skoglund Skrevet Desember 22, 2024 Share Skrevet Desember 22, 2024 (endret) Interiør messing er jeg langt på vei enig at det ser eldre å traust ut, men bilen i seg selv trur jeg vokser på deg med kombo , motor, gir , kvalitet . Men total sett er det veldig grom bil å kjøre til å være en stor suv. mitt inntrykk etter noen mil og år med AMG er at bra holdbarhet på dem. jeg har veldig lyst på M5, X5M . Osv men man blir jo skremt av Finn.no med motor bytte, motor bytte , motor bytte. Endret Desember 22, 2024 av skoglund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 22, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2024 (endret) 5 timer siden, skoglund skrev: Interiør messing er jeg langt på vei enig at det ser eldre å traust ut, men bilen i seg selv trur jeg vokser på deg med kombo , motor, gir , kvalitet . Men total sett er det veldig grom bil å kjøre til å være en stor suv. mitt inntrykk etter noen mil og år med AMG er at bra holdbarhet på dem. jeg har veldig lyst på M5, X5M . Osv men man blir jo skremt av Finn.no med motor bytte, motor bytte , motor bytte. Er enig i at M5 osv. Er risikosport uten like. Helt hinsides med havarier på Finn. Transporteren bruker vel rundt mila med tung høyrefot, og 1,3-1,4 med vogn på slep.. Men nå er det dessverre ikke lovlig å la ungene ligge å rulle bak i, så det er nok en ren arbeidsbil😉 Cayenna med hybrid v6 brukte over literen på mila med min kjøring, og 1,6 med campingvogn. Dette kan jeg leve med om jeg sitter med en grom motor under panseret. Men synes det er for mye når det kun er en 3,0 v6 uten spesielt interessant lyd/performance.. Er m.a.o åpen for høyt forbruk, men en gls 63 amg vil nok bruke langt mer.. I tillegg til at det er fruen som kjører bilen 90% av tiden så gir det lite mening. Da prioriterer jeg heller en haug andre skjikkelige bensinere til entusiastbruk 😊 Endret Desember 22, 2024 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Desember 23, 2024 Share Skrevet Desember 23, 2024 6 timer siden, Skulebollen skrev: Er enig i at M5 osv. Er risikosport uten like. Helt hinsides med havarier på Finn. Transporteren bruker vel rundt mila med tung høyrefot, og 1,3-1,4 med vogn på slep.. Men nå er det dessverre ikke lovlig å la ungene ligge å rulle bak i, så det er nok en ren arbeidsbil😉 Cayenna med hybrid v6 brukte over literen på mila med min kjøring, og 1,6 med campingvogn. Dette kan jeg leve med om jeg sitter med en grom motor under panseret. Men synes det er for mye når det kun er en 3,0 v6 uten spesielt interessant lyd/performance.. Er m.a.o åpen for høyt forbruk, men en gls 63 amg vil nok bruke langt mer.. I tillegg til at det er fruen som kjører bilen 90% av tiden så gir det lite mening. Da prioriterer jeg heller en haug andre skjikkelige bensinere til entusiastbruk 😊 Ikke uenig, spennende å se hva neste på lista blir da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Søndag kl. 09:19 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 09:19 (endret) Tenkte jeg skulle kjøre en biiitteliten update fra 2024 på kjøretøy utenom Bmw, til glede for alle mine faste følgere ( @GtiGtr ). Skal også prøve og få slengt inn litt bilder fra årets Europatur med gul bil. Mer som ett reisebrev, på mitt bloggenivå🤭 Kan begynne med sedanen fra 69 som har større utvendige mål enn en x7😏 Begynte vinteren med litt lett skruing siden det er fint lite dokumentert vedlikehold på den. - Flushet kjølesystemet og byttet termostat - Byttet tennplugger - Byttet luft og bensinfilter - Byttet toppdekselpakninger Når toppdeksel ble demontert merket jeg at det manglet en skrue, ble derfor litt sjokkert når det viste seg at denne låg inni motor😳 All blåfarge + gjenger var slipt bort, så har tydeligvis ligget der en stund. Godt det er grove greier 😂 Tviler på en slik skrue hadde overlevd nede i s38en Makkverk, men her kan Bmw lære. Alt av vacuum slanger er i perfekt stand Fikk så bilen nedpå kaldlageret og hengt den opp. Pirket litt i stålplasten bak på hjulbuer, røsket ut litt amerikansk avispapir fra 90 tallet og vipps var der store hull. En ekte US fiks der altså 😅 Lite bilder av prosessen da det ikke er jeg som har styrt med dette. Skjært bort Dessverre bare "ferdig bilder" 🙈 Har en kjenning som er svært dyktig med tinn. Blir lite sparkel her 😁😎 Dette tok dessverre store deler av sommeren, så bilen er fint lite brukt. Prøver fortsatt og finne noen som har erfaring med flekkevis lakkering av gammel US bil Innsåg ellers når bilen hang på bukk, at det var myyye lekkasjer fra motor og gir. Både kompetanse og viljestyrke er det lite og finne på skruing av amerikansk bil, så fikk kjørt bilen ned til Osterøy hos Leas Amcar for fiks. Legger inn noen bilder han har sendt Han har gjort følgende: Skiftet tetninger på simring, veiv og servopumpe, bunnpannepakninger, motor og automatkasseolje. Så nå er alt forhåpentligvis tett og i orden😅 Fikk hentet hjem bilen i november, vasket den gruuuundig, og den står nå til vinterlagring. Litt lakk gjenstår enda, så er den forhåpentligvis klar til mange mil neste sommer 😊 Legger inn noen bilder av en cruising over strynefjellet og gamle strynefjellsvegen i høst ( før Leas Amcar ) Hadde med fruen som var 7 mnd. På veg med gromguten og han har aldri sparket så mye som når han satt på der, så satser på han trivdes godt 😅 Denne bilen gjør meg fascinerende lykkelig av og kjøre, alle burde ha en gammal amcar 🥰 Endret Søndag kl. 09:26 av Skulebollen Ampera, GtiGtr, Kolstad Jr. og 16 andre reagerte på dette 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Søndag kl. 10:37 Share Skrevet Søndag kl. 10:37 Aldri skjønt greia med amcar, og ke so e so svært med da, men eg lika jo resten av bilparken din so kanskje eg bør revurdera yankee-meiningane mine litt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 15:02 Share Skrevet Søndag kl. 15:02 Gøy å se at du faktisk rydder opp i slike ting som andre bare ignorerer mens de har bilen og så skyver videre på nestemann ved salg 👍 Ellers så er jeg helt med på gleden av å kjøre en bil som dette. Det er veldig trivelige biler å kjøre med masser av sjarm og særegenhet. Jeg har alltid vært svak for amcars, men har dog kun eid nyere. Men jeg har kjørt mye gammel amerikaner da jeg har flere kamerater som gladelig låner bort og det er som du sier noe helt eget med disse bilene. Jeg er veldig klar for en sent 60 talls, tidlig 70 talls (før de strupa motorene i 73) slede 👍 Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Søndag kl. 20:56 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 20:56 (endret) Som en liten note to self, og som jeg glemte og nevne. Leas Amcar byttet også bremsekraftforsterker til en splitter ny luftet alle bremser. Har selv gått over bremser, og både calippere og skiver fremme ser nye ut, samme med innmat i tromler bak. Fikk også fjernet bakerste lydpotter til fordel for rør for litt mer v8 brumming😇 M.a.o har bilen blitt påkostet noen ganske voldsomme summer nå etterhvert, men alt teknisk er nå tatt, så håper bilen vil fungere smertefritt noen år fremover uten særlig mye påkost. Og absolutt alt på bilen fungerer faktisk som det skal😎 GT3 ble jo i høst solgt til en trivelig kar som er glad i både bil og løping Måtte derfor ha meg en trøstegevinst, så i oktober reiste jeg til Bergen og plukket opp denne i 6+ og ett helvetes regnvær. Sykkelen skulle vere tipp topp og strøken, det var den da ikke... 🙄 men jeg har vondt for og snu når jeg først har møtt opp, så det ble nå handel. Er en Gsxr-1000 2008 mod. Har tidligere hatt 2006 mod, som jeg solgte etter noen år for og bevare livet. Prøvde deretter på ny noen år etterpå, da en 2007 mod. Denne måtte også selges igjen etter ett par år av samme grunn.. Har nå vært noen år uten, så prøver igjen😂 Grunnen til at det har blitt "samme" sykkel hvert år er hovedsakelig fordi jeg ikke finner annet som kan måle seg når det gjelder prestanda og design, til under 100k. Denne har fått nye hjullagre fremme og bak, ny motorolje og filter og simringer på fremdemperne. Har gitt den en grundig vask og polering. Polering og coating av felger, og pulverlakkert støtten. Er sånn tåelig klar for sesong Endret Søndag kl. 21:13 av Skulebollen Kolstad Jr., papertiger, Lars89 og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Søndag kl. 21:47 Share Skrevet Søndag kl. 21:47 Kult med GSX-R igjen👍 Har en kompis som hadde en K5 og synes de fortsatt holder koken godt designmessig (og ytelsesmessig så fremt man ikke ønsker elektronikken nyere sykler tilbyr). Vises jo også på prisene da de virker å være de samme nå som for 5 år siden. Hadde selv en K2 et par år for noen år siden, men de har kanskje ikke eldes like godt som K5 selv om jeg fortsatt synes de og er flotte sykler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Søndag kl. 21:56 Share Skrevet Søndag kl. 21:56 Amcar har absolutt sin sjarm. Har selv sansen for noen av disse flakene, men aller mest Challenger, mest pga Viggo Mortensen i Vanishing Point. For en bil. Da regner jeg med å se gulebilen i området her da på vårparten, kanskje i tospann med broren hans som akkurat kjøpte seg enda en kjekk bil; en lilla 992 GT3 RS som premie til seg selv etter en ganske så bra sesong Ang GSXR; enig, de gir så ekstremt bra verdi for pengene. Selv svak for 750’ene. Hadde en 99 GSXR750 (SRAD) som førstesykkel tilbake i 2013, mest pga at den kosta meg 25 laken. En hinsides lyd og gikk som et uvær. Lav vekt og bra effekt. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Søndag kl. 22:31 Share Skrevet Søndag kl. 22:31 (endret) Kjekt med GSX-R 🙂 Ha ein K8 sjøl, men får aldri brukt den og vurdera å selga pga da. Kjøpte den i 21 med 9 700 på tellaren, no ha den bikka rett over 13, om eg hugsa rett 😅 Endret Mandag kl. 08:54 av RF91 Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Søndag kl. 22:43 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 22:43 @RF91 Cruiser ikke i Bmw, da må man kjøre aktivt 😅 Er ikke glad i små amriser, men fullsize biler er gromt🥰 Er noe med å cruise rundt med en sløv rumlende 7,5l v8er på 370 hk, i en så gammel bil, som er mye større enn en ny 7 serie. Med sofa fremme, og servostyring så effektiv at man snurrer rattet rundt med en lillefinger. Er enkelt og greit umulig og ikke stortrives 😅 @laffe Jeg kjøpte min k6 ( lik k5 ) for 10 år siden, ga da 90k for en bra sykkel gått 26k. Da var den jo tåelig ny.. I dag får man jo faktisk mer for en lik sykkel i den tilstanden 😅 K6 var peak året til Gsxr 1000. Ett bunndrag ikke engang nye sykler kan måle seg med, usikker i dag, men for ett par år siden var det fortsatt raskeste prod.sykkel 0-100. Det artige med MC er jo at det er føreren og ikke sykkelen det kommer ann på. Det er langt større ytelsesforskjeller på en e46 m3 vs en g82 feks.. K7/8 mangler litt av bunndraget til K5/K6, men jeg synes designet på K7/8 veier opp for det. Kjører fortsatt fra 99,5% av Norges bilpark rett frem😅 K7 jeg hadde var i mint tilstand med lav km. og i fargen sort og orange som kun var i 07. Har angret siden dag en på salg av den sykkelen.. Burde blitt med meg i graven 🥲 @papertiger Den har nok allerede fått seg noen runder på Sokndal. Jakob sin bil var i bestilling når Henrik kjøpte min, liten funfact er at fargen er PTS, han betalte m.a.o 200k ekstra for og få den lilla istedenfor feks. Rød eller gul. Er tydelig hvem av brødrene som har tjent best på springingen😅 fupsaker, papertiger og laffe reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Søndag kl. 22:45 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 22:45 12 minutter siden, RF91 skrev: Kjekt med GSX-R 🙂 Ha ein K8 sjøl, men får aldri brukt den og vurdera å selga pga da. Kjøpte den i 21 med 9 700 på tellaren, no ha bikka rett over 13, om eg hugsa rett 😅 Men i helvete da 🙈 Kunne du ikke luftet den for salg i høst 😅 Send PM om du vil selge! RF91 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Søndag kl. 22:46 Share Skrevet Søndag kl. 22:46 2 minutter siden, Skulebollen skrev: Jakob sin bil var i bestilling når Henrik kjøpte min, liten funfact er at fargen er PTS, han betalte m.a.o 200k ekstra for og få den lilla istedenfor feks. Rød eller gul. Er tydelig hvem av brødrene som har tjent best på springingen😅 Verdt hver en krone spør du meg har du "fuck you money" så hvorfor ikke. Lilla GT3 er fett som f laffe, fupsaker og Markus E30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mandag kl. 08:53 Share Skrevet Mandag kl. 08:53 10 timer siden, Skulebollen skrev: Men i helvete da 🙈 Kunne du ikke luftet den for salg i høst 😅 Send PM om du vil selge! Den kjem for salg når våren dukka opp 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå