Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Dusy skrev:

Gledens dag å våkne opp til hærverk på bilen sin. Lukket parkeringsanlegg som stenges for publikum kl 23 da det er flere næringslokaler i byggene. Er mye hærverk på biler og andre gjenstander her i Heggedal om dagen. Jeg er helt tom for ord og apatisk akkurat nå. Nettopp kommet meg etter 2 uker med kraftig sykdom og nå dette...jeg blir så jævlig forbanna. Bare min bil som er berørt også. Gått løs på HELE bilen utenom bagasjeluken og taket. 

IMG_1881.thumb.JPG.728871abda97da7d4a8aed4e529b9a31.JPGIMG_1882.thumb.JPG.6aaa72276fa84a07023a9c54e691c07d.JPGIMG_1883.thumb.JPG.f6027588d2381c8ae6b72aba92eb9681.JPGIMG_1885.thumb.JPG.3b6f2cfe910cc91e7b76abcfddf37899.JPGIMG_1887.thumb.JPG.0f3df4e2a930a781f8891a91bb5046da.JPGIMG_1890.thumb.JPG.fc0cc034776c1a8e2aa0d28d6d8a93b0.JPGIMG_1891.thumb.JPG.14277b08661ab49daa903f2452732e69.JPG

 

Dritt unger! Om det er en trøst så er du ikke alene, her er en M3/4 i Ålesund nylig som fikk kjørt seg. https://www.smp.no/nyheter/i/BWjnkQ/dette-synet-moette-mathias-bilen-er-oppskrapa-hele-veien-rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Snagg30 said:

Dritt unger! Om det er en trøst så er du ikke alene, her er en M3/4 i Ålesund nylig som fikk kjørt seg. https://www.smp.no/nyheter/i/BWjnkQ/dette-synet-moette-mathias-bilen-er-oppskrapa-hele-veien-rundt

fy faen..helt sykt. Skjønner ikke at de tør eller kan vise så lite respekt for andres eiendeler. Provoserende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Dusy said:

Gledens dag å våkne opp til hærverk på bilen sin. Lukket parkeringsanlegg som stenges for publikum kl 23 da det er flere næringslokaler i byggene. Er mye hærverk på biler og andre gjenstander her i Heggedal om dagen. Jeg er helt tom for ord og apatisk akkurat nå. Nettopp kommet meg etter 2 uker med kraftig sykdom og nå dette...jeg blir så jævlig forbanna. Bare min bil som er berørt også. Gått løs på HELE bilen utenom bagasjeluken og taket. 

IMG_1881.thumb.JPG.728871abda97da7d4a8aed4e529b9a31.JPGIMG_1882.thumb.JPG.6aaa72276fa84a07023a9c54e691c07d.JPGIMG_1883.thumb.JPG.f6027588d2381c8ae6b72aba92eb9681.JPGIMG_1885.thumb.JPG.3b6f2cfe910cc91e7b76abcfddf37899.JPGIMG_1887.thumb.JPG.0f3df4e2a930a781f8891a91bb5046da.JPGIMG_1890.thumb.JPG.fc0cc034776c1a8e2aa0d28d6d8a93b0.JPGIMG_1891.thumb.JPG.14277b08661ab49daa903f2452732e69.JPG

 

Så jævlig å oppleve det der. Er litt samme greia her i området med en person som kalles for «ripemannen». Riper opp kun dyre (eller som ser dyre ut) biler. Politiet vet om det, men får ikke gjort noe pga bevis. 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Dusy skrev:

fy faen..helt sykt. Skjønner ikke at de tør eller kan vise så lite respekt for andres eiendeler. Provoserende...

Dette er så sykt unødvendig og.veldig irriterende, ingen som tjener på dette. Hører det er en liten gjeng i undomskolealder som holder på i Heggedal, og det gjør at vi ikke setter biler på stasjonen der. Skulle hvert satt en stopper for denne pøbelgjengen. Blir vel forsikringssak dette for din del vil jeg tro, så da kan du kanskje få fikset litt på de lakkskadene du har vist tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Lars S said:

Dette er så sykt unødvendig og.veldig irriterende, ingen som tjener på dette. Hører det er en liten gjeng i undomskolealder som holder på i Heggedal, og det gjør at vi ikke setter biler på stasjonen der. Skulle hvert satt en stopper for denne pøbelgjengen. Blir vel forsikringssak dette for din del vil jeg tro, så da kan du kanskje få fikset litt på de lakkskadene du har vist tidligere?

Det er nettopp det. Er mye grums som skjer blant ungdommene her. Skal ta en liten runde hos naboene, ene har Tesla så kanskje den har fanget opp noe aktivitet? 
 

Ang lakkskadene så er det selvfølgelig ikke der jeg har skadene fra før..hadde det vært der så hadde det ikke vært så gærnt likevel 😅 Poenget er jo at jeg nå er redd for å la bilen min stå der, ettersom det er lukket parkeringsanlegg. Kanskje jeg skal bare skal kvitte meg med bilen og kjøpe noe billig skvip igjen..men sånn skal det jo ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dusy skrev:

Det er nettopp det. Er mye grums som skjer blant ungdommene her. Skal ta en liten runde hos naboene, ene har Tesla så kanskje den har fanget opp noe aktivitet? 
 

Ang lakkskadene så er det selvfølgelig ikke der jeg har skadene fra før..hadde det vært der så hadde det ikke vært så gærnt likevel 😅 Poenget er jo at jeg nå er redd for å la bilen min stå der, ettersom det er lukket parkeringsanlegg. Kanskje jeg skal bare skal kvitte meg med bilen og kjøpe noe billig skvip igjen..men sånn skal det jo ikke være.

Kan fort bli en høy takst for å fikse disse pøbelstreken, så du vil nok få en billigere pris på å fikse opp det som var fra før, da de uansett må slipe, sparkle og lakke, så litt ekstra jobb vil ikke bli så dyrt. Klarlakk må jo legges over hele flater også uansett, og tilstøtende flater tas også ofte for å unngå fargeforskjell. Jeg ville ihvertfall spurt, så kanskje du kan få noe ut av dette hærverket…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med granitt benkeplate på veggmontert baderomsinnredning, i henhold til vekt og om innredningen klarer det? Evt tiltak man må ta. Kom over en benkeplate i granitt med perfekte mål til nesten gi bort pris, så hadde vært kult og hatt.

 

https://www.flisekompaniet.no/bad/baderomsinnredning/servantskap-og-benkeskap/servantskap/korsbakken-servantskap-big-100-eik-natur/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lars S said:

Kan fort bli en høy takst for å fikse disse pøbelstreken, så du vil nok få en billigere pris på å fikse opp det som var fra før, da de uansett må slipe, sparkle og lakke, så litt ekstra jobb vil ikke bli så dyrt. Klarlakk må jo legges over hele flater også uansett, og tilstøtende flater tas også ofte for å unngå fargeforskjell. Jeg ville ihvertfall spurt, så kanskje du kan få noe ut av dette hærverket…

Det er faktisk ingen dum idé. Tusen takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dusy skrev:

Det er faktisk ingen dum idé. Tusen takk for tips! 

Uten at det er helt det samme, men min første bil E46 non M-sport fikk seg en skikkelig smell av en kar med gode drifting egenskaper, jeg fikk så velge deler på verkstedet og fikk på montert M-sport deler hvor jeg betalte differansen bare, så kraftig oppgradering uten mye kostnad. Kanskje du får litt hell i uhell her som @LarsS nevner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snagg30 said:

Uten at det er helt det samme, men min første bil E46 non M-sport fikk seg en skikkelig smell av en kar med gode drifting egenskaper, jeg fikk så velge deler på verkstedet og fikk på montert M-sport deler hvor jeg betalte differansen bare, så kraftig oppgradering uten mye kostnad. Kanskje du får litt hell i uhell her som @LarsS nevner :) 

Det skader jo ikke å spørre, nei! :) Fikk jo byttet til EU fanger på M3en for et par år tilbake når jeg var uheldig da, uten ekstra kostnad. Nå må jeg bare få denne forbanna prosessen til å rulle. Tid man egentlig ikke har til sånt..🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt pris på å høre deres mening om følgende: 

Jeg har en kar som er interessert i min Chevy Camaro, han lurer på om jeg kan ta en 2002 E46 M3 SMG i bytte. Sølv metallic, xenon, skinn, ny opp-pussede CSL felger. Bilen er fin for rust, ser ut ifra  bilene veldig fin ut både over og under. Gått 156 000 km. Så langt så bra…

Men det er noen punkter som skremmer meg litt. 

* Den har ulike dekkmerker foran og bak. Pilot Super Sport foran og noe Falken greier bak. Her lukter jeg stram økonomi

* Det er to servicer mellom 73 000 km og 126 000 km som ikke kan dokumenteres. Eier har pratet med tidligere eier som påstår at de er tatt. Hvorfor ikke skrive det ned noe sted i såfall?

* Står ett GS eksosanlegg på bilen, men originalt følger med. Ser for meg problemer med EU.

* Bilen står med Coilovers, men disse er godkjent i vognkort. Men bilen har blitt begjært avskiltet fordi de er justert for lavt?? Eier lover å vise bilen med riktig justering før salg.

Jeg blir jo litt skeptisk her. Men spørsmålet er, hva kan jeg gi for denne?

Ikke de beste bildene dessverre

DBA0E500-8250-4FB0-BC1D-38A4E22934D5.thumb.jpeg.6e9c0375db2653e290bf64a25a51b2b2.jpeg

0A61B124-37B6-4D57-8870-A3D29E56D42F.thumb.jpeg.c143b46042134a6df4bdd779570b2236.jpeg

62D3D436-3634-4882-85B7-D8ABE126145E.thumb.jpeg.a8bb4a45fdc86ac830bc9bdcb28fe943.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90Jeg forstår ikke spørsmålet. Mener du hva bilen bør verdsettes for i forbindelse med en byttehandel? Jeg ville ha vært skeptisk. SMG på E46 M3 er ikke hva markedet etterspør og hva folk vil ha - og som du påpeker er ulik dekkoppsetning et typisk tegn på stram økonomi og spesielt hvis det handler om sekundære billgere dekk. GS ekos gir hint om ungdomsbil. Det originale er mer enn bra nok før vi snakker f.eks Akrapovič. Jeg liker heller ikke manglende service. Noe er galt for dette er veldig enkelt å dokumentere hvis det er utført. Coilovers gir også et hint om ungdomsbil type wannabe hardcore. Hvorfor coilovers på en bil som primært brukes på alminnelige veier - alternativt er bilen mye banekjørt med alt dette innebærer bør være spørsmålet.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall ikke mer enn de 290k som ble tatt i pant i mai i år.

E46 M3 har kommet seg dit hvor ingen av de nevnte tingene er unormale. Jeg tenker at hvis du egentlig ønsker å selge din bil og ikke bytte i en annen bil så bør du skippe byttehandelen. Det virker dessuten ikke å være noe eksepsjonelt bra eksemplar som du får tak i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...