Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Utstyrsliste. "S130 Weapon box" er jo litt tøft. :)

S102 Reinforced brakes
S108 Motor extended operation circuit
S130 Weapon box
S223 Dynamic Damping Control
S230 Extra package, EU-specific
S248 Steering wheel heater
S255 Sports leather steering wheel
S258 Tire with run-flat functionality
S2PA Wheel bolt retainer
S2TB Sport automatic transmission
S2VB Tire pressure display
S302 Alarm system
S320 Deleted, model lettering
S386 Roof railingVehicle options
S3AC Trailer coupling
S3AG Reversing camera
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S4M8 Individual rear-reading light
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S534 Automatic air conditioning
S552 Adaptive LED headlightS5AC High-beam assistant
S5AG Lane-change warning
S5AL Active ProtectionVehicle options
S5AT Driving Assistant Plus
S5DL Surround View
S610 Head-up display
S654 DAB tuner
S698 Area-Code 2 for DVD
S6AC Intelligent emergency SOS call
S6AE Teleservices
S6NS Convenience phone, expanded Smartphone
S6WB Multifunctional instrument display
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
S842 Cold-climate version
S843 Power reduction
S850 Dummy-SALAPA
S877 Delete cross-pattern operationVehicle options
S8A7 Language version 'Norwegian'
S8AW On-board vehicle literature Norwegian
S8KA Dummy-SALAPA
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8SM Car ident. number visible from outside
S8TF Active pedestrian protection
S8TG Thiefproofing device
S940 special equipment BMW Individual
S993 model year code in VIN
S9AA Outer skin protection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo disse "Norgesversjonene" vi blir kvitt om forslaget til nye bilavgifter blir vedtatt. Men jeg tenker at 211 hester er bedre enn 163 hester, eller det var kanskje 190 hestern de vurderte i anbudet. De blir jo lastet opp med flere hundre kilo med utstyr også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anbudet var det 520d med M Performance-tuningen. Eksakte tall for denne er vel ikke oppgitt, men rundt 220hk er vel ofte nevnt?

Leste forøvrig denne artikkelen, og la merke til dette bildet:

MG74121.jpg?size=742x0&quality=75

Hadde det ikke vært bedre å plassert disse på en takbøyle eller i forbindelse med lysbjelken? Er jo ikke mindre enn seks(!) ekstra hull i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Politiforum la ut et par av de i dag på instagrammen sin også :) Hyggeligere å møte på disse enn triste Passater, ja!

... også når du føler deg urettferdig behandlet og står til å miste lappen? :wink:

Forøvrig så går 320d Touring med 190 HK, 400 Nm og 6-trinns manuell gearkasse utrolig bra. Den drar noe helt vanvittig mellom ca. 190 og 220 Km/t på Autobahn (uten at dette er så veldig relevant i Norge). Den går selvfølgelig veldig bra i lavere hastigheter også og jeg vil tro at 5-serien ikke går så veldig mye dårligere selv om den er litt tyngre... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, awt skrev:

I anbudet var det 520d med M Performance-tuningen. Eksakte tall for denne er vel ikke oppgitt, men rundt 220hk er vel ofte nevnt?

Leste forøvrig denne artikkelen, og la merke til dette bildet:

MG74121.jpg?size=742x0&quality=75

Hadde det ikke vært bedre å plassert disse på en takbøyle eller i forbindelse med lysbjelken? Er jo ikke mindre enn seks(!) ekstra hull i taket.

Jeg vil tro det spiller liten rolle, det blir mer og mer uvanlig at politibiler selges på det private markedet etter endt bruk. De er som regel så utkjørte og slitene da at de kun egner seg til deler eller øvelser av forskjellige slag.

53 minutter siden, Fredrik skrev:

... også når du føler deg urettferdig behandlet og står til å miste lappen? :wink:

Forøvrig så går 320d Touring med 190 HK, 400 Nm og 6-trinns manuell gearkasse utrolig bra. Den drar noe helt vanvittig mellom ca. 190 og 220 Km/t på Autobahn (uten at dette er så veldig relevant i Norge). Den går selvfølgelig veldig bra i lavere hastigheter også og jeg vil tro at 5-serien ikke går så veldig mye dårligere selv om den er litt tyngre... :)

Der er bra moment på disse motorene, jeg tror ikke en 525d vil være noen sinke i en biljakt langs E6 eller E18 motorveiene. De vil iallfall ha bedre fartsresurser en dagens Passater, så det tror jeg de som kommer til å jobbe med disse bilene kommer til å nyte godt av. Autobahn Polizei og Trafikk politiet i Storbritania bruker som regel 530d som kun er ett hakk opp ifra 525d. Dessuten har vi ett litt lavere tempo på norske motorveier, så jeg tror nok 525d blir helt greit :) 

Men det jeg stusser over er at X5ene politiet bruker har jo alt ifra 25d motoren til 40d motoren, hvor de fleste enten har 30d eller 40d motoren etter hva jeg har sett. Så det er nok ikke umulig at de åpner for litt grommere motorisering etterhvert på 5-seriene også, iallfall for utryknings politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg vil tro det spiller liten rolle, det blir mer og mer uvanlig at politibiler selges på det private markedet etter endt bruk. De er som regel så utkjørte og slitene da at de kun egner seg til deler eller øvelser av forskjellige slag.

 

De fleste patruljebiler (personbiler) blir levert til PHS etter endt tjenste og vil gå som øvingskjøring for studenter som må ta 160 koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg vil tro det spiller liten rolle, det blir mer og mer uvanlig at politibiler selges på det private markedet etter endt bruk. De er som regel så utkjørte og slitene da at de kun egner seg til deler eller øvelser av forskjellige slag.

Der er bra moment på disse motorene, jeg tror ikke en 525d vil være noen sinke i en biljakt langs E6 eller E18 motorveiene. De vil iallfall ha bedre fartsresurser en dagens Passater, så det tror jeg de som kommer til å jobbe med disse bilene kommer til å nyte godt av. Autobahn Polizei og Trafikk politiet i Storbritania bruker som regel 530d som kun er ett hakk opp ifra 525d. Dessuten har vi ett litt lavere tempo på norske motorveier, så jeg tror nok 525d blir helt greit :) 

Men det jeg stusser over er at X5ene politiet bruker har jo alt ifra 25d motoren til 40d motoren, hvor de fleste enten har 30d eller 40d motoren etter hva jeg har sett. Så det er nok ikke umulig at de åpner for litt grommere motorisering etterhvert på 5-seriene også, iallfall for utryknings politiet.

25d motoren er fin den, i en f30 for eksempel, i uniformert f11 eller f15 så går det smått, da de er tunge som hønn! Det er milevis forskjell mellom 25d og 30d. X5 25d gjør knapt 200km/t, og da går det smått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...