Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

Rart! Veldig mange leverandører som feks bbs har tuv papirer liggende offentlig på sin hjemmeside

Jeg er enig. Jeg synes ikke det gir menig jeg heller og jeg skjønner ikke helt forklaringen dems. Du er uansett avhengig av et anlegget som er påmontert bilen stemmer overens med det som står i papirene, så da kan jeg ikke skjønne hvorfor det skulle bety noe at de ikke vet hva som står der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen 

Fjernlys på pre-lci er helt krise. Kjørte rundt med de i 4 år selv. Kan like gjerne la være å skru de på... Kan jo forbedres med f.eks LED-bar, men er bedre å bare kjøpe Lci med en gang. 

Jeg ville ihvertfall funnet en bil som er nyere enn 1/1-2017 da motor/batterigarantien gikk opp fra 8 år/100k til 8 år/160k fra denne datoen. 

Er jo et klassisk dilemma når man skal stoppe når man handler bil.

Litt og litt så er plutselig bilen dobbelt så dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om det blir lci.. batterigaranti veger jo også opp en del. 

Ser det er latterlig mange som skriver bilen har adaptive cc, så går jeg igjennom utstyrsliste og finner CC med bremsefunksjon🙄  Spesielt store forhandlere klarer og skrive det opp.. Gjerne i overskriften.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=258368006

 

Da er jo denne meget aktuell.. er jo en lci priset til prelci neesten, vertfall etter at jeg har bydd😅 Han påstår den har ACC. Interiøret er nitrist men..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er det noen som er gode på rens av beige seter? Jeg er i tvil om det er møkk eller om fargen på skinnet rett og slett er slitt bort. Så jeg er litt nærvøs for å fortsette i fare for å skade skinnet. Bruker Swissvax Leather Cleaner og den børsten som følger med. Men får ikke bukt med det som for meg ser ut som skitt, nesten så jeg har gjort det verre….

Dette er vanlig skitt som lar seg fjerne…

B8D0DDAA-766F-46DD-8BEC-FEDDB591A541.thumb.jpeg.a7dd17a52568891f1edfaef7207cc3c8.jpeg

…men de områdene her på sitteputa får jeg faen ikke bukt med.. Det ser verre ut nå enn før jeg startet 😅

2AA8CA48-B4A2-4969-BBE3-8D95A589204E.thumb.jpeg.92e68f7cb0db711513d99bb91393b8bf.jpeg

Tror pinadø meg jeg må få tak i noe ny skinnfarge…

C7A96C43-4397-42DD-AFD3-FEB505643123.png

Her levner det ingen tvil Fredrik ,på sitteputen må det påføres ny farge da den er slitt bort .

Sånn så jo komfortstolen jeg hadde i e34 ut.

Trodde det var møkk,men desto mer jeg prøvde å rense desto verre ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Skulebollen skrev:

Da spørs det om det blir lci.. batterigaranti veger jo også opp en del. 

Ser det er latterlig mange som skriver bilen har adaptive cc, så går jeg igjennom utstyrsliste og finner CC med bremsefunksjon🙄  Spesielt store forhandlere klarer og skrive det opp.. Gjerne i overskriften.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=258368006

 

Da er jo denne meget aktuell.. er jo en lci priset til prelci neesten, vertfall etter at jeg har bydd😅 Han påstår den har ACC. Interiøret er nitrist men..

 

Den har ACC. Det ser du på knappene på rattet. Ellers enig, men hadde heller satset på å bytte interiør eller noe da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Den har ACC. Det ser du på knappene på rattet. Ellers enig, men hadde heller satset på å bytte interiør eller noe da. :) 

Hvordan er bruktmarkedet for felger og interiør ting til i3? Den trebiten på dash er vel relativt grei og skaffe og bytte kanskje? Og ellers er det vel bare seter i skinn som er forskjellige fra en fully charged? Utseende messig alså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvordan er bruktmarkedet for felger og interiør ting til i3? Den trebiten på dash er vel relativt grei og skaffe og bytte kanskje? Og ellers er det vel bare seter i skinn som er forskjellige fra en fully charged? Utseende messig alså.. 

Du burde også space ut hjula, hører flere med vanlig i3 klager på sporing(ikke alle nei), mens de med S synes den ligger helt konge på veien. ACS leverer TUV-godkjente 12mm spacere og øker da sporvidden med 24mm, det hjelper på. Det hadde vært det første jeg hadde gjort på en i3.
https://ac-schnitzer.no/collections/i3/products/i3-spacer

Er du i siget, så faller disse naturlig inn også:

https://ac-schnitzer.no/collections/i3/products/senkesett-til-bmw-i3-i3s

Ellers ser jeg i3S-felgene er ettertraktet, men de leser jeg ikke nødvendigvis passer standard i3. Noen som vet 100%? Dekk er forøvrig  da 175 foran og 195 bak, kontra 155 rund baut på standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skulebollen skrev:

Med bredere hjul knerter man vel rekkevidde så da utgår det😅

Alt som er tøft går ut over ett eller annet ja :lol: Men, spacer kan du vurdere, kan ikke se for meg at det skal ha mye innvirkning på rekkevidde. Marginalt isåfall, men bilen blir bedre å ratte rundt på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Hvordan er bruktmarkedet for felger og interiør ting til i3? Den trebiten på dash er vel relativt grei og skaffe og bytte kanskje? Og ellers er det vel bare seter i skinn som er forskjellige fra en fully charged? Utseende messig alså.. 

De fineste felgene til i3 er jo i mine øyne i3S-hjulene (disse har også 175/195-bredde). Disse har jeg ikke sett så mange av. Ellers er det hugget mange i3er, så det burde være overkommelig å komme over et sett skinninteriør. Dashbordet er i tillegg annerledes ettersom biler med skinn har skinntrukket dashbord. Navi professional burde også være en billig sak å få ettermontert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Saltkjelen skrev:

De fineste felgene til i3 er jo i mine øyne i3S-hjulene (disse har også 175/195-bredde). Disse har jeg ikke sett så mange av. Ellers er det hugget mange i3er, så det burde være overkommelig å komme over et sett skinninteriør. Dashbordet er i tillegg annerledes ettersom biler med skinn har skinntrukket dashbord. Navi professional burde også være en billig sak å få ettermontert. :)

Det trengs, for Navi Basic i i3 er søppel hva gjelder oppkoblingstid mot telefon. Trodde bare skjermen var forskjellig, men tydeligvis ikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fupsaker skrev:

Det trengs, for Navi Basic i i3 er søppel hva gjelder oppkoblingstid mot telefon. Trodde bare skjermen var forskjellig, men tydeligvis ikke...?

Ja, Navi business er vel ikke akkurat det mest sexy man kan finne. Hadde utvilsomt gått for NBT EVO ID6 retrofit her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Den har ACC. Det ser du på knappene på rattet. Ellers enig, men hadde heller satset på å bytte interiør eller noe da. :) 

Ble noe rot i sitering her nå men.. 

Skjønner at jeg helst burde gått for en fully charged mtp. Interiørdetaljer.. Men nå er det bare en billig pendlebil vi er ute etter..

 

Er m.a.o navi business på den jeg linket til? Bilen skal utelukkende brukes til pendling fra A-B + småkjøring i bygda.. Navigasjon vil Aldri bli brukt.. Men er den tungrodd med BT tilkobling så er det jo irriterende. Hun hører stortsett på radio, men handsfree er jo en fordel. Hvordan er det mulig at Bmw ikke har fått til dette på en 18mod med lci?? Når det funker på en gammel e60.. 

Ettermontering av ting er mindre aktuelt.. foruten evt. Felger og muligens interiør om man kommer over ett.. 

Det viktigste ekstrautstyret er egentlig ACC. Hvordan er basis stereoen? 

Rekner med alle biler er levert standard med varmepumpe som kan stilles inn så man har varm bil morgen og ettermiddag? Helst med app

 

Edit: finner ikke ACC på denne i vindecoder?? 

 

Screenshot_20220613-120034.thumb.png.e89f4dd8339ae36a5be12a19459373f2.png

 

Eller er driving assistant + ink. Acc?

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fungerer jo fint sånn det er nå. Vi byttet ut i3 60Ah med en i3 94Ah LCI som firmabil, og denne er nok av samme konfigurering som den du ser på. Det fungerer helt fint og gjør nytten sin, så om du ser på den bilen med samme øyne som meg er det bare å kjøre på.

Håper ikke du har for store forventninger til ACC på i3. Denne er kamerabasert og ikke radarbasert, og opplever derfor en del hiccups (ikke hvis du spør administratoren for i3-gruppa på facebook, hos han er nemlig i3 verdens beste bil med verdens beste teknikk og alle som sier noe i mot er idioiter) med regn og motlys (sol).

Alle har varmepumpe, så her kan du styre varme med nøkkel, til avsatte tider i iDrive eller via app (med forbehold om at app ikke fungerer på importbil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

Her levner det ingen tvil Fredrik ,på sitteputen må det påføres ny farge da den er slitt bort .

Sånn så jo komfortstolen jeg hadde i e34 ut.

Trodde det var møkk,men desto mer jeg prøvde å rense desto verre ble det.

Har du farget skinn selv noen gang, ser jo ut som en relativt enkel jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...