Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 9.3.2018 at 20.18, awt skrev:

Jeg jobber offshore, og der er både gulost og brunost pakket slik. Det er mange rare fingrer som skal finne seg det ene og andre, så da setter jeg pris på den type innpakning. Plutselig går det også kanskje to uker før noen ønsker brunost igjen, og da er de der like ferske, mens en vanlig pakke med brunostskiver hadde blitt kastet for lengst.

Samme gjelder ting som leverpostei og makrell i tomat, sånne små porsjonspakninger der også.

Bor veldig mye på hotell, skikkelig trivelig der folk skjærer opp brød selv, alle tar i tøystykket og er borti brødet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

... Man dauer ikke av det..

Snarere tvert imot. Større bakterieflyt gir sterkere immunforsvar. Kroppens odds for å forsvare deg mot noe den har møtt tidligere er vesentlig større enn i det motsatte tilfellet.

Mindre søppel, mer bakterier, bedre helse, bedre miljø. Vinn-vinn.

Noen er borti brødet, huttetu! Er det så ille, egentlig?

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fredrik, bor selv halve året på året på hotell, lever enda :) Litt tåler man, men blir fremdeles overasket over hvor mange som ikke har lært seg å dekke for nysing med albuen istedet for håndflaten. Ser jeg folk fingrer borti brød så tar jeg meg bare ett nytt urørt brød. De plattformene jeg har vert på har det også vert standard at alle vasker seg på hendene rett før mat, da kan dem egentlig fingre med det dem vil så min del, så lenge dem holder hendene unna munn, nese o.l til dem har komt seg til sitteplassen. 

Mer skeptisk når man kommer til litt avsides hoteller i UK med vegg til vegg teppe på badet. men det man ikke ser går vell egentlig greit det også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda man overlever(kyllingkebab i østen har også gått bra),men tenk på han svinkuken som pillet seg i nesen i heisen på tur ned til frokost, eller var på dass med super diare og ikke vasket hendene.... og så tar i brødet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er off topic så prøver jeg:

Noen som har noe særlig erfaring med seter til "ratt og pedaler" til konsoll?

Har en sønn på ca 140cm som kjører overraskende bra. Jeg lagde for ei stund siden en enkel hjemmesnekra stol (ikea barnestol) med et billig Logitech ratt. Dette er han på veg til å vokse ut av ift størrelse. Ettersom han kjører ganske bra (med begrenset av spilletid, relativt "strenge" regler i huset) ønsker jeg at han skal få fortsette med dette med en litt mer ordentlig stol, som passer han og er ergonomisk riktig. Videre er det viktig for meg at det ikke er noe tvilsomme konstruksjoner hvor ting flexer (eksempelvis eldre playseat greier hvor rattet beveger seg flere cm i side når man bruker det).

Jeg har sett på flere løsninger, og håper jo helst å finne noe rimelig brukt. Men er det noen som har noen erfaring, tips og råd, ift sete som egner seg for barn ift størrelse/ergonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mange fra dette forumet representerer folk fra flere kommuner så er jeg litt nysgjerrig når det gjelder fiber tilgjengelighet .Jeg bor i en relativ liten kommune med ca 5000 innbyggere i Hedmark. Når det gjelder infrastruktur i henhold til Internett, så har det vært veldig variabelt rundt om her. Selv har vi vdsl fra Telenor med 70/25 linje. Men har hatt endel klassekamerater med 2/0.5. Varierer veldig hvor langt unna man bor sentralen osv. Men i fjor så fikk kommunen støtte til å legge fiber på de stedene internettet er som verst. Nå som det har gått under ett år så har faktisk Eidsiva begynte å legge fiber rundt på mange av de resterende plassene som ikke fikk i fjor (Telenor som stod for fiberen i fjor). Spørsmålet mitt er da hvordan er fiber tilgjengeligheten i resten av Norge? Tenker da på utenfor byer, små kommuner osv. Er litt av en gravejobb de har hatt her. Må jo være veldig dyrt å legge fiber, det bor også endel gamle folk som jeg regner med takket nei til å melde seg på. Er 9000kr i oppkoblingsavgift. Er også noen store avstander mellom husene litt utenfor her jeg bor, må jo ta veldig mange år for Eidsiva for å kunne tjene opp dette.

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er der forholdsvis greit utbygd med fiber, bor i et tettsted med 6-7000 innbyggere.

Fikk gratis oppkobling, da de måtte ha noe for å lokke til seg kunder med (jeg skulle ha uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...