macrorain Skrevet September 8, 2017 Forfatter Share Skrevet September 8, 2017 (endret) Da er alt av ECUer og datastyring endelig oppdatert til siste versjon hos BMW. Dermed er Venturaboksen tilbake i bilen, foreløpig med Map 3 (annet og mer moderat fuel map enn Map 5 som er standard). Etter en frisk tur i dag er det ingen feilkoder, men skal kjøre en stund med dette for å se at det ikke dukker opp noe før jeg går tilbake til Map 5. Har forsøkt å få ut av Ventura hva slags effekt bilen har på Map 3, men de har visst feriestengt ut September. Endret September 8, 2017 av macrorain Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet September 23, 2017 Forfatter Share Skrevet September 23, 2017 Har nå kjørt et par uker på map 3 uten feilkoder, og har i dag slått over på map 5 igjen. Så da får me sjå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 23, 2017 Share Skrevet September 23, 2017 Spørsmål, hvorfor gjør du det ikke ordentlig med engang med ECU flash, istedenfor box? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 23, 2017 Share Skrevet September 23, 2017 Antageligvis garanti, boks synes ikke når den er tatt av. ac schnitzer lever bokser, så boks er ikke helt ikke anerkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet September 23, 2017 Forfatter Share Skrevet September 23, 2017 (endret) 1 time siden, Geir Anders skrev: Spørsmål, hvorfor gjør du det ikke ordentlig med engang med ECU flash, istedenfor box? Det er såvidt meg bekjent ingen som har laget det til B48. Ved overgangen fra N20 til B48 kom det ny ECU fra Bosch som ingen har knekt enda. EDIT: Forøvrig er denne koblet til både turbo/maf, bensintrykk og kammen, og justerer bensin og ladetrykk basert på informasjonen den leser. Ser i utgangspunktet ikke noen grunn til at den ikke skal kunne gjøre en fornuftig justering. Endret September 23, 2017 av macrorain Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Oktober 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2017 (endret) Da har jeg kjørt et par uker med map 5 (originalinnstilling, og innstillingen som tidligere ga meg feilkoder), og med flere godt over snittet inspirerte turer. Ingen feilkoder overhodet. Ser ut til at ECU-oppdateringen fra BMW gjorde susen. Endret Oktober 7, 2017 av macrorain fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet Oktober 20, 2017 Share Skrevet Oktober 20, 2017 Godt fornøyd med 330e? Hvordan er forbruket hvis man kjører rundt 45km hver dag og lader hver natt? Vurderer å bytte ut min 335i i 330e. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 (endret) 10 timer siden, M-Tech skrev: Godt fornøyd med 330e? Hvordan er forbruket hvis man kjører rundt 45km hver dag og lader hver natt? Vurderer å bytte ut min 335i i 330e. Hei, veldig fornøyd! Hvilket forbruk du har på 45km vil variere med kjørestil og hva slags hastigheter det er på veiene. Ved standard innstillinger starter bensinmotoren hvis du kjører over 80km/t, men det kan overstyres med et knappetrykk. Tipper et sted mellom 0.3 og 0.4/mila på 45km. Jeg kjørte til og fra Oslo (ca 70km totalt fra der jeg bor) på 0.39/l en gang. Ved fulladet bil og fornuftig temperatur ute viser bilen at den skal klare 30km på ren strøm, men i praksis klarer den ca 20km+. Endret Oktober 21, 2017 av macrorain Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 6, 2017 Forfatter Share Skrevet November 6, 2017 Hva synes folket, badge blackout or not? Jeg har allerede debadget bakluka, svart istedenfor krom grill (som man ser på bildet), svart istedenfor krom lister langs vinduene, blacket ut reflektorene på fangeren bak (lakkert svart) og svart "eu-merke" på skiltene, så det blir i så fall i teorien ganske gjennomført. Kjøper i så fall emblem av høy kvalitet og bytter ut de originale, ikke bare folierer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 6, 2017 Share Skrevet November 6, 2017 Not Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 6, 2017 Share Skrevet November 6, 2017 Not at all! Man kødder ikke til det edle merket! ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 6, 2017 Forfatter Share Skrevet November 6, 2017 Veldig negative da.. Photoshoppet bakfra og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 6, 2017 Share Skrevet November 6, 2017 Jeg slenger meg sammen med resten og stemmer nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 6, 2017 Forfatter Share Skrevet November 6, 2017 Hm, ja jeg får vel takke for feedback da. Får tenke litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet November 6, 2017 Forfatter Share Skrevet November 6, 2017 (endret) Dere har forresten fått med dere at BMW selv "kødder med det edle merket" for tiden, ref https://www.topspeed.com/cars/car-news/bmw-s-new-black-and-white-badge-is-a-sign-of-things-to-come-ar177535.html ? Endret November 6, 2017 av macrorain Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå