Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, E.C. skrev:

Får du klistret på noe fancy beskyttelsesfolie/wrap der hengerfestet kobles på kanskje? Finnes sånne som "fikser seg selv" og der ripene går vekk når man kjører varmepistol mot de. Normalt veldig dyrt for en hel bil, men kanskje verdt prisen om man bare tar det på et utsatt område?

Ppf folie kunne nok absolutt vert ett alternativ ja, men dette er ganske kostbart, selv for en liten fanger, og hindrer fortsatt ikke bulker om jeg rygger 2cm for langt bak😅 Er også allerede en liten dyp stripe på ca. 1cm på bakfanger, så da burde denne blitt fikset før folie. Bør ta hele bakfanger for og slippe at det syner kanter

13 timer siden, sveigis skrev:

Det der er en svær ekvipasje du har er @Skulebollen.😊😊

Hvor mange meter snakker vi om her ?

Bilen ser makeløs lekker ut der den står nyshinet og fin .

Det å reise på tur med en svær 7 serie må jo være noe av det beste som finnes 😎

Takk for det 😁 Er 13.67 meter, så mangler noen meter til semiene😅 vurderte en brukt vogn som var gode 10 meter. ( Denne er 8,67 ) men fant ut at siden vi sjelden sover mange netter på hver plass så er det mye styr og drage på 😅 er egentlig perfekt reisevogn dette 😁 

Og 7 serien med 4hjulssving gjør det veldig enkelt og navigere rundt om kring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på storservice, ingenting galt og melde, og mekaniker skrøt over at det var en pen bil🥰

Var en recall på software til egr kjøler som ble ordnet i samme slengen. Så fikk oppdatert hele systemet til siste oppdatering, vurderte dette uansett da sist update var fra 2018, så fint og få det gratis 😁

 

Hvordan ellers feire enn og kjøre bilen rett i garasjen og opp på bukk igjen?

IMG_20221125_155443346.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Kjøpt hevesett?

Offroad mode, for og konkurrere mot x5er😎 

 

Firla litt med noen stag her og der og plutselig ble den sånn🙃 

Nå med hele bilen på ett bilde! Attpåtil tatt første avspyling siden coating 

 

IMG_20221125_215432457_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2022 den 20.51, Skulebollen skrev:

Eneste som er fryktelig irriterende er at hengerfeste står ca 2cm fra bakfanger. Så der er fint lite og gå på ved påkobling av vogn, + at hengerkontakten står oppå hengerfeste, så fryktelig knotete om man er redd for og touche borti lakken

Hjelper heller ikke med de megastore Alko-dragene til Adria. Traff på en med en nyere X3 og Adria på slep, og han knall hele kontakten på bilen under kraftig sving. Sammenlignet med min bil, og på X3-en var kontakten monterte høyere oppe. Sjekk om dette kan skje hos deg også, da det er litt styr å bytte disse.

Eller imponerende nok at dere gidder å dra på tur i november. 😛 Er jo nesten for kaldt i juli enkelte steder her til lands. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er helt idiotisk den koblingen.. Verste er jo at den går i lås og viser grønt osv. Uten at vognen nødvendigvis er skjikkelig nedpå kula. Det resulterte i at vognen datt av når jeg begynte og kjøre etter og ha senket den nedpå kulen litt uoppmerksom ( skylder på bakfull )🥴

Har dradd Mye henger og hvordan dette gikk til forstår jeg fortsatt ikke.. Men når både bil og vogn står med brekk på og koblingen er så stor at jeg ikke klarer se noe så jah.. Lærer så lenge man har lever, skjer aldri igjen 😅  Og ble null skade på bil og vogn

 

Når det gjelder været.. Giftet meg i 09 juli, da var det 8+ og pøsregn når jeg sto opp, nå 27 november er det 8+ og tørt 😅 

 

Ser ingen grunn til og kun campe sommeren, uten barn vel og merke. Største fordelen er jo at man slipper folk😁 Vi fricampet og fikk oss en 9km lang fjelltur i solen. Høsten er nydelig i fjellet, og med vogn kan man reise der solen er og selv i 9 minus holder vognen 22+ uten noe problem 😁 

Verre for en kompis som var med i sin VW t4 Westfalia😅

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 25.11.2022 den 20.57, Skulebollen skrev:

Offroad mode, for og konkurrere mot x5er😎 

 

Firla litt med noen stag her og der og plutselig ble den sånn🙃 

Nå med hele bilen på ett bilde! Attpåtil tatt første avspyling siden coating 

 

IMG_20221125_215432457_HDR.jpg

Flott bil! Er det diesel? såg i ettertid een ikke hadde luke på førersiden😅✌️ Hva lav 😅

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GtiGtr skrev:

Eg bare legg den her til seinare....

 

Screenshot_20230126_155109_Messenger.thumb.jpg.2650b4dcaa044cfa4fe175e613216eab.jpg

Sa ingenting om at ikke kona kan handle😬😇

2 timer siden, Chris A skrev:

Flott bil! Er det diesel? såg i ettertid een ikke hadde luke på førersiden😅✌️ Hva lav 😅

740d ja😊 måtte oppi det for og få 2.3t hengervekt slik at jeg får brukt den til alle formål 😎

Den ruller og går ved jevne mellomrom, bruker den kun til lengre turer. Så tar i3en seg av all småkjøring 😊

IMG_20221226_124150393.jpg

IMG_20221226_124142095.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei at 7 serie blir levert med en 2.0 r4 er jo helt bak mål. 

Faceliften med hybrid kunne jeg nok levd med, men trives best med diesel når den skal brukes som trekkvogn deler av tiden 😊 Hadde det ikke vært for campingvogn og GT3 som dras her og der hadde det nok blitt en bensiner ala f06 m6 el. 

Men ikke umulig neste bil blir en g05 med 7 seter 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gtigtr hintet frem til så skjer det jo alltids litt på bilfronten😅 ikke fryktelig spennende denne gangen men.. Begynner med at jeg la ut i3en igår kveld. Idag tidlig var den solgt usett, tydeligvis altfor billig 😬 Legger ved finn annonsen. Første gang jeg har tatt bilder av bilen etter et halvt års eige😅

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289353987

 

Fascinerende stor iforhold til en liten 7 serie 😅

 

 

IMG_20230128_100422488.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eide i3 i 4 år og tok kanskje 3 bilder av den så du er ikke alene der. 😄

Og ja i3 er overraskende stor når man ser den ved siden av andre biler. Totalhøyde er jo som en liten "SUV". 

 

Skal den erstattes av noe annet spennende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...