Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk lappen på MC i starten av juli, og har mer eller mindre( :P ) kjørt kontinuerlig siden da. En dag med regn, ellers noen små drypp. Skal ikke klage overhodet! Da jeg hadde langkjøring med kjøreskolen så datt himmelen ned, og å kjøre nakensykkel da er ikke noe særlig :P Bak kåpa på bimmern holder man seg varm og tørr :wub:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg  tok lappen (i fjor høst) hadde jeg en dag med opphold, ellers regnet det hver gang jeg kjørte. Første dag med opphold var på oppkjøring faktisk, så var litt stressa for at sensor skulle synes jeg kjørte for rolig av gammel vane.

Har iallfall erfart at mc-støvlene ikke er vanntette i det hele tatt. Etter 15 min er jeg fuktig, og etter 20 min er sokken kliss. Etter 4 timer kan jeg faktisk tømme vann ut av skoen. Digg!

Endret av sandersander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, på Langkjøringa så ble jeg ikke våt andre steder enn i fanget, da vann gikk gjennom glidelåsen, da hadde man jo kjørt hele dagen, samt handskene. Ellers var jeg tørr, kjører med noen støvler kjøreskolen forhandlet, Falco eller noe slikt, ganske billing, men greie og tette. Dressen er Klim Badlands, den er helt tett såfremt man ikke får vann liggende i fanget over tid.

Høres ikke ut som du har hatt så mye fint vær med MCen :?

Jeg har kjørt en hel dag i regn etter at jeg fikk lappen, det gikk veldig greit, men som du sier man må ta det forsiktig, veldig forsiktig. Fikk hjulspinn på motorveien da jeg la meg inn fra venstrefeltet og over til høyre og økte farten svakt. Det var ikke så gøy. I rundkjøring og slike ting så kjører jeg nok så sakte at bilister blir svært irriterte.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange fine opplevelser da, til tross for mye dårlig vær. Bor i et område hvor man ikke skal lange biten for å komme til fantastiske veier som kan nytes med både bil og MC. Har kjørt 6 000 siden mars, og har kjørt til jobb hver dag i samme periode, med kanskje 5 unntak. Sparer så mye i bom- og drivstoffpenger at det er sykt verdt å bli litt fuktig :) Mye fortere går det også, og kosen er jo helt klart tilstede selv om ruta ikke er den mest spennende.

Kjører også veldig rolig, var ikke helt klar over hvor glatt det blir på MC rett etter jeg fikk lappen og kjørte nok litt over evne en stund. Men nå derimot, nå er jeg rene pensjonisten ;)

Har litt lyst på ny sykkel også, men hadde håpet å beholde min til jeg kan ta tunglappen iallfall, blir så dyrt å bytte hele tiden. Men så ligger det en sinnsykt fin BMW GS på finn som frister sinnsykt...

Følger forresten loggen din på mcsiden også, god lesning. Jeg heter ca. det samme som det jeg gjør her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sykt lyst på MC-lapp selv. Men eneste tohjuling-erfaring jeg har utenom sykkel er en Vespa med automat én gang, så trenger nok litt øvelse før jeg skal sette meg inn for å ta den :P Men gud så digg det ser ut å cruise rundt med! Kan se for meg frihetsfølelsen du får på MC i forhold til bil, og litt høyere morrofaktor er det nok og! Soon..

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to sesonger og mange mil på en full-effekt Aprilia RS125, må jeg virkelig si at motorsykkel er et stort savn etter jeg fikk billappen for 1,5 år siden. En helt annen kjørefølelse og man trenger heller ikke store farten før det begynner å bli morro. Mange gode minner med solskinn og tørre, svingete veier kombinert med en meget turtallsvillig 2T-motor. 

Planer om å ta mellomtunglappen til neste år, skal bli spennende å få prøvd litt ordentlige motorsykler etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gabz skrev:

Har sykt lyst på MC-lapp selv. Men eneste tohjuling-erfaring jeg har utenom sykkel er en Vespa med automat én gang, så trenger nok litt øvelse før jeg skal sette meg inn for å ta den :P

Jeg hadde aldri kjørt noe på to hjul, så trafikkskolen måtte vise meg hva som var clutch og hva som var brems. Klarte lappen med kun det obligatoriske, selv om kjørelærer måtte mase litt om at jeg måtte kjøre litt fortere i starten.

Han nevnte også noe om at det ofte gikk fortere å få lappen for oss som ikke har kjørt moped/lettsykkel før fordi det ofte er endel uvaner som må bort før man kan begynne opplæringen skikkelig. Mulig han sa det for å være hyggelig, men uansett.

Om noen skal ta lappen på Sørlandet kan jeg uansett anbefale Learn Trafikkskole. Fikk en utrolig morsom kjørelærer fra østlandet en plass. Husker ikke hva han heter, men tror det var Øystein eller Øyvind eller noe. Føler vi var på bølgelengde om både nivået jeg var på og hva som skulle til for å bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt moped i ca to år. Kjørte aldri originalt, det er jo livsfarlig. Mopeden hang greit på med 125-sykler, men mista en del aks og toppfarten var ikke i nærheten (90-100 en plass). Hadde 70cc-kit, og gikk helt ålreit. Men jeg kan vel neppe skryte av å kjøre forsvarlig, det gikk stort sett i parkdress, eller vinterjakke. Tryner man da er man fucked. Mopeden veide ca 100 kg, så den var vond å få over seg også.
Kjørte som en idiot, la meg heeeelt til venstre i feltet mitt for å hindre forbikjøringer osv (lå gjerne i 90 i 70 sjæl, og biler skulle absolutt forbi!) :P Rett over i rundkjøringer var vel det verste å vende seg av med i bilen; jeg dro bare RETT fram uansett hvor jeg skulle :P Han som henta den hadde med seg faren sin: "denne gikk skammelig fælt, men guttungen skal få skru den litt mer original og få lov til å kjøre den" :lol:

Var ganske digg å kjøre bil i stedet :P kan kjøre lovlig i shorts og t-skjorte til og med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sandersander skrev:

 

Såpass, ja :) Jeg vet jo hvordan girkassa og clutchen funker i teorien så er bare å venne seg til det i praksis. Hvilken tok du? Mellomtung? Og koster vel en 15-20k? (selvfølgelig avhengig av kjøreskole men ca)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk selv rett på 1200-kubikk og er 25 år, har 270kg tung sykkel med 131hk/115nm mellom bena. Faktisk så går det veldig fint å ta det med ro. Etterhvert som man også blir vandt til responsen så kjører man etterhvert også veldig effektivt og behagelig uten å gi på så skrekkelig hver gang sjansen byr seg. Har ikke hatt lappen en måned en gang og synes i og for seg sykkelen er litt lat i frasparket nå. Kardang er herlig.. Oljeskift en gang i året, 2,25dl olje går det på den. Ikke noe kjedesmøring, stramming og gris, bare å kjøre :)  

Nå er jeg sjeldent typen som mister hodet og rullgardina går ned og alt det der, og kjører idiot. Har ikke falt meg inn riktig enda å få den "verdensmester"-følelsen man gjerne leser om. Venter dog på at den skal komme en dag, så inntil videre "kuler" jeg den i samme stil som før.

Fært går det først etter at man har byttelånt sykkel med en kamerat som kjører V-twin eller noe slikt, bråker og rister fært uten å egentlig flytte på seg.. Alltid like morsomt når man kjører hjem fra jobb på motorveien med kofferter og utstyr bakpå og en eller annen skal yppe seg :P 

I Oslo-trafikken kryr det av BMW-sykler og at de har skiftet litt tankegang rundt sykkeldesign, så er det også noe for en hver smak. Boxerne er populære, og særlig R1200GS.

Er det noe jeg skal klage litt over er det lavtsittende fothvilere på K1200RSen, så subber jo ganske lett så fort man drar til litt ekstra hardt på svingene. Fothvilerne kan heves, styret kan flyttes, hendlene kan justeres, pedalene kan husteres, setet kan heves mange cm i høyde bare ved å låse det opp og klikke det opp et hakk. Dvs. en sykkel som bør passe de fleste. Jeg er 194 høy, og må nesten ha fothvilerne på bånn, men sånn er det, i det daglige er det overhodet ikke et problem.

Kjørt moped siden barnehagealder, og kjørte altfor mye moped fra jeg var 16år, vil nok si det er en fordel, særlig om man har kjørt i en større by og klarer å lese trafikken kjørende på to hjul. Klarte meg på 18 000kr for lappen, for selve opplæringa. 

image.thumb.jpeg.aa08758f4caf9867d71aaf474c4fc99f.jpeg

Her er man på langtur, sykkelen er såpass god og kjøre at det å stanse er igrunn ikke nødvendig for annet enn å tanke. Kjenner ikke tankmåleren så godt, så blir som regel å stoppe hver 35. mil.

 

Han her kjører relativt friskt

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, DanielStance skrev:

Flere BMWer som står og råtner på rot på eiendommen til en fyr i Sverige som nekter å selge de. :( Blant annet en 325iX E30 Touring, 540ia E34 Touring og noen andre. Trist syn.
 

Dette var triste saker. Sikkert biler som fortsatt kan reddes, men hvis vedkommende ikke vil selge så :(  Men jeg regner med alt er til salgs for riktig pris da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå merker jeg at jeg får enda mere lyst på mc igjen! Kjørte lettsykkel i to år og har vel savnet det hele tiden siden da, men er samtidig utrolig glad for å ha bil de dagene det pøsregner eller er kaldt! Mulig jeg ender opp med å ta tunglappen neste sommer. Noen som i så fall har en anbefaling til en kjøreskole i nærheten av strekningen mellom Rygge-Oslo? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...