Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde Samsung helt til jeg sluttet å bry meg så veldig mye om PC og mobiler. Gikk over til iPhone for et par år siden og er veldig førnøyd :) Ting fungerer og den gjør det den skal. 

 

Noe annet: Er det dyrt å kjøpe lakkstifter hos en BMW-forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 5S som er et par år gammel som funker knirkefritt. Klarer å tyne den opp i 3 dager mellom hver lading, men jeg bruker den stort sett kun til sms og noe ringing. Synes den er stor nok, og vil ikke ha noe større. Holdbarhet samt størrelse og vekt - at den passer i bukselomma er det viktigste :mrgreen: 

Den beste tlf jeg har hatt må være Nokia 3210, den var en skikkelig kriger som gikk gjennom drøssevis av fyllekuler der den falt i bakken eller druknet i diverse sølepytter. Tror jeg brukte den daglig i 7,5 år (0,5 av dem med knust skjerm) før den gikk av med pensjon.

Forresten kom jeg over et par kjøretøy som passer bedre inn her enn i spottetråden. Ble overrasket av denne ekstremt rustne 11 år gamle Passaten, samt en sjelden svenske - Saab 9-5 GTR V12. Kan skremme fanden på flatmark...

IMG_1978.JPG

IMG_1979.JPG

IMG_1980.JPG

Saaaaaab.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Passaten....det er noe av det værste jeg har sett :shock: Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, vel har den gått litt men det der var ille. Jeg tror heller ikke Audi er noe bedre... Det er da det er deilig å kunne si de enkle ordene som kommer til å provosere mange "Glad jeg kjører BMW" 8) 

image.png

(Nå skal vel noen rett på google og finne bilder av en rusten BMW) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 jeg har ikke inntrykk av at BMW er så ille når det kommer til å være ihjælrustet :) Selvfølgelig litt i kanaler, nederst på dører, bagasjeluker og i hjulbuer, men dette har jeg inntrykk av er standard plasser på andre biler også som er noen år:) Noen opprustede finner man alltid om man virkelig vil..! Jeg var hjemme hos en kunde idag og monterte Yale Doorman dørlås på goodwill, han var mer opptatt av å prate om og se på E91en enn dørlåsen. Selv kjørte han en i40, men det virket som han hadde god peiling på BMW likevel :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 jeg har ikke inntrykk av at BMW er så ille når det kommer til å være ihjælrustet :) Selvfølgelig litt i kanaler, nederst på dører, bagasjeluker og i hjulbuer, men dette har jeg inntrykk av er standard plasser på andre biler også som er noen år:) Noen opprustede finner man alltid om man virkelig vil..! Jeg var hjemme hos en kunde idag og monterte Yale Doorman dørlås på goodwill, han var mer opptatt av å prate om og se på E91en enn dørlåsen. Selv kjørte han en i40, men det virket som han hadde god peiling på BMW likevel :) 

Det meste av BMW ifra E9x, E6x, E8x eller det meste av BMW etter 2003/2004 er faktisk over snittet bra når det kommer til rust. Dagens F30 og F10 er i følge Svenske Vi Bilagare de beste i sin klasse på rustbeskyttelse ifra fabrikk. Det rare her er at BMW ikke har gått hardt ut og reklamert for sin rustbeskyttelse slik Audi og Mercedes har gjort. Som med dieselskandalen, hvor BMW var en av svært få som ikke var innblandet så er det like greit å gjøre ting skikkelig. Da føler iallfall jeg at jeg får noe igjen for de ekstra pengene man betaler for en BMW, og ikke bare merke og image :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er en konkret sammenheng mellom at BMW har klart seg fint i relasjon til dieselskandalen og rustbeskyttelse, men vi kan være enige om at BMW bygger rimelig fornuftige biler. E46 og E39 var ganske plaget av rust, men det var også de andre tyske premiumbilmerkene på den samme tiden (Audi i noe mindre grad). Porsche er det sjeldent rust på hvis de er pleiet og vedlikeholdt skikkelig. På 2000 tallet var det faktisk de franske bilene som rustet minst og de koster det halve i forhold til f.eks BMW. Akkurat dette faktum har gått mange hus forbi i Norge, men selvfølgelig... hvis man tror at franske biler er dårllige så må de jo være det... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Det finnes no nok av audier fra 1998-2004 med rust. Jeg syns annenhver a6 til under 40 000kr har skjenerende rust på dørene, og gjerne hull i fremskjermene. Spesielt allroad har rust i forbindelse med det ekstra panelet på dørene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag vært ute å kjørt ett lite knipe av det beste BMW har å tilby for tiden. 

BMW I8. Så futuristisk og rå, veldig upraktisk men det gjør liksom ikke noe. Utrolig artig bil å kjøre, lyden er kanskje falsk igjennom høyttalerne men rått er det likevel :) 

image.jpg

BMW M3 Competition. Råeste bilen jeg har kjørt til nå, ett villdyr av en bil. Denne vipper Model S med 700 hester av pallen som det råeste jeg har kjørt. Her gikk det styggfort rett frem og i svingene. Også lyden, skjønner ikke hvorfor folk kritiserer den. Lyden var jo helt konge :) 

image.jpg

BMW 740e. Ett skip av en bil, med luftfjæring i Comfort Pluss så bare flyter den bortover. Tar alt av ugjevnheter i veien, vanvittig komfortabel. Faktisk så var den ganske sprek også, samspillet mellom motorene er sømløst og man mangler egentelig ikke noen krefter. Teknologien er imponerende, "wow" faktoren er veldig høy :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...