Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

IMG_0054.jpg.3a2b8bec97b13264b9929b51235cc465.jpg

Dette har vært drømmebilen siden jeg så 2Fast 2 Furious i 2003. Så en maken på Oslo Motorshow i 2010 tror jeg det var, og ble starstruck. R34 er bare nydelig! 

Må jo si at Eleanor er en god nr 2 på lista. Kan se Gone in 60 seconds om igjn og om igjen uten å gå lei, den bilen er bare rå (ja, fra 2000). 

E39 M5 er heller ikke langt bak på lista :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Finnes det noen firmaer i Norge som tar på seg importprosess fra Japan? Er jo mange aktører som tilbyr dette for USA import, og fra Europa. Jeg vil tro at det er ikke bare bare å få gjort denne prosessen på egenhånd fra ett såpass fjerntliggende land som Japan. Fra USA er jo dette latterlig enkelt, bare å peke på en bil du vil ha, betale noen tusen, vente 4 uker og så hente bilen i Drammen med alt av nødvendige papirer i en mappe på passasjersetet.

Har du noen (gode) tips vedr. agenter fra USA?

Er enig med deg at tyske biler fra USA ikke frister så veldig mye, men til gjengjeld har man et helt annet utvalg også. Tyskland er som du sier for dyrt, og i Sverige er det langt mellom noe spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

IMG_0054.jpg.3a2b8bec97b13264b9929b51235cc465.jpg

Dette har vært drømmebilen siden jeg så 2Fast 2 Furious i 2003. Så en maken på Oslo Motorshow i 2010 tror jeg det var, og ble starstruck. R34 er bare nydelig! 

Må jo si at Eleanor er en god nr 2 på lista. Kan se Gone in 60 seconds om igjn og om igjen uten å gå lei, den bilen er bare rå (ja, fra 2000). 

E39 M5 er heller ikke langt bak på lista :D

Ja der har du forskjell på folk, noen fikk en drømmebil etter å ha sett en film mens andre har fikk sin drømmebil etter å ha sett den f eks i trafikken. E39 M5 ble min drømmebil etter en nærkontakt på utsiden av E18 veikroa i Umdrumsdal sommeren 1999. Sort, blank DJ registret (Oslo) E39 M5 som starta opp, rygga ut og tømte ett par gir ut på den gang tofelts E18 i retning Sørlandet 😅 

1 time siden, awt skrev:

Har du noen (gode) tips vedr. agenter fra USA?

Er enig med deg at tyske biler fra USA ikke frister så veldig mye, men til gjengjeld har man et helt annet utvalg også. Tyskland er som du sier for dyrt, og i Sverige er det langt mellom noe spennende.

Ja jeg kan anbefale USA Konsulenten på det varmeste, ryddig og flott opplegg som ikke koster allverden 👍 Har brukt han selv ett par ganger samt henvist noen kamerater til han, alle veldig fornøyde. 

Ja utvalget i USA er bra, og er man heldig så kan man finne Euro biler. Det er også enkelte modeller som ikke har tatt helt av i USA, vanlig non M E34 er f eks noe som ikke er så galt priset i USA. Men amerikansk skikk og bruk og tysk finmekanikk går dårlig sammen, så det er mye lurvete vedlikehold, feil deler, motorer som går på feil olje, dårlig bensin osv som knekker tyske biler. Ellers så må jeg jo si at de nye importavgiftene har åpnet dørene for langt nyere og spennende biler enn før, biler man avslo som langt fra oppnåelige er nå plutselig ikke så langt unna. Var derfor jeg heiv meg på Camaro fra 2011 nå, men herrejesus så mye annet som frister også. Tenker E92 M3, M235i, C63 AMG W204, E87 130i, E60 Alpina B5, F10 550i, E70 X5 M, Dodge Challenger SRT-8 osv…. alt er en eneste stor godtebutikk 😂 Alt til prisen av en eller annen folkelig og kjip elektrisk shitbox 👍

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Ja, det har åpnet for mye morsomt, men samtidig tynnes det veldig ut i rekkene når man faktisk begynner å lete. 😛

Jeg kunne godt tenkt meg å eid forskjellig i kortere perioder, men jeg kan ikke fordra å selge, så er usikker på hvor «vellykket» det hadde blitt for min del. Samtidig er det vanskelig å tape særlig med penger på modellene du ramser opp, men da er man avhengig av å finne å finne greie eksemplarer (noe som kan være utfordrende fra spesielt USA som du nevner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at de salter i USA også så du vil normalt ikke ha en bil fra f.eks New England der det også er temmelig fuktig i vintermånendene. Dette gjelder de østlige kyststatene statene generelt samt de nordvestlige statene. Doug DeMuro snakker om at biler fra Kentucky og ned samt de sydvestlige statene er å foretrekke mhp. rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dodge Challenger SRT-8

Når vi snakker om Challenger SRT8

Har fulgt med på dem på FINN litt, og lest litt om disse på nettet. Flotte biler, og de har blitt levert i flere spreke farger. Med og uten soltak og med manuelt og automatgir. Veldig varuet med andre ord.. Selv foretrekker jeg nok med soltak og manuelt gir :)

Forleden så jeg en "Yellow Jacket" Edition, og begynte å Google da det virket da veldig spesielt. Så ser jeg nå at det er tre av dem på Finn?? Hva skjer med at en bil som egentlig er rimelig sjelden, plutselig flooder markedet slik? Alle tre har automatgir men likevel.. Det er veldig få produsert av disse mener jeg å huske, og nå er det tre (3!) til salgs i Norge

Ser at de har brakt tilbake iallfall Plum Crazy til SRT8 også, som er en farge jeg alltid har syntes har vært veldig fin. Også har de en ny farge som heter Furious Fuchsia som ble produsert i begrenset antall, samt noen andre mer standard farger. Det er gøy med statistikk :)

På '70 Challenger er det jo den (Plum Crazy), Top Banana eller hva den heter, Go Mango (Go Man Go) og Panther Pink som er fire av de store sammen med en Lime og en Orange farge jeg ikke husker navnet på. En av tingene jeg misliker med '70 Challenger er dog plasseringen av sidespeil..

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sint front på disse syns jeg ja :)

Ganske kjedelig jobb i grunnen da det er sølv lakk og kun en lett polering samt innvendig pleie. Blir vel ferdig i kveld, så da blir det nok laget et lite album på FB-siden min. 

IMG_20220201_183304.thumb.jpg.66f874d563d0d9194a1e8cdf2b8ddf79.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ja vil si meg enig i det

Jeg har ikke FaceBook så får ikke sett det :(

Innvendig pleie av bil kan da være gøy det også, særlig om seter/ tepper/ matter er litt skitne og man kan ta noen bra 50/50 underveis

Folk uten facebook kan også se siden min etter hva jeg har forstått.

https://www.facebook.com/UnikBilpleie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

@StigJ: er det noen flinke folk i Innlandet du kan anbefale? Regner med at du henger på DCN og får med deg ting 😛

Skal du teste geografikunnskapene mine nå ja? :lol: Innlandet dekker jo et rimelig stort område da...

https://www.swissvaxlillehammer.no/

https://polering.no/index.html

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...