Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, DanielStance skrev:

Brukte ikke politiet Excursion en stund?

Jo, det stemmer. Det går faktisk noen av dem ennå :) Spesialenheten i Politiet brukte også disse bilene, tror de bruker dem ennå faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Follo vet jeg har en i drift enda, Oslo har vel to eller tre med grind/gitterbur på taket. En kamerat har Ford F-serie og Excursion dilla, han kjøper nok en Excursion snart, men har mest hatt F250 og Econoline. Ifølge politiet er Excursion-bilene mest i bruk som rambukk og tunge tak, men lider av dårlige bremser når man kjører utrykning(bremsene går varme).

Svarte V10ere i Norge var egentlig tiltenkt Russland.

Snakket med en innsatsleder i Oslo, de tviholder på Suburban med bensin sålenge de klarer, det er brukandes i Politiet.

 

en kamerat kjører en bensin-Tahoe og vi har den siste tiden reist på tur med den, og jeg kan ikke se for meg en bedre turbil enn det for fem personer fem par ski, noen snowboard, personlige klær og soveposer, matvarer for en uke, mye blandevann, drikkevarer og Aass pils. Bagasjerommet ser halvfullt ut..

Det snødde katter i påsken og det var fint å ha en slik bil når man opphold seg utenfor allfarvei og det bare ble mer og mer snø..

verste er at den V8ern ikke drikker stort mer enn min E39 på landveisskjøring.IMG_4448.thumb.PNG.5ff69bccd903726b87cd03071f8531ad.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FredrikE24 skrev:

Follo vet jeg har en i drift enda, Oslo har vel to eller tre med grind/gitterbur på taket. En kamerat har Ford F-serie og Excursion dilla, han kjøper nok en Excursion snart, men har mest hatt F250 og Econoline. Ifølge politiet er Excursion-bilene mest i bruk som rambukk og tunge tak, men lider av dårlige bremser når man kjører utrykning

Svarte V10ere i Norge var egentlig tiltenkt Russland

Bremsene er Excursion sin store svakhet, selv ved køkjøring i nedoverbakke så merket jeg i dag at de ble gode og varme. Så her bør jeg gjøre noe, iallfall få tak i noen skiver med bedre kjøling i det minste.

Er det en pålitelig kilde det med dem svarte V10ene? I følge Ford Motor Norge så var Norge det eneste landet i Europa hvor Excursion ble solgt offisielt. Faktisk så var Norge ett av de største eksportmarkedet til Excursion utenfor USA og Kanada. Likevel ville ikke Ford levere Excursion med Europa tilpassede lys, derfor ble det litt halvgode løsninger på dette ifra Ford i Norge. Min har derimot fått montert USA lykter men med oransje blinklys og ikke markerings lys. Kan ellers nevne at andre land i europa hvor Excursion ble sideimportert (ikke offisielt av Ford i det gjeldene landet), fikk "Europa" lys supplert av Ford Motor Norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vinket inn til promillekontroll i dag. Sist dette skjedde med meg var under en storkontroll på Minnesund i 2006, altså over 10 år siden. Da jeg nevnte dette for den hyggelige politimannen med blåseapparatet, sa han at "det er skammelig hvor lite vi er ute å kontrollerer." 

Jeg for min del er glad de har promillekontroller, og skulle gjerne blitt sjekket oftere. Får håpe det ikke går 10 nye år før jeg havner i en promillekontroll igjen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, -Erik- skrev:

"Bimmers offisielle Ford tråd" 

Kall det hva du vil, men "Off Topic" er vel ett passende begrep som favner om det meste. Det være seg andre bilmerker, data, mat, båt, fritid, sykkel, politikk, reise, dyr, hus osv :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Waterhouse skrev:

Ble vinket inn til promillekontroll i dag. Sist dette skjedde med meg var under en storkontroll på Minnesund i 2006, altså over 10 år siden. Da jeg nevnte dette for den hyggelige politimannen med blåseapparatet, sa han at "det er skammelig hvor lite vi er ute å kontrollerer." 

Jeg for min del er glad de har promillekontroller, og skulle gjerne blitt sjekket oftere. Får håpe det ikke går 10 nye år før jeg havner i en promillekontroll igjen. :-D

Som regel er de jo ute i villmarka for å ta de livsfarlige scooterkjørerne eller bruke hele staben på vill jakt etter trimma mopeder. Gir mer cash i kassa og bra oppklaringprosent. Evt razzia hos stonere, gi dem noen tusen i røykebot og beslaglegge det lille de finner der. 

Viktige ting som at folk IKKE kjører i fylla blir kanskje ikke nok lønnsomt, derav 1 kontroll pr. 10 år.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kall det hva du vil, men "Off Topic" er vel ett passende begrep som favner om det meste. Det være seg andre bilmerker, data, mat, båt, fritid, sykkel, politikk, reise, dyr, hus osv :) 

Er inneforstått med bruken av denne tråden. Det er faktisk lov å snakke om Toyota, Ford og el-bil her også. Skammelig, men må ha en plass for å slippe alt rotet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig off topic... men noen som vet om slitasjevarsler på bremseklosser skal sitte på høyre eller venstre side foran, og hvilken side de skal sitte bak???

klør meg litt i hodet... fordi jeg har byttet klosser en stund tilbake, men hadde helt glemt å kjøpe varsler. Og nå så finner jeg ikke tegn på at det faktisk mangler varsler :o :-k 😂

IMG_6216.JPG

IMG_6217.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...