og økonomien dieselmotorer tilbyr. Spesielt i løpet av perioden ca. mellom 2000-2015 var denne teknologien helt overlegen, men nå får man like fornuftige bensinmotorer. I tillegg kommer selvfølgelig miljøspørsmålet.

Jeg kjører stadig en dieselbil og trives med dette. Jeg har ingen umiddelbare planer om å bytte bil selv om utviklingen helt klart går mot at dieselmotoren vil bli utfaset. Hvor fort dette går vet jeg ikke, men vi må nok relativt hurtig regne med både økede avgifter og kjøreforbud i enkelte storbyer. Jeg har imidlertid et ambivalent forhold til utviklingen og tenker at når vi kommer så langt vil det også være fornuftige og prisgunstige alternativer på markedet.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skare1 skrev:

Kjørte min 528IA på 0,67l mila Bergen-Hønefoss, i følge OBC, uten å fokusere spesielt på å kjøre økonomisk. Denne har M52B28TU, denne føles veldig sterk/seig iforhold til de tidligere utgavene. Vil tro det bidrar til at den går nokså billig på langkjøring. 

obc stoler jeg ladri på, så kun måling ved fylling som gjelder her :P 

0.67 er ikke ille, det som drar opp hos meg er nok lettere utveksling i diffen (3,15 mot 2,93 org) og cruise (bruker marginalt mer enn "manuell") og motorvegkjøring, (bruker mye mer i 120 enn 70-80)

skal ta en sjekk en tur jeg ikke skal mye på motorveg, gidder liksom ikke kjøre i 80 på e6 i 110 sona :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mot bilkjøp snart, men blir mer og mer usikker på hva man skal gå for.  Pendler 7mil hver dag så en diesel må det nesten bli. Har sett på en del BMW`r, var litt sugen på e61, men var skremmende lesning om de, all slags el-feil og motorer man ikke kan stole på.  

Hvilken diesel motor har BMW for tiden som holder? fra ca 05-10 modeller.  Nesten ikke nøye med chassis, e90/e61/8x.  Skal brukes til jobb/hjem. Lavt budskjett, men bil kjøpes og kjøres i Sverige, her får man jo mye for 60-70.000,-

Nesten så man går til innkjøp av Honda (beklager blasfemi) som pendler bil og har gammel BMW som hobby, blir jo noe skremmt av alt man leser;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwmann24 skrev:

Hvilken diesel motor har BMW for tiden som holder? fra ca 05-10 modeller.  Nesten ikke nøye med chassis, e90/e61/8x.  Skal brukes til jobb/hjem. Lavt budskjett, men bil kjøpes og kjøres i Sverige, her får man jo mye for 60-70.000,-

M57 er en kjempeflott motor. Med godt vedlikehold og god behandling så holder de veldig bra og lenge.

Eneste man må ha i bakhodet er swirl flaps, er ikke alle M57 motorene som har det, men de som har bør man få fjernet.

Vet noen har opplevd sprekk i eksosmanifold men om det er vanlig eller ikke vet jeg ikke.

N57 virker å være bra de også, men de kom vel senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man ikke skal overfokusere på motor i bilvalget. Selvfølgelig, regkjede havari og sånne ting (n47) swirl flaps (m57) og andre gjennomgående problemer er greit å styre unna, men det er også en del av automatkassene til vag. For ikke å snakke om deletilgang, eller hvor lett det er å skru/finne hjelp.

Du må gjerne kjøpe japansk, men om du har en jekk, et pipesett og noen ledige kvelder uten å være redd for å gjøre noe du aldri har gjort før, er nok en bmw til 70 (omtrent uansett valg) billigere for deg enn en tilsvarende honda.

Det mange glemmer, er hvilket troll rust kan være, og der er ikke japanerne flink. Eller hvor greit det er med uorginale eller brukte deler på feks ebay. Sånt finnes det langt mer av til tyske biler, spesielt bmw. Å spare noen tusenlapper på en låskasse, vindusvisker motor, eller en ny stol er kjapt gjort med bmw hvertfall. Med peugeoten min, er det langt vanskeligere.

Jeg ville sett på merce b-klasse med diesel, eller 1, 3 og 5 serie med diesel (hvis regkjedet er tatt hånd om på n47)

Føler du deg dristig, ville jeg vurdert peugeot 508. Bmwene kan fort oppleves som hard på fjæringen, så hvilket veidekke du kjører på, ville hvertfall jeg tenkt litt over.

 

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men MB kjøpes ikke. Er vel ikke før etter 2012-13 de fikk bukt med rustproblemene. Jeg kjøper heller ikke VAG. Såg mer enn nok av de da jeg jobba for VW. Honda er bra biler, men jeg vil ha i pose og sekk, en BMW med bra motor! 525/530d e61/e90 er kanskje ikke så galt?  Leste litt om tidlige n57 motorer med feil på kjede, ellers tror jeg at jeg søker meg litt videre på 3.0 diesel! 3.0 bensin blir kanskje noe drøy på forbruk. 

Har tenkt litt på e46/39 og, men er ikke enkelt å finne fine modeller der. Finnes noen på blocket.se, har de med i beregingen og. m57.

Manuell gir er krav.

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener Honda er bra biler og bedre enn mb (selv med rust) har vi svært forskjellige oppfatninger.

 

Vurdert e53?

e61 med m57 er bra saker, men det er jo vidt forskjellig å kjøre e87 og e60..

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Vurdert e53?

e61 med m57 er bra saker, men det er jo vidt forskjellig å kjøre e87 og e60..

Jeg vet ikke med deg, men jeg har sett en eneste x5 med manuelt gir til salgs, kombinert med dieselmotor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Om du mener Honda er bra biler og bedre enn mb (selv med rust) har vi svært forskjellige oppfatninger.

 

Vurdert e53?

e61 med m57 er bra saker, men det er jo vidt forskjellig å kjøre e87 og e60..

 

Honda er bra, det vet jeg for flere i slekta har og har hatt de. Merce er ikke så bra lenger. Må opp på ganske nytt før det ligner bil igjen. I mellom 1995-2012 lagde de halvfabrikater.

Fant et par pre-face e60 modeller jeg ble litt sugen på

https://www.blocket.se/trelleborg/BMW_530d_72491562.htm?ca=1_9&w=3

https://www.blocket.se/vasternorrland/Bmw_525d_e60_71980572.htm?ca=1_9&w=3

og e90 

https://www.blocket.se/stockholm/BMW_330_d_Navi_V_S_Hjul_Nybesiktigad_68480029.htm?ca=1_9&w=3

Skal lese litt mer i dieseltråden til TRF, kanskje det dukker opp en holdbar motor. Ellers får jeg vel kjøpe en renovert e39 med m51d25. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare jeg som reagerer på oppgitt hastighet? Enkelte deler av videoen gjør det ganske åpenbart at det er snakk om km/t på speedometeret på sykkelen (jeg kan ta feil, men mye tyder på at det er slik).

Videre så viser det hvor effektiv "war on speed" har vært i UK, når de greier å mene at problemet på denne videoen ikke er bilen som bryter sin vikeplikt og meier ned sykkelen.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...