Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, laffe skrev:

Herlig med reisebrev - E61 tar seg virkelig bra ut fortsatt👍

Takker, ja prøver å holde den clean i looken 😊

9 timer siden, *MrB* skrev:

Høres ut som et speilbilde av resonnementet som surrer kontinuerlig rundt i mitt hode. Kjører E60 på niende året nå. Bilen fungerer fint og jeg er fornøyd, men den blir jo ikke yngre. F10/11 er flott, men begynner å bli gammel den også. G30/31 er fortsatt dyr i rett konfigurasjon, men fremstår som BMW-endestoppet for min del slik det ser ut nå. BMW'er lansert etter 2020 fremstår i all hovedsak som uinteressante for meg, men det kan jo selvsagt endre seg.

Forøvrig flott reisebrev. Den leppen frister også litt. Gjør seg på LCI fronten, og er et herlig avbrekk fra m-sport.

Ungen tvil om at bmw har gått for et taktisk skifte av kjøpergruppen. Når det er sagt så selger ix godt, men nordmenn er nok villige til å se bort fra utseende så lenge det gjør godt for lommeboka. Vi får følge med fremover på g30 prisene :)

8 timer siden, sveigis skrev:

Flott reisebrev dette og en opplevelse uten sidestykke 😊

Tyskland er et flott land og reise i med mye å se på ikke minst for oss autofile .

E61 er jo og en nydelig maskin å reise på tur med .

Igjen veldig bra .😊

Ja det er liten tvil om at det frister til gjentakelse. E61 er milsluker den. 

 

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Flotte bilder fra det som ser ut som en flott tur. Du har jo fått med deg nøkkelpunkter i Europa, resten sparer man til en senere tur. Legg transport etappe på Autobahn til en helg, enten tidlig om morgen eller sent om kvelden…da kan du kjøre det både du og bilen orker 😅

Takk for tips :)det hjalp vel ikke å reise midt i starten på felleferien og i 40 varmegrader heller. Uten tvil mye og se ja som får legges til en annen tur en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abs feilen har vært der til i høst. I tillegg kom det en pdc feil nå i oktober. Så diagnosen viste feil på føler venstre fram og feil på midtre, høyre pdc sensor foran. 

Kjøpte pdc sensor fra hugger og bestilte time på verksted for abs føleren. Dette var i oktober. I november kom abs feilmelding tilbake. Samme feilkode. Så her undres jeg om det er feil på den nye føleren de satte inn eller noe annet.

Her kan man gå å reklamere, men fikk ikke noe respons fra kundemottaker slik jeg ville så tenkte jeg fikk se på det selv. 

Begynne med det enkleste, rengjøre abs ringer begge sider foran, for dette var ikke gjort på verkstedet da de skiftet sensoren:

Screenshot_20221219_224742_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.3cc70fc40381569c48219fb37737cf6f.jpg

 

Etter

Screenshot_20221219_224806_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.4b04dc94e6dbcb6e6a983ca8404edbd4.jpg

 

Og vips, så var det ingen abs feilmelding og det har holdt siden :) ikke bare sparte jeg firmaet for en reklamasjon, men abs sensoren de satte inn var altfor kort. De sto i spenn og lå ikke i holderen sin. Dette trodde jeg først var årsak til feilmelding, brudd på ny sensor grunnet spenn. Men det var det ikke. Jeg vurderer likevel å gå å kreve ny oem sensor fra dem da jeg bytter selv om sparer dem det trøbbelet.

IMG_20221119_140439.thumb.jpg.188ab1842112581027a0987a853840fe.jpg

 

Fikk også bremseklossene i posten, de billige klossene var virkelig ikke bra. Føltes som at de ga etter (myke). Også sprekkdannelser? Detter er nye klosser kun etter en Tysklandstur og hjem :

Screenshot_20221219_224928_com.android.gallery3d.thumb.jpg.5c912013bece0155a491ddb99aaffd01.jpg

 

Fikk på de nye ferodo klossene og det ble en annen verden! Bare under vanlig kjøring så føles nå bremsene normale og ikke svamp/luft i system følelsen som de billige klossene hadde :)

Screenshot_20221219_224954_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.576895a3bdf325fdde5a61ce7c78b227.jpg

 

Tok ikke bilde av sensorbytte, men det gikk ok å få av fangeren etter litt youtube søk :) moralen i dette er at den ene gangen jeg unner meg verksted så går det galt... Igjen. Sist ødela bavaria bilen min 😅 nei får fortsette å skru selv.

IMG_20221124_063507.thumb.jpg.50a04dd2f3ccdc61174f298fc5f30616.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

E61 Eu ok for 2 nye år :)

 

Kun en feil, slakt endeledd. 

 

IMG_20230201_193714.jpg

 

Og ja, bilen skal få seg understellsvask bare det blir litt mildere ute nå :)

 

Har også fått et par forespørsler på bilen uten at jeg har lagt den ut på finn enda. Merker at interessen for en uherja e61 begynner å øke litt blandt folk. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med eu kontroll for nye år .😊

Ja skjønner at det er interesse for en sånn bil som er urørt og skikkelig .

Altfor mange eksemplarer som er blitt ødelagt desverre ,og det eksemplarer som var kjempefine for kun et par årsiden liksom ..

Lagret en annonse på en grisefet e61 535 d for et par årsiden som var mint og urørt .

Så den på face nå før jul og har kun en ting og si Jesus Kristiansen at det går ann?

Helt ødelagt .

Den din er ryddig kjempefin og en fryd å se.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med eu kontroll for nye år .😊

Ja skjønner at det er interesse for en sånn bil som er urørt og skikkelig .

Altfor mange eksemplarer som er blitt ødelagt desverre ,og det eksemplarer som var kjempefine for kun et par årsiden liksom ..

Lagret en annonse på en grisefet e61 535 d for et par årsiden som var mint og urørt .

Så den på face nå før jul og har kun en ting og si Jesus Kristiansen at det går ann?

Helt ødelagt .

Den din er ryddig kjempefin og en fryd å se.😊

Takk for det :) det er jo slik at når man passer på ting underveis så blir eu kontroll bare en formalitet nesten. Men det endeleddet var virkelig dårlig, så ganske utrolig at jeg ikke merka det under kjøring eller tidligere. 

E61 har havnet i rånernes klør ja. Men slik er det bare. Tenk 535d ja, dette var jo stasbiler. Prismessig er nok disse rimelige for en ungdom i dag. Flere ungdommer kjører f11 m550d liksom.... Så midler er det nok av tydeligvis.  Biler som e28 som var min tids herjebil, samt e34 er jo nå overlevd denne epoken og begynner å få eiere av eldre årgang; type samlere, entusiaster. Og det er jo bra! 

Det fine er jo at de som har tatt kontakt har vært nettopp på utkikk etter en godt holdt utgave, og ønsker å fortsette med samme bilholdet. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En ting som har vært med e61 siden den ble kjøpt, var jo at fm nettet forsvant. Man måtte over på dab. Dab adapter i sigarett tenneren funker kanskje for noen, men jeg hater det. Kjøpte fullintegrert kufatec for et par år siden, men fikk ikke opp dab i idrive. Kom ikke noe lenger med det da det stoppet opp på kodings biten.

Så det har blitt 5 år uten radio i denne bilen. Fant ut at nok er nok. Ringte rundt på verksteder og sa kufatec er installert, bare å kode inn som GS sier. Verkstedene generelt kan for lite om dette. De forsto forespørselen min, men de andte ikke hvordan det skulle gjøres. Til slutt fant jeg et ærlig firma i den forstand at de sa "slike jobber setter vi bort til en som er spesialisert på sånt. Her er nr hans" jeg ringte og han kom hjem til meg samme kveld. Ikke bare fikk han lagt inn dab i idriven, han hadde også med seg en navigasjonsenhet. Det var ikke planen å få navi, men takket selvfølgelig ja til dette.

Reslutatet var vellykket dab og navi installasjon, dog 5 år for sent 😅 det eneste vi slet med var satelitt signal gjennom klimakomfort rutene mine som er doble glass og uv filter og tjo og hei. Så her må vi inn senere å få tak i gps kompatibel haifinne for å få signalet på utsiden av bilen.

 

Demontering

20230323_193120.thumb.jpg.f533481e2679aca892ee9cd2cae17bf4.jpg

 

 

Ferdig installert

20230323_205937.thumb.jpg.d63d90f5e4c681864e3a1fc12fb1b5ba.jpg

 

 

Navi i headupen var nytt og stilig :)

20230323_204943.thumb.jpg.2b3513d7306ed63214991fd23fea4e62.jpg

 

 

20230323_204707.thumb.jpg.51410081b0dc8a7afd75e0c7e519c034.jpg

 

 

Dab

20230323_210237.thumb.jpg.ed8f8ba688b41f23fb5198994ce1e371.jpg

 

 

Dette var litt som å få ny bil 😀

Måtte ta meg en 3 timers kosetur nå på lørdagskvelden, på bra kjøreveier. Det hadde jeg og bilen godt av og sitter bare å nyter navi, sammen med masse dab kanaler på 677 anlegget :)

Nå fant jeg også ut hvor alle e6x er blitt av, de dukker fram rundt midnatt i helgene 😅

 

Fikk rundet 231.000 og den føles som ny å kjøre, ikke minst mye bedre enn da den ble kjøpt.

20230325_223754.thumb.jpg.4548f0c03355ce6baebb774e21f92e64.jpg

 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61

Nå har jeg hatt 2 veldig hyggelige interresenter på bilen. Og budet har vært helt maks av hva en 2007 e61 kan få føler jeg. Så da har jeg hengt på finn.no timer om dagen for å finne en erstatter. Situasjonen er vel litt endret. Ja, jeg vil ha noe nytt. Men finner jo ingenting som frister. Kan finn ha blitt tømt for bra biler? Biler finnes jo, men 350k ++ er over hva jeg vil legge ut på bil. Den eneste bilen jeg faktisk skulle kontakte eier på, en blå e70 x5, ble solgt. Sikkert flere med samme smak/ønsker som meg.

Sitter å ser på alt fra mercedes gl til honda civic. Har kanskje tatt meg selv i det å kjøpe nytt kun for lysten etter noe nytt. Det kan jo være gøy men ikke økonomisk ansvarlig kanskje.

Summa summarum er at e61 er den perfekte daily og jeg klarer ikke å finne en eratatter. Fra å tidligere funnet biler på finn og kjøpt, så finner jeg det nå vanskeligere. Kan det være at alle anti-elbil folka driver å sikrer seg bra biler om dagen? Og at finn blir støvsugd. 

E61 bestilte jeg en verkstedtime til nå og noen små deler, det har den fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, E.C. skrev:

Flippe alt mulig på finn er jo en heltidsjobb for enkelte, så bra biler til gode priser ligger aldri ute lenge.

Det har jeg lagt merke til. Enten selger det iløpet av timer eller så kan det stå lenge. Spesielt entusiastbiler eller biler som er spesielle enten av modell eller utstyrskombo ryker fort. Sikkert flere enn meg som sitter å pugger utstyrskoder og modellutvalg. Lager mine egne preferanser, så når den ene dukker opp, så er den solgt med en gang. Slik var det jo med e61 i sin tid. Hadde autosøk i 2 år med lci e61 530d manuell. Da den først dukket opp hev jeg meg på telefonen for å sikre den :)

La ut excursion min for salg her, og har aldri opplevd makan til interesse. 16 ubesvarte meldinger daglig. Og folk som byr over prisantydning på melding uten å ha spurt om eller sett bilen :)

https://www.finn.no/295644261

Eneste grunn til å erstatte e61 er noe med mer enn 2 tonn hengervekt. Er der e70 eller GL kommer inn. Hvis jeg mister forden som er trekkdyret så må jeg ha noe annet som erstatter den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo noen som er ute etter noe konkret og sjeldent og da blir det fort kjøp om man kommer over relevant objekt. Jeg personlig har ikke vært ute etter noe konkret enda, heller vurdert et spekter av relevante biler de gangene jeg har kjøpt, da orker ikke jeg å hive meg rundt for å se på en bestemt bil og by før jeg har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker mye vanskeligere nå å finne gode bruktbilkjøp i den litt brede prisklassen 50-250000,- (hovedsaklig BMW jeg følger med på) og at biler blir mye raskere solgt enn i fjor. I fjor virket markedet veldig tregt, men nå synes jeg det er veldig vanskelig å finne igjen like gode kjøp som jeg fant for et år siden. Kjøpte og solgte en 15mod  520d F10 ifjor og angrer egentlig for jeg ser det fort kunne vært gratis bil en stund til😅 Ellers angrer jeg på at jeg solgte min E61 for 2 år siden, har aldri helt fått roen etter det og ryddige E60/E61 virker vanskelig å finne. 

Lykke til med letingen og håper du ikke ender med å angre på salg av E61 slik som meg🙂 min lærdom er å ikke selge før jeg har kjøpt noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at fjærene ble byttet foran for et par år siden, så har fronten vært høyere enn bak. Bilen ser siræva ut. Så fikk løftet opp bilen på luftputene bak i dag.

 

Fra senter nav til hjulbue så var det 38,5 cm foran. Bak var det 36,5 cm. Forskjell på 2cm det synes. Spesielt bmw som bør vært lavere foran enn bak rent visuelt.

20230330_192556.thumb.jpg.ebc280a8065d9e470d548c87b46854dc.jpg

20230330_192607.thumb.jpg.f515356ec1a290342a26e7faf20c07ec.jpg

 

 

Etter justering... her ser den nesten siræva ut fremdeles, men mye mer plan. Satser på at fjærene foran siger en halv cm til så blir det perfekt. Nå kan jo denne kalles 530xd allroad 😅 en look jeg liker.

20230401_113301.thumb.jpg.005cb14575395bd28f73fb94ffbb5be3.jpg

20230401_112139.thumb.jpg.8722f3a9045f7a6c405484960bbb1ef4.jpg

 

 

Så var det på posten å hente pakker fra gs og schmiedmann.

20230401_113232.thumb.jpg.7a29b25e6eccfef87acc7d815c0a92e8.jpg

 

Nye velourmatter:

20230401_113900.thumb.jpg.44b687a3c9079eb7094241d11cd23f36.jpg

20230401_114208.thumb.jpg.a99eeec44406dcdc57b9af2a7572c55d.jpg

 

Dette løfter luksusfølelsen innvendig et par hakk :) gummimattene skal rengjøres og spares på til neste vinter.

I pakken fra gs var det olje, filter og ny abs sensor som skal tas i helgen :)

 

20230401_112155.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bilen ble solgt til slutt den :) dette har jeg veldig delte meninger om. Fint å gå videre til noe nytt, og bra salgssum i dagens marked. Var ikke mye lavere enn det den ble kjøpt for for 6 år siden.

Jeg liker å få noe nytt etter stund, men minuset er at jeg sliter med å finne noe like bra i samme prissjiktet som den jeg solgte. Men spennende er det jo nå å sitte på finn :)

ikke minst var det en syperfornøyd kjøper og rette typen som forstår hva dette er for bil og at den vil få det godt framover :)

Anser tråden her som ferdig, først startet det med en e39 bruksbil. E61 ble kjøpt mens e39 ble fikset opp til eu. E39 ble solgt og pengene kjøpte jeg en ford excursion for som jeg enda har. E61 har kommet til veis ende i mitt eierskap og den har vært god på det den skulle i denne epoken av livet :) masse oppgraderinger og vedlikehold har den fått så denne kommer nok forhåoentligvis til å bli en av surviverne av e61 fremover.

Kanskje blir det bmw igjen, og kanskje noe helt annet?  Takk for følget 😀

IMG_20220909_195524.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...