Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Daniel. skrev:

Håper denne slår ann, og ikke blir som AutoDB. Begynner å bli rimelig lei å betale 500kr HVER gang jeg skal legge ut en bil for salg.

https://www.tv2.no/broom/10385290/

Tja, det så greit ut. Jeg er skeptisk til stjernemerkinga og tror biler kan virke frastøtende for enkelte som henger seg opp i denne merkinga. Du får én stjerne for servicehistorikk, men er du uheldig på dato var bilen EU-godkjent for over 6 måneder siden, garanti er løpt ut og NAF-test har du ikke. La oss ta din E90 og si det er en 2012-modell. Nydelig bil, men får bare 1 stjerne fordi du ikke har vært hos NAF og EU-godkjenningen er bare om et år.  Bra det blir billigere da, finn.no tar blodpris og kult at man kan auksjonere bilen bort. Det kan nå bli lettere å lufte bilen for salg for å se interessen når det er billigere å annonserer. Sett fra en annen side, hvor ofte bytter/selger man bil?

De burde komme med policy om salgsbilder; screenshots fra snapchat og instagram forbudt, screenshots generelt når jeg tenker meg om(mye rart i finn.no-tråden). Samt bilder på høykant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Tja, det så greit ut. Jeg er skeptisk til stjernemerkinga og tror biler kan virke frastøtende for enkelte som henger seg opp i denne merkinga. Du får én stjerne for servicehistorikk, men er du uheldig på dato var bilen EU-godkjent for over 6 måneder siden, garanti er løpt ut og NAF-test har du ikke. La oss ta din E90 og si det er en 2012-modell. Nydelig bil, men får bare 1 stjerne fordi du ikke har vært hos NAF og EU-godkjenningen er bare om et år.  Bra det blir billigere da, finn.no tar blodpris og kult at man kan auksjonere bilen bort. Det kan nå bli lettere å lufte bilen for salg for å se interessen når det er billigere å annonserer. Sett fra en annen side, hvor ofte bytter/selger man bil?

De burde komme med policy om salgsbilder; screenshots fra snapchat og instagram forbudt, screenshots generelt når jeg tenker meg om(mye rart i finn.no-tråden). Samt bilder på høykant. :)

Sant. Er nok ikke helt perfekt, men bare prisen for annonse er et stort pluss.

Nei, det er jo ikke det man gjør oftest. Problemet er bare at de krever 500 HVER gang. Noe som er veldig irriterende om bilen ikke blir solgt på de første 30 dagene annonsen ligger ute, om du skjønner.

Men ja, burde vært litt krav til bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker all konkurranse til Finn.no velkommen, men i likhet med @Marius2002 er jeg veldig skeptisk til det stjerneopplegget. Det kommer jo til å ende slik at ingen gidder å søke etter biler som har mindre enn fire stjerner, samt at kjøpere vil bruke mangel på en stjerne eller tre som tidenes prutningsgrunnlag.

Greit nok at denne egenmeldingen kan erstatte en tilstandsrapport (såvidt jeg forstår), men så lenge den er en egenmelding er den jo heller ikke verdt noe særlig mer enn det som blir skrevet i en evt. kjøpskontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 7.15, Shattered skrev:

Jepp, de grønnskollede forer oss med propaganda for å få oss over på elbil samt for å få ned bilbruken :P

Lurer på hvor lang tid det tar før det som skjedde med dieselbilen skjer med el-bilen. Når mange nok har kjøpt det finner de vel ett eller annet riv ruskende galt med el-bil opplegget slik at de kan lesse på med avgifter på dem og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Larsinnj skrev:

Lurer på hvor lang tid det tar før det som skjedde med dieselbilen skjer med el-bilen. Når mange nok har kjøpt det finner de vel ett eller annet riv ruskende galt med el-bil opplegget slik at de kan lesse på med avgifter på dem og. 

Neppe noe galt, det er jo et ganske simpelt system... Men ja, avgifter kommer, dyrere strøm osv. osv., men dette er ikke ukjent. :) 
Og når vi er inne på saken, Harley kommer med el-motorsykkel. Den er faktisk ganske så kul. Uvant, men kul.
Jeg liker motorlyd altså, så ikke misforstå meg :) 

https://www.tek.no/artikler/dette-er-en-harley-davidson-elscooter/457175

 

Edit:
Føler Cake fortjener en plass her:
https://ridecake.com
 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden vil vise. Er jo ikke så fryktelig mange år siden dieselbil var det aller beste man kunne kjøre for miljøet sin del. For min del bunner det vel ut i at jeg helt enkelt har veldig lite lyst på el-bil, men jeg er redd at jeg ikke har noe valg om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok valg i mange år til :) Norge er større enn Oslo sentrum, selv om MDG ikke tror så. Det kommer derimot sikkert til å bli færre nybiler med diesel å velge mellom etterhvert. Med det sagt er diesel veldig kurrant for langdistanse og da er det faktisk ikke så ille som de skal ha det til. Elbil med bakhjulstrekk er faktisk ganske morsomt å kjøre, tenker da spesifikt på i3. Så jeg ville prøvd en om du ikke har gjort det! Man må bare forstå modellen :)

Forresten en must-see, i3 rally :beer:

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om sola... Dieselbil salget i Europas største bilmarked har begynt å stige igjen. Flere og flere dieselmodeller begynner nå å klare utslipps kravene og slipper da inn i by sentrumene igjen. Elbil salget stiger også, men er fortsatt på kun 1,7 prosent av det totale salget. 

https://www.tv2.no/broom/10394322/

Slik nyheter som dette snakkes det veldig lavt om i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...