Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Gabz skrev:

I know, men står ingenting om ny periode, bare når denne perioden utgår.

Nei så det på jeepen, skulle vært godkjent i 2014, men står i deler i garasjen fortsatt.

men antar at bilen har samme syklus som før når den igjen blir eugodkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord i lavt forbruk på F10en 👍 Jeg må innrømme at jeg gikk litt inn for det, men ellers så skulle det ikke mer til enn å kjøre på relativt flat vei med lite trafikk og cruisecontrollen på 80 km/t. 

IMG_0482.thumb.JPG.2f80d5bdaca23561ddcf1c4bd542089e.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, TRF-Racing skrev:

Kjørecomputer på en trimmet dieselbil? 

Spør du fordi den vil vise lavere forbruk pga feil verdier en plass, etter tuning?

Eller spør du fordi du tenker at det er rart å fremheve lavt forbruk når man er ut etter mer effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Spør du fordi den vil vise lavere forbruk pga feil verdier en plass, etter tuning?

Ja. All tuning jeg har sett fra andre leverandører gjør dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom det, hva er ditt (profesjonelle?) inntrykk av MPPK?

Altså det tekniske, og ikke ting som at man beholder garanti, enkelt å godkjenne osv.

Man kan jo uten tvil hente ut mer på andre måter, så den saken er jo sånn sett grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også for å ikke konkurrere for mye med seg selv antar jeg, men det er liten tvil om at de er litt vél pinglete..

For min del ønsket jeg primært og få tilbake originaleffekten, så sånn sett er jo mer enn fornøyd, men man vil jo alltid ha mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Farter mye land og strand og blirjo en del bompenger utav det. Så tenkte og få laget meg Autopass nå. Både for og slippe alle rekningene med eeevig lange KID nr. :P Også rekner jeg med man får rabatter på alt av bompasseringer?

Men når jeg var innpå Autopass og skulle lage til såg jeg at jeg måtte velge ett spesifikt bompengeselskap.. For alle hadde forskjellige rabatter osv. Jeg har ingen spesielle selskaper og forholde meg til.. Får man ikke rabatt på alle bompengepasseringer med autopass? Eller er det kun rabatter der hvor man er "medlem" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt. I utgangspunktet får man høy rabatt (opp til 50%) på det anlegget man velger som hovedanlegg, samt 10% på alle andre anlegg. Flere og flere steder går de nå bort fra rabatten på hovedanlegget, og gir 20% rabatt til alle.

Jeg har avtale med tre anlegg, og har 50% på to av disse, samt 20% på det siste. Andre steder jeg kjører gjennom får jeg da 10%. De 10% er ikke så viktige, men når man har Autopass får man en time med fri ferdsel i mange bomringer, noe man ikke får uten, så der kan man spare litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.6.2017 at 23.38, And-reas skrev:

Kjøpte en Maxi seilbåt for åtte år siden. Prøvde håndpolering med ymse midler de første årene, med dårlig resultat. Gelcoaten er av god kvalitet på disse, min båt er fra -76 og er bedre enn flere nyere svensk- og «norsk»produserte båtmerker som ligger rundt i opplagshavna. Gikk over til maskinpolering for fire år siden, brukte maaange timer og mange pads den gangen. På Clas Ohlson selger de forresten litersspann med autosol. :-D  I fjor høst ble båten vaska, gikk så over en kjapp runde med mild polering (menzerna et eller annet) på maskin. Avsluttet med et lag Norpol formvoks (selges hos Maritim). Vårpussen har bestått av en kjapp vask, og påføring av et lag til med Norpol.  I rute her, og sjøsetting til mandag 8)

 

Kjøpte ei boks autosol chrom polish på Jula ;) å ble meget fornøyd. Lagt på lag med voks nå i etterkant så da blei jeg fornøyd. Blir og bygge motor på Onsdag å håpe på sjøsetting i helgen! Eller starten av uka💪🏼 Fy å det gledes til å fyre opp på rakrør igjenIMG_2407.thumb.JPG.90cbd5e83b3fc2e759f1d40e6273acdc.JPG

IMG_2409.thumb.JPG.cbc6fb9c2fabe6c785a88bedec287907.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...