Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Puh. Ble litt skræmt nå. Men det ble jo kurant dette.

 

Mulig det er samme fargen du brukt som jeg hadde på mine gamle banehjul. Husker ikke om det var 72 eller 74 på artikkelnummeret.

 

Her er i alle fall fargen med klarlakk på 

009-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

For en måneds tid siden kom vinterhjulene på 1-serien, da jeg ikke tror de som tar EU-kontrollen hadde satt pris på sommerhjulene mine.

 

81067DCE-6FFF-447B-9F1F-5D7FB3A7FE38_zps

 

EU-kontrollen gikk greit, men jeg må bytte bakbremsene, noe som igrunn er greit nok. Deler er bestilt og ankommet, og var egentlig klar for å monteres, men så begynte den plutselig å gå veldig dårlig og merkelig mens den stod på tomgang utenfor her. En kjapp "feilsøking" (koblet fra en og en coil) viste at den ikke gikk på sylinder en, så jeg mistenkte med en gang gåen coil, da de ikke har så veldig godt rykte. For å være sikker byttet jeg om på to coiler, men problemet var akkurat likt. Jeg gjorde så det samme med to tennplugger, uten at det ble forskjell.

 

Nå begynte jeg å bli litt rådløs, men tenkte det kanskje var verdt å teste injektoren også, så denne ble byttet om med en annen, og vips gikk sylinder en igjen. Det samme kan jeg ikke si om sylinder to som jeg byttet med. :)

 

Injektor ble bestilt sammen med låsering(er) (som merkelig nok ikke følger med ny injektor) og pakning(er) til den som ble flyttet, men fortsatt fungerer, da man skal bytte denne visstnok. Pakningsbytte krever i utgangspunktet spesialverktøy, da disse skal utvides, for og deretter krympes igjen, men til en pris på $199 for tre små hylser og en tang står jeg galant over.

 

374202_x600.jpg

 

Etter litt prøving og feiling med en liten slangeklemme og hylsen fra den nye injektoren fikk jeg den ihvertfall på. :)

 

Pakningen er den sorte ringen i enden, denne ligger i et spor, og må krympes sammen til samme OD som resten av injektoren før den monteres.

IMG_8746_zpsmu83w7v7.jpg

 

Etter montering ble verdiene for ny injektor tastet inn via INPA, og da trodde jeg at det hele var iorden, men nei. Bilen gikk på alle sylindrene, men om jeg ga full gass jukset den endel, og jeg fikk melding om reduced engine power. Jeg tenkte det muligens var pakningene som ikke hadde satt seg, og brukte bilen litt videre, og i begynnelsen kom det seg også, men så ble det egentlig bare verre og verre. Så  var det tilbake til å gå på tre sylindre igjen. I motsetning til sist smalt det derimot i potten denne gangen, noe som tyder på at den i det minste får bensin.

 

Ettersom tennpluggene var litt så som så når jeg byttet disse om tenkte jeg at det ikke ville skade å forsøke med nye tennplugger, og det tror jeg ikke var så dumt:

 

IMG_8789_zpstydcplak.jpg

 

Den med den sorte stripen er fra sylinderen som ikke gikk, så jeg er usikker på hva som har skjedd her. Denne er fra sylinderen som hadde defekt injektor, så muligens noe skjedde i forbindelse med dette (den var der riktignok ikke når jeg byttet de om). Uansett, nye tennplugger gjorde susen, og bilen fungerer som aldri før. :) Jeg har også "alltid" hatt litt problemer med ujevnt turtall/småjuksing rundt 1500rpm (ikke helt ukjent på disse bilene), og det kan virke som om det problemet er borte også nå. :)

 

...så nå kan jeg begynne å tenke på bremsene igjen.

 

Ellers så tok garasjekjøleskapet mitt kveld i sommer en gang, så da var det å vinke farvel til det:

 

IMG_8793_zpsxinjmzaz.jpg

 

...slik at jeg kunne ønske velkommen til denne heller:

 

IMG_8796_zpssuwu8pvw.jpg

 

Hva jeg skal med den vet jeg ikke helt, men jeg satser på å få kjøpt dekkmaskin etterhvert. Kan uansett være greit å balansere hjulene en gang i blant, da verkstedene ikke alltid er like nøyaktige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spennende med lakkering av felgene selv, hvordan synes du holdbarheten har vært nå i vinter - like enkelt å spyle av skitten som på felger med original lakk? Og hva er fremgangsmåten, først primer, deretter lakk og så til slutt klarlakk?

 

Kunne tenkt meg å prøve på dette selv muligens. Blir fort en kostbar affære med sandblåsing, pulverlakk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har igrunn vært greit nok. På to av felgene så gjorde jeg dette med dekkene på, så på den ene er det et lite område inn mot dekket som har flasset av (ca. 1x2mm), men utover det har jeg ikke merket noe.

 

Jeg pusset ned gammel lakk, la på primer, sparklet litt her og der (her ble det primet på ny), og deretter ble det lakk og klarlakk.

 

Vi har glassblåse-dings på jobb, så det er ikke usannsynlig at de får seg en runde der etterhvert om ting blir verre. Å pusse for hånd var ihvertfall kjedelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet passer igrunn bedre her. :)

 

Jeg kjenner ikke så mye til hvilke funksjoner disse comboxene har. Om du kan streame musikk via bluetooth trenger du bare mikrofon, om du ikke kan gjøre dette, trenger du mikrofon og bluetooth-antenne.

 

Koding trengs i begge tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...