Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minute ago, FredrikE24 said:

Jeg er imidlertid ikke lei jobben min etter 5år som ingeniør. Åpnes stadig nye dører og muligheter. Håndverkeryrket var jeg lei allerede etter læretiden. Godt betalt, men kan bli litt kjedelig i lengden, og man skal jo jobbe i noen år. 

Enig, 

Det er viktig å ikke se seg blind på lønn. Hvis man skal være i arbeidslivet i 40 år er det fornuftig å velge noe man trives med - noe som gir motivasjon hver morgen når man står opp opp om morran. Jeg har vært på begge sider....Og det er kjipt å gå på jobb når du helst bare vil gå å henge deg selv :lol: Du skjønner jeg mener.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fasinerende å se at de har opptil flere elbiler registrert på seg. Regner med at dette er for at ansatte og familiemedlemmer kan dure igjennom bomringen. Mens de selv har garasjen fulle av ordentlig råe fossilbiler. 

Men det er jo litt ironisk at det for tiden selges mer elbiler enn noen gang før. Men det selges også superbiler som aldri før. Jeg synes det er kult at Bentley har satset på forhandler i Oslo, samt at Porsche har bygget opp ett såpass bra forhandler nettverk som de har gjort. Slikt gjør det jo lett for folk som har mulighet til å realisere drømmene sine. Det virker som det er lang mer akseptabelt å kjøre dyr bil i dag enn før, janteloven står ennå sterkt men den er på vikende front. 

For meg har aldri bil vært ett status symbol, de som mener jeg flotter meg ved å kjøre BMW kjenner meg ikke. For det har jo hendt, i sosiale lag hvis bil har blitt tema og jeg forteller hva jeg kjører. Jeg må liksom forklare hvorfor jeg foretrekker BMW fremfor Toyota. Sånne folk skjønner det ikke likevel. Vi snakka på jobb en gang om hva slags biler vi hadde kjøpt om vi vant 50 millioner. Kollegene mine begynte med Ferrarier og Bentleyer, fabla i vei om 3-4 millioners biler. Jeg begynte bra med å si M8 Gran Coupe, X5 M til kona...Dodge RAM Rebel til arbeidsbil. Men så nevnte jeg full resturering av E34en hos BMW Classic....og de bare..hæ? Så begynte jeg å vise bilder av E32 750i, MB 560 SEC, E28 M5, Chevrolet Caprice Classic, Opel Senator B, Buick Park Avenue, E34 B10 Biturbo, E87 130i, Ford Bronco, førstegen Audi S8, E31 850i, Renault Avantime, Audi 200 20V og diverse annet gammelt ræl fra 80 og 90 tallet. Jeg trenger vel ikke å si at de kikka litt rart på meg, rista på hode og mumla noe om skrotnisse 😂 Men superbiler har aldri fasinert meg, jeg hadde ikke noe sånt på veggen på gutterommet. På min vegg hang det plakater av E39 M5, Audi S8, Ford Explorer (den fra 90 tallet) og Golf 4 GTI....samt en Windy 37 Grand Mistral (som for landkrabber altså er en båt) 👍 Hvorfor kjøpe en Ferrari F8 når du nesten får samme ytelser i en M8 eller M5, bare de har plass til barn og bagasje i tillegg. Jeg er enig i at det er råe biler, man fascinasjonen for slike uoppnåelige biler har aldri vært det. Jeg vil heller drømme om biler jeg en gang kan få muligheten til å eie selv, uten å måtte vinne i Lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

Båten sin det ❤️
Etter ti år som dekkmontør på Windy ,merker jeg savnet av dissse .

Ja det er en herlig båt, flott kvalitet på disse samt ett utrolig tidløst design. En kollega har en 32 Scirocco, utrolig bra plassutnyttelse i disse. Den er jo bare to fot større en vår Joda 290 Sport men likevel så føles den veldig mye mer romslig. Jeg må si at det sitter langt inne å kjøpe en båt som ikke er laget i Norge, dette hadde vi greie på :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja, det gikk jo fort 👍 Sånn som importavgiftene er nå så er det grei hobby å importere litt entusiastbiler for så å flippe dem etter en stund med en liten fortjeneste.

Synd folk er så redde for å importere selv, hadde bare flere vist hvor enkelt det har blitt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, E.C. skrev:

Den nærmeste X5M ligger til nesten 100k mer i pris (riktig nok med færre km på telleren), men det er fort gjort at alle tjener på en sånn deal der noen har importert og flippa.

Ja å den tror jeg han sliter med og selge. Ble solgt en fra Dovre bil her forrige uke til 599 og lå 2 andre ute for 1mnd sia til 550 ish og dem ble raskt borte.

Utrolig artig biler som går meget godt men forbruket kan ikke forsvares som familiebil synes jeg 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på ca 1.3/1.4 i snitt, men også 1.9 hvis man var litt vel ivrig til tider. 
 

kjørte på litt forskjellig, alt etter prisen. Oftest kostet 98 bare kronen mer så da var valget enkelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, liffi said:

Lå på ca 1.3/1.4 i snitt, men også 1.9 hvis man var litt vel ivrig til tider. 
 

kjørte på litt forskjellig, alt etter prisen. Oftest kostet 98 bare kronen mer så da var valget enkelt 

Fun fact:
Jeg kjører 12 tonn Scania på 1,8-1,9 på mila. 9 liters motor. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med småkjøring til og fra jobb på vinterstid havnet jeg fort på 1.2-1.3L/mil med både M52B20 og M54B22, men da gikk motoren nesten aldri driftsvarm (15min tur). Med 1.3L/mil blir det rundt 20kr/mil, så begynner å bli litt da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...