Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kinesisk kvalitet ser jeg, halve lyslista er gåen etter bare uker på veien. Vi snakker om en Kina SUV til 850 000 kr…folk vil bedras så lenge det går på strøm 😂 Jada, bildet er litt ufokusert men det er ikke så lett å kjøre bil og holde telefonen stille samtidig….

EE5C3FDA-C04A-4F1A-93C4-2F1715A29B4E.thumb.png.5a478b3cae91854fec4a821a0519d62c.png

D2AA20CC-2BDD-4E3F-805F-3F704D4ECF97.thumb.jpeg.7e47dfeb65e536e6828c9ad148a714c1.jpeg

Flirte litt av denne, når jeg kom på min G21 som havarerte etter 2.5 uker og ble stående hos Bavaria i 8 uker 😂 ingen som leverer kvalitet nå til dags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kinesisk kvalitet ser jeg, halve lyslista er gåen etter bare uker på veien. Vi snakker om en Kina SUV til 850 000 kr…folk vil bedras så lenge det går på strøm 😂 Jada, bildet er litt ufokusert men det er ikke så lett å kjøre bil og holde telefonen stille samtidig….

EE5C3FDA-C04A-4F1A-93C4-2F1715A29B4E.thumb.png.5a478b3cae91854fec4a821a0519d62c.png

D2AA20CC-2BDD-4E3F-805F-3F704D4ECF97.thumb.jpeg.7e47dfeb65e536e6828c9ad148a714c1.jpeg

Du har sett feil …. Dette er blinklyset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett tilsvarende på etron da de var nye. Har nok ikke så mye med at de går på strøm å gjøre.

Det som er litt artig er at vw e-golf har en låsbar ladeluke som går i stykker. Denne er videreført fordi vanlig golf hadde låsbar luke så ingen stjeler drivstoffet. Dette er jo ikke aktuelt på en elbil, men luka ble videreført pga kostnad. Så det er faktisk en del elbiler som sliter pga. utdaterte fossile problemer, ikke fordi man teknisk sett ikke greier å lage elbilene skikkelig 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tja, BMW har ikke vært heldige med baklyktene på siste gen. X1 heller. Har sett et par med defekt lykt på ene siden. Det er et par for mye. De slet vel litt på F25 også om jeg husker riktig. 

 

Ikke bare på X1, jeg opplevde flere ganger sprekk i mine baklykter på  E60 og F10.

Til og med sprekk i baklyktene på CSen jeg eide. Alle 4 ble byttet på garanti. De kostet ca 91 000,- 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kommer til å bli partikkelmåling som blir standard på PKK i fremtiden. Da ender nok alle bilene uten DPF til å feile på denne. Samtidig er det litt spennende politiske føringer som teknisk sett ikke alltid henger sammen:

Kjøre uten DPF = dårlig, fyre i peisen med ved = ok. Mye partikler går ut i lufta ved vedfyring. Elektrifisere offshore der man bruker naturgass til oppvarming og strømproduksjon, slik at man kobles på det Europeiske strømmarkedet der man ved energimangel bruker kull, som er verre å bruke enn naturgass. Makes perfect sense 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, awt skrev:

Danmark er skikkelig på offensiven. Det at biler blir beslaglagt er jo ikke noe nytt, men nå har de altså begynt å gå etter chippede biler også.

Tvilsomt at det betyr noe for oss Nordmenn, men likevel.

B6BE3D25-D812-4E25-B918-8912AB6D384A.jpeg.195a001a3660c2a0e2688067e576e3cd.jpeg

Da det tross alt bedre her i Norge.

Ja Danskene er virkelig på bilistene nå, men når man driver å fjerner DPF så påkaller det kanskje litt mer oppmerksomhet enn om man bare har vanlig tuning. Vegvesenet trua jo med å ta trimma biler i Norge også, men denne offensiven grunnstøtte fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja Danskene er virkelig på bilistene nå, men når man driver å fjerner DPF så påkaller det kanskje litt mer oppmerksomhet enn om man bare har vanlig tuning. Vegvesenet trua jo med å ta trimma biler i Norge også, men denne offensiven grunnstøtte fort.

En ting er å bli tatt, men å bli påtvunget til å kjøpe ny original hjerne fra et autorisert verksted, evt. vrake bilen er jo litt ekstremt. Her får man beskjed om å tilbakeføre bilen til original stand, og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Tenker at det kommer til å bli partikkelmåling som blir standard på PKK i fremtiden. Da ender nok alle bilene uten DPF til å feile på denne. Samtidig er det litt spennende politiske føringer som teknisk sett ikke alltid henger sammen:

Kjøre uten DPF = dårlig, fyre i peisen med ved = ok. Mye partikler går ut i lufta ved vedfyring. Elektrifisere offshore der man bruker naturgass til oppvarming og strømproduksjon, slik at man kobles på det Europeiske strømmarkedet der man ved energimangel bruker kull, som er verre å bruke enn naturgass. Makes perfect sense 🥴

Det det er sånt jeg har vanskelig for å fatte. Det virker så inkonsekvent og tilfeldig. Litt på samme lest som at vi skal kjøre el og nullutslipp i Norge innen år 20 et eller annet. Bilparken i Norge sett i verdenssammenheng er knøttliten og klarer ikke se hvordan det skal løse en global klimakrise. Ja, klart det betyr noe, men det virker så talentløst når vi har andre aspekter som kunne redusert avtrykket betraktelig mer. 
 

Kina er jo forøvrig regnet som et u-land, så de har jo andre utslippskrav enn i-land. Teknologisk sett gir ikke det mening, men Kina er stort og mesteparten er underutviklet.

Tyskland har jo også fattet den smarte løsningen at de skal dekommisjonere atomkraftverkene. Lurer på hva de skal kompensere det med? Kull kanskje? Makes sense 🤷‍♂️🤦‍♂️
 

Blir spennende å se om parisavtalen blir like dårlig gjennomført som Kyoto-avtalen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, awt said:

En ting er å bli tatt, men å bli påtvunget til å kjøpe ny original hjerne fra et autorisert verksted, evt. vrake bilen er jo litt ekstremt. Her får man beskjed om å tilbakeføre bilen til original stand, og ferdig med det.

Dersom man blir tatt flere ganger får man samme straff eller skjerpes den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, smashy skrev:

Dersom man blir tatt flere ganger får man samme straff eller skjerpes den? 

Jeg kjenner ikke til detaljene her, bare reagerte på straffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...