Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt dyreparken noen dager, så Oslo - Kr.sand. Så vurderer vi litt nord for Lillehammer hvor svigers har vognen sin. 

Så løsningen på bilproblemet blir kanskje. Bmw til Kr.sand, Volvo til Lillehammer, begge med campingvogn bak.

Volvoen gikk dag to i eierskap til en detailing kar, tirsdag går den til verksted for bytting av olje på girkasse og haldex. (Den har rullet 170.000km på sine tre leve år) hjulstillingskontroll blir også tatt, samt en rask gjennomgang for å være sikker på at alt er ok. Også er det veldig godt mulig det blir en dopingrunde på den også. 

 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje prøvd begge om du har muligheten ja, er jo gøy å sammenligne litt.

Ikke usannsynlig at våre veier krysses, så du får gi et vink om du treffer på oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som kan litt elektro greier:

Skal koble om noe ledningsnett ifm forskjellige generasjoner ECU. Fra delekatalogen ser jeg at terminalene jeg skal har er "MLK 1.2" (0,25-0,5 + 0,5-1,0) og "SLK 2.8" og "SLK 2.8 ELA" (1.0-2.5).

1) Hvilken tang er grei å bruke til dette (og lignende)? Gjerne tilgjengelig i Norge i butikk, og gjerne relativt rimelig (jeg driver ikke så mye med ledningsnett)

2) Har den samme gjengen kanskje disse terminalene i butikk? Trenger ca 30 MLK og ca 10 SLK terminaler. (mao ikke så mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, gallay skrev:

I Trondheim :) 

Noregs taxi eller Trønder? Antar Trønder. 

Jeg kjørte forresten taxi i bartebyen for vel 11 år siden. Den gangen var det lettjente penger. Hører det er magrere tider nå. 

Flott du får kjøre x3 dog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Otis skrev:

Noregs taxi eller Trønder? Antar Trønder. 

Jeg kjørte forresten taxi i bartebyen for vel 11 år siden. Den gangen var det lettjente penger. Hører det er magrere tider nå. 

Flott du får kjøre x3 dog!

Nei, det blir Norgestaxi for nå :) Markedet er litt stivt for dagen, det er sant, men jeg satser å jobbe maks da. Får se hvordan det går mtp lønn. Artig at løyvehaveren har en e61 pre-lci i tillegg :D   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gallay skrev:

Nei, det blir Norgestaxi for nå :) Markedet er litt stivt for dagen, det er sant, men jeg satser å jobbe maks da. Får se hvordan det går mtp lønn. Artig at løyvehaveren har en e61 pre-lci i tillegg :D   

Jeg kjørte selv i helgene i Bergen for snart ti år siden. Erfaringene mine var at de som kjørte maxi-taxi i helgene tjente nesten det dobbelte av meg på et nattskift, hadde mindre venting og kjørte stortsett kun 10timer (4,5+1time pause+4,5). For samme lønna satt jeg i bilen fra 18 til 06-08 litt avhengig av hvor trøtt jeg var.

Ellers er det greit å være oppdatert på rutetider. Når feks toget fra oslo kom, hurtigruta osv. Noen holdeplasser hadde og forskjell i kundemassen avhengig av hvilket klientell som var på de forskjellige uteplassene. De beste turene/interessante kundene fikk jeg på bryggen etter klokken 00. Det handler og litt om hvor godt/dårlig busstilbudet er.

Må du dele bilen med andre eller kan du kjøre når du vil?

Kommer til du å til å kjøre fulle folk, har jeg et par tips,- vær sikker på at ingen er kvalm, eller at de gir beskjed til deg så de kan sitte fremme/åpne vindu etc. Å vaske andres spy midt i den beste kjøringen er noe drit.

Ingen drikke i bilen. Det blir ofte søl, og du får ikke mer tips. 

Hvis noen er plagsom, hiv de ut- selv uten betaling. Dette var ikke jeg flink nok til, og det var det som ødelagte yrket for meg.

Vær streng når folk ikke oppfører seg. Har du bestemt deg,- ombestemmer du deg ikke. Tenk dørvakt.

Ikke ta med kunder som ikke kan gjøre rede for seg. Jeg hadde en kompisgjeng med, hvor sistemann var dritings. Man har jo litt ansvar for at folk ikke fryser ihjel på trappen sin feks, og det går mye tid vekk i å få betaling.

Ikke ta i mot tilbud om sex. Be heller om telefonnummeret dersom dama er interessant. Mange har ufrivillig blitt utsatt for voldstektsanklager.

Er du trøtt, stopp og sov.

Bli venner med de på sentralen. Er det rolig, stikker du innom og tar en kaffe. Kanskje de gir deg litt ekstra turer hvis dere går overens?

Hos oss skulle alle henvendelser gå til sentralen, men det kan være greit å gi nummeret ditt til de kundene som spør. Ringer de sentralen, mister jo du turen mest sannsynlig.

Det kjekkeste er at du vet aldri hvor lang den neste turen blir!

Min rekord for 10år siden var 4300kr👍🤣

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Uten at jeg har passert akkurat ved Basel så har jeg kjøpt på grensa til Sveits (fra Tyskland) før. Stopp på bensinstasjon (rett før eller rett etter tror jeg). Du må kjøpe for et helt år, rett under 50 eur om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Ja. Uten at jeg har passert akkurat ved Basel så har jeg kjøpt på grensa til Sveits (fra Tyskland) før. Stopp på bensinstasjon (rett før eller rett etter tror jeg). Du må kjøpe for et helt år, rett under 50 eur om jeg husker riktig.

Takker og dette høres fornuftig ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...