awt Skrevet i går, 10:06 Forfatter Skrevet i går, 10:06 Jeg skulle liksom fortsette dette på fredag, men da bestemte forumet seg for en liten pause, så det ble det ikke noe av. Prøver derfor igjen i dag. April Påskeferien går mot hell, men i tillegg til planker på bena ble det tur til både Hovden ...og "stavkirken" til Lothepus. ...samt litt avslapning med store rør i fokus. Traff på denne på vei hjem. Ikke ofte man ser e46 Ci med M-tech 1-styling. Vel hjemme igjen kunne jeg fullføre service på Z4. En liten kjøretur med @magneten, @andreaskarm i sin nye batteriboble og @Mkalle. Ingen av de er vel særlig aktive her inne lengre, men da slipper jeg klaging på at jeg tagger de. Sommerhjul og service på Astra. Tar alltid oljeskift samtidig som sommerhjulbytte, og notatene viser at vi kjørte den 7000km siden sist jeg gjorde det samme. Og en velfortjent vask. Litt for sjeldent Astraen får smake såpe dessverre. Som så mange andre her inne var jeg innom Autopia i Stavanger. Siden det er såpass lenge siden nå er det sikkert mange som har glemt dette, så da tåler vi litt flere bilder derfra. 😛 Denne saken ble jeg lurt til å prøvekjøre. Så tilbake til Lucid-tingen. Jeg var på standen og kikket litt, så kom det en overivrig tysker til meg og maste om alt mulig, bl.a. prøvekjøring. Jeg var litt nølende, da jeg ikke på noen måte ser for meg å handle en Lucid Gravity(?) (tar det på husk, har glemt ut hva den heter), men tenkte at det kanskje kunne være morsomt å prøve. Jeg skulle få prøve om 10-15 minutt, maks. Jeg ventet, og ventet og ventet, og en god halvtime senere kom det et stressa kvinnfolk løpende. Hun skulle være med meg, men var da stresset for at jeg hadde blitt presset inn i den altfor travle timeplanen hennes av nevnte tysker. 😛Jeg burde kanskje takket for meg her, men nå hadde jeg uansett ventet så lenge at jeg like gjerne kunne ta turen. Damen kunne forsåvidt sakene sine hun, men hun merket kanskje at jeg egentlig ikke var særlig interessert, og at å bruke tid på meg når folk som faktisk ønsket å prøve bilen ventet var ganske bortkastet. Likevel, bilen feilet jo ikke noe, men den ga meg heller ingenting. Tilbake til utstillingen. Senator B er litt tøft. ...og en M3 i parkeringshuset. Glemte å nevne det i forrige innlegg, men Z4-en fikk skilt rett før påsken, deretter rett på EU-kontroll. Gikk nesten greit, men var noe vibrasjon i bremense foran, så de måtte byttes. Jeg var overbevist om at dette var på bremsene bak da jeg ikke kjente noe i rattet, så greit at jeg ikke byttet på forhånd. Klar for etterkontroll. Grunnet påsken og alt det der ble det kontroll samme dag som fisten gikk ut. Ikke helt optimalt med kontroll på denne tiden av året, da det ofte er salt på veiene to måneder før fristen. Får se om jeg ikke tar den på høsten neste gang. En noe spesiell Manta(?) jeg ramlet over. ...og en NSX er alltid huggelig å se. Spesielt med tidsriktig font på skiltet. Et monster. Kjøretur til Lauvvik. Pirelli-dekkene endelig på. Litt campingvogn. Kjøpt nytt ryggekamerasystem fra USA. ...og vask ...og tur Mai Første mai og langhelg. Kombinert med planleggingsdag på mandagen ble det en oval helg som det så fint heter. Og turen gikk til Kristiansand ..og de rare skapningene der. I campingverden heter det seg "kjøp Hobby, så får man seg en hobby". Nå lager nok ikke Hobby vannkranene sine selv, men det er en fattig unnskyldning når gaffelskuffen blir full av vann. Ny krane ble kjøpt på Thansen, og etter litt mekking der var det problemet løst. Som nevnt var det planleggingsdag på mandagen, så siste natten var ganske fredelig å fin, da de fleste dro hjem søndagen. Vel hjemme la jeg merke til en lyd når vognen skulle parkeres. Tenkte først ikke så mye over det, men jeg klarte ikke helt å slå meg til ro heller. Tok av hjul og bremsetrommel, og der lå kulene strødd. Aner ikke hvor lenge det har vært slik, men helt bra er det jo ikke. 😬 Det enkleste er å kjøpe ny trommel med lager, men jeg skulle bruke vognen igjen til helgen, så endte opp med lager fra Biltema som vi presset inn. Kjøpe forøvrig ny trommel også sånn i tilfelle, men den ligger på hylla enda. Gav også stålfelgene en runde og fem med Felgenblitz. De så ikke helt bra ut. Samt fullføring av ryggekameraprosjektet. Dette er litt tullete, men samtidig litt greit. Det er ganske greit overheng på denne vognen, så liker å ha oversikt over hjørnene. Ut på tur igjen, denne gang til Stord og håndballcup. Der spottet jeg nok en raritet, en 2004 Honda Odyssey, importert til Norge i 2021. Altså ikke avgiftsfri engang når den ble registrert her i landet. Kamera i praksis. Otis, hanssae, Weltzin og 1 annen reagerte på dette 4
papertiger Skrevet i går, 12:07 Skrevet i går, 12:07 2 hours ago, awt said: Som nevnt over her fungerer Pirelli-dekkene helt fint for min del, men det hadde kanskje andre dekk gjort også. Michelin-dekkene holdt i seks sesonger, så det som avgjør om de gjør jobben eller ikke for min del er hvor lenge disse holder. Michelin PS4S*-dekkene jeg hadde på 4-serien holdt også 5 sesonger, mens Goodyear-dekkene på 5-serien holder nå kun 3 sesonger. Michelin X-Ice 3-dekkene holdt enda lenger på 4-serien, de var fremdeles greit mønster igjen på etter 5 sesonger. Så helt enig i den betraktningen - holdbarhet er key, og her har Michelin vist seg veldig bra.
awt Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden På 14.9.2026 den 14.07, papertiger skrev: Michelin PS4S*-dekkene jeg hadde på 4-serien holdt også 5 sesonger, mens Goodyear-dekkene på 5-serien holder nå kun 3 sesonger. Michelin X-Ice 3-dekkene holdt enda lenger på 4-serien, de var fremdeles greit mønster igjen på etter 5 sesonger. Så helt enig i den betraktningen - holdbarhet er key, og her har Michelin vist seg veldig bra. Ja, det blir spennende å se om jeg har bilen lenge nok til at jeg finner ut hvor lengene dekkene holder, men det har jeg sagt så mange ganger nå, at jeg tørr ikke å påstå hverken det ene eller andre lengre. 😎
awt Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Juni Sommeren starter med en stor M5. ...samt en Suzuki med vinge. for ikke å snakke om nok en tur med buss for bil. Har tatt flere bussturer i år enn i resten av livet til sammen tror jeg. Anledningen denne gangen var tilbakekalling på airbag, en prosess som har tatt sin tid. Nøkkel ble levert i nøkkelboks. ...og hentet i nøkkelboks, så var ikke i kontakt med noen personer i det hele tatt under denne seansen. Ny airbag visstnok. Lot de også oppdatere kartet. Det kostet ikke så mye, og jeg gidder rett og slett ikke å styre med å gjøre det på alternative måter. Ikke at jeg bruker det så ofte, men greit å f.eks. ha Eiganestunellen i Stavanger på navigasjonen, det hadde jeg ikke fra før. 😛 Nyimportert M3? Med tanke på adressen denne kommer fra kan det jo fort hende den har pistolluke i døren. 😛 (ref. off topic-tråden) Vel hjemme igjen var det på tide å lage hull i vognen. Ikke noe jeg liker å gjøre, men det var en bulk der jeg gjerne ville skjule. Ny kontakt på plass, og @papertiger sin bytul kom til nytte. En nevø av meg har gått fra Corvette et-eller-annet fancy til R8 Fast & Furious edition. Var ihvertfall en eller annen edition, muligens final? ...mens jeg er stuck med min gamle Opel uten fungerende speedometer. Litt usikker på hva jeg gjorde, men fikk i det minste liv i det igjen. Så til nok en liten kjøretur. Jeg har langt om lenge (faktisk over et år) forsøkt å kjøpe en pumpe til bassenget på finn.no. Selgeren ville selge alt han hadde, jeg ville kun ha pumpen. Blablabla, et år senere fikk jeg viljen min. og tok turen til Evje. I følge Google Maps var raskeste vei over Tonstad i Sirdal. Det var greit nok for min del, da jeg aldri hadde kjørt der. Etter en god stund på småveier kom jeg endelig til Tonstad, og en vei som avr stengt videre. Akkurat her ble jeg skuffet over Google Maps kjente jeg. Det fristet lite kjøre samme vei tilbake, så jeg så på kartet at det fantes en liten vei ned til Sira, og tok sjansen på den. Veien var grei den, helt til asfalten plutselig forsvant. 😬 Så da endte jeg opp med 15km på grusvei. Var for langt tilbake til å snu nok en gang, så det fikk heller bare være. ...og da så jo bilen ut deretter også. 😛 Pumpe lokalisert. Tenkte jeg skulle kjøre med taket av tilbake igjen, men det kunne jeg bare glemme. Litt benstrekk utenfor Evje, eller Horne heter det vel kanskje her. Før turen gikk tilbake, uten grusvei og med lite trafikk. Turen tok en time ekstra på grunn av omkjøringen, ellers en grei tur. Nok et prosjekt (som enda ikke er ferdig), for ned utenfor garasjen, samt mer lys utenfor garasjer og inngangsparti. Er litt for mørkt her i vinterhalvåret. Og tilbake til litt BMW. Kjent F25/F26-problem, hanskerom som løsner. Limte det sammen med Tec7 og klemte det jeg kunne. Merket etterpå at det har sluppet mer enn jeg trodde, så får ta en runde til en eller annen gang. Så noe litt kjedeligere. Jeg aner ikke når, hvordan eller hvorfor, men plutselig så fangeren slik ut. Det skal sies at dette var før jeg fikk vasket bort det verste, og at det ikke ser så galt ut lengre, men likevel kjedelig. Vi var på et arrangement kvelden før, der vi stod litt kronglete parkert, og det stod noen biler innforbi oss. Min teori er at en av disse har vært borti. Jeg aner derimor ikke om det er tilfelle, og jeg aner heller ikke hvem det kan være, så jeg starter ikke noe styr her. I tillegg handlet jeg meg ny fanger tidligere i år som jeg uansett skulle lakkere, så da får dette heller bli egen kost. Jegfår heller prise meg lykkelig for at jeg aldri fikk fingen ut med den nye fangeren (noe jeg fortsatt ikke har gjort) og at den ikke var på enda. Otis, eivi91 og HakonLimseth reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå