Gå til innhold

scoot´s E36 M3 3.2 - jeg er en svak mann


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke selg, du kommer bare til å angre. Bli heller litt flinkere til å bruke den i hverdagen, da setter man så uendelig mer pris på bilen 😀

Men båt er gøy da, får ikke nok av det selv. Hva slags familiebåter vurderer du, er jo en del å velge i...fra 24 fot til 60 fot 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke selg, du kommer bare til å angre. Bli heller litt flinkere til å bruke den i hverdagen, da setter man så uendelig mer pris på bilen 😀

Men båt er gøy da, får ikke nok av det selv. Hva slags familiebåter vurderer du, er jo en del å velge i...fra 24 fot til 60 fot 😅

Det er jeg fullstendig forberedt på, og det er en grunn til at den ikke havner på finn.no med det første. 

Når det er sagt er alt til salgs for riktig sum, sånn vil det alltid være. Ulempen med M3n foreløpig er at jeg ikke får med meg poden på tur enda ( 2.5år ). Den har airbags foran, og baksetet er det ikke sjangs i havet å få en barnestol i. 😅 Et par år så blir alt mye enklere - men så var det båt da.

Problemet blir vel å forsvare en båt ved siden av, sånn rent økonomisk. Vi titter mest på halvplanende snekker, både jeg og fruen er oppvokst i slike og har masse gode minner med det. Ala Nidelv 28, Scand Baltic 29 osv. Her får man masse fin båt for rett under 500k, og passer midt i blinken for oss. I tillegg er det plass hvis det blir familieforøkelse i kommende år.

Ideelt sett er/var planen å beholde M3'n til man ikke får kjøpt 98 oktan lenger - så vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jentungen med i m3en når hu var knappe 2 år. Satt i bakovervendt stol, var ok plass til en voksen mann forran likevel, så her forstår jeg deg ikke😅 

Hadde du luftet denne for salg for 1 mnd siden hadde jeg hatt kjøper til deg som hadde tatt den på flekken. Han endte opp med den blå på Finn med smg.. 

 

E36 m3 er på veg oppover i pris, med good fart! Så her gjør du dumt i og selge i disse tider 😅 

Men om du er int. I en god e34 m5 som trenger litt lakk i innbytte så mot ett lite mellomlegg fra meg så kan du jo sende en PM 😬😅

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skulebollen skrev:

Hadde jentungen med i m3en når hu var knappe 2 år. Satt i bakovervendt stol, var ok plass til en voksen mann forran likevel, så her forstår jeg deg ikke😅 

Hadde du luftet denne for salg for 1 mnd siden hadde jeg hatt kjøper til deg som hadde tatt den på flekken. Han endte opp med den blå på Finn med smg.. 

 

E36 m3 er på veg oppover i pris, med good fart! Så her gjør du dumt i og selge i disse tider 😅 

Men om du er int. I en god e34 m5 som trenger litt lakk i innbytte så mot ett lite mellomlegg fra meg så kan du jo sende en PM 😬😅

Hvordan barnestol brukte du? 😬😬  

Dette er en vurderingsprosess, og sånn vil det jo være fra tid til annen. E34'n frister nok mer enn den burde, jeg har alltid vært en sucker for e34 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke navn🤔 men var med stag nedi gulv osv. Jævlig styr og feste opp😅 

Men til neste sesong sitter jo kiden din godt i en forovervendt beltestol, så du slipper ha egen stol til m3en 😁 Er jo en viktig del av oppdragelsen og la kidsa få litt skjikkelig 6erlyd i ny og ne😎

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Skulebollen skrev:

husker ikke navn🤔 men var med stag nedi gulv osv. Jævlig styr og feste opp😅 

Men til neste sesong sitter jo kiden din godt i en forovervendt beltestol, så du slipper ha egen stol til m3en 😁 Er jo en viktig del av oppdragelsen og la kidsa få litt skjikkelig 6erlyd i ny og ne😎

Godt poeng, som en motpol til alle i barnehagen som leverer unga i Nissan Leaf 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • scoot changed the title to scoot´s E36 M3 3.2 - luftes for salg

Dette blir kjedelig, men bilen luftes for salg når vinteren er over. Den går ikke på finn før utover våren, men hvis noen her inne kan være interessert så send meg en PM så kanskje vi blir enige :)

Barn nr2 er på vei, så andre ting må prioriteres - og kjedelig nok krever det kapital. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Shattered skrev:

@GreenE36Cab nå har du sjansen til å oppgradere 😉👍

Jeg skal være enig i at denne røde M3en er veldig fin.. Hellrot er faktisk etter min mening, en av de fineste fargene på E36 (M3)

Tenker at en dag så skal jeg nok ha en E36 M3 coupe eller cab (kanskje rød), men har ikke mulighet nå.. Den jeg skal ha skal dog være 100% original og ha originalt VIN osv

Meeen når det er sagt, det ser ut til å være en veldig flott bil den her. Interiøret er også veldig fint. Den som evt kjøper den vil nok få mye glede ut av den. Så lykke til med salg @scoot - Håper du får den summen du ønsker for den.. Om du ender opp med å selge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg skal være enig i at denne røde M3en er veldig fin.. Hellrot er faktisk etter min mening, en av de fineste fargene på E36 (M3)

Tenker at en dag så skal jeg nok ha en E36 M3 coupe eller cab (kanskje rød), men har ikke mulighet nå.. Den jeg skal ha skal dog være 100% original og ha originalt VIN osv

Meeen når det er sagt, det ser ut til å være en veldig flott bil den her. Interiøret er også veldig fint. Den som evt kjøper den vil nok få mye glede ut av den. Så lykke til med salg @scoot - Håper du får den summen du ønsker for den.. Om du ender opp med å selge :)

Bilen min har 100% original VIN den ;) 

Fikk oversendt sakspapirene fra vegvesenet angående dette med understellsnummer her noen år tilbake, så den saken har jeg god kontroll på. Men jeg mistenker at det måtte lages et unikt nytt understellsnummer siden bilen "erstattet" en blå 96 mod når den ble hentet hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, scoot skrev:

Bilen min har 100% original VIN den ;)

Altså det var ikke meningen å snakke den ned, som sagt ser det ut til å være en veldig fin bil :)

Den MR2en jeg hadde, hadde gjennomgått et karosseribytte også. Det var på en måte to biler som var blitt til én.. På dempertårnet eller brannmuren eller hvor det var, så var originalt VIN streket over mener jeg og et nytt kortere et erstattet begge (dette inneholdt kun tall, ingen bokstaver)

Visste man det ikke, så den ut som en hvilkensomhelst annen (noe dårlig omlakkert) MR2.. Men det blir vel på en "salvage title" da.. Jeg mener å huske at det i papirene til bilen stod det tre VIN nummere - de to originale og det korte uoriginale 👍

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Altså det var ikke meningen å snakke den ned, som sagt ser det ut til å være en veldig fin bil :)

Den MR2en jeg hadde, hadde gjennomgått et karosseribytte også. Det var på en måte to biler som var blitt til én.. På dempertårnet eller brannmuren eller hvor det var, så var originalt VIN streket over mener jeg og et nytt kortere et erstattet begge (dette inneholdt kun tall, ingen bokstaver)

Visste man det ikke, så den ut som en hvilkensomhelst annen (noe dårlig omlakkert) MR2.. Men det blir vel på en "salvage titale" da.. Jeg mener å huske at det i papirene til bilen stod to VIN nummere (de originale) + det korte uoriginale 👍

Jepp samme som her det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, scoot skrev:

Jepp samme som her det :)

Jeg er litt lei av å skrive på denne gamle mobilen.. skrivefeil sniker seg inn overalt. Bokstaver blir lagt til og fjernet, og det ser ut som jeg ikke er særlig god til å skrive :P

Mente naturligvis "salvage title"

Men igjen lykke til med salg, rød E36 M3 (coupe eller cab) er absolutt en drømmebil.. så det er nok det for noen andre også. Men håper du beholder den da :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • scoot changed the title to scoot´s E36 M3 3.2 - jeg er en svak mann

Ja, hva skal man si. Planen var definitivt å selge bilen, har jeg prøvd? Nei. Klarer jeg det? Antageligvis ikke. Hentet bilen ut fra vinterlagring, tok med meg poden på 3.5år og kjørte hjem. Etter dette vil han helst kjøre pappa sin røde bil overalt, så nå har jeg verken lyst eller samvittighet 😂 På denne hjemturen fra vinterdvalen så døde en coil på veien hjem, jeg og jr putra på 5 sylindere den siste biten. Da var det rett ut og hjelpe meg med å skru, synet av en som så vidt rekker over forskjermen være så interessert var mildt sagt ekte glede. Uken etter sjekket junior daglig postkassa for å se om delene til pappas bil var kommet. Altså 🥹🥹 Ekke sjangs for at den ryker på finn nå i hvertfall.

Så hva har skjedd her siden sist? Bilen er ikke solgt, ikke engang annonsert. Så hva gjør man istedet? ...kaster penger på den selvfølgelig. Så i løpet av den siste måneden har den fått følgende;

- Oljeskift 

- Nye dempere rund baut ( brukte foran, Koed hadde et strøkent sett så sparte litt på det )

- Nye bærearmer foran 

- Nye styrestag 

- Fersk EU-Kontroll og 4hjuls-kontroll.

Og nå er bilen helt fantastisk, bærearmene var ikke utslitt - men nok slitt til at det var noen vibrasjoner i 120kmt+. Styrestag var egentlig bare tull å bytte, men måtte hatt 4hjulskontroll uansett - og det var tross alt ikke så dyrt for de staga så slang det med. Dempere utgjorde ganske god forskjell, den er veldig fast og fin nå.

Tok jeg noen som helst bilder underveis? Nei.😂 

Men her er den på plass hjemme!

20220516_163545.thumb.jpg.8ca536e4a527f5f5a05ecc82ade34c76.jpg20220516_163531.thumb.jpg.31fffd15292e2cee1ece4ce166029045.jpg

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, scoot skrev:

Ja, hva skal man si. Planen var definitivt å selge bilen, har jeg prøvd? Nei. Klarer jeg det? Antageligvis ikke. Hentet bilen ut fra vinterlagring, tok med meg poden på 3.5år og kjørte hjem. Etter dette vil han helst kjøre pappa sin røde bil overalt, så nå har jeg verken lyst eller samvittighet 😂 På denne hjemturen fra vinterdvalen så døde en coil på veien hjem, jeg og jr putra på 5 sylindere den siste biten. Da var det rett ut og hjelpe meg med å skru, synet av en som så vidt rekker over forskjermen være så interessert var mildt sagt ekte glede. Uken etter sjekket junior daglig postkassa for å se om delene til pappas bil var kommet. Altså 🥹🥹 Ekke sjangs for at den ryker på finn nå i hvertfall.

Så hva har skjedd her siden sist? Bilen er ikke solgt, ikke engang annonsert. Så hva gjør man istedet? ...kaster penger på den selvfølgelig. Så i løpet av den siste måneden har den fått følgende;

- Oljeskift 

- Nye dempere rund baut ( brukte foran, Koed hadde et strøkent sett så sparte litt på det )

- Nye bærearmer foran 

- Nye styrestag 

- Fersk EU-Kontroll og 4hjuls-kontroll.

Og nå er bilen helt fantastisk, bærearmene var ikke utslitt - men nok slitt til at det var noen vibrasjoner i 120kmt+. Styrestag var egentlig bare tull å bytte, men måtte hatt 4hjulskontroll uansett - og det var tross alt ikke så dyrt for de staga så slang det med. Dempere utgjorde ganske god forskjell, den er veldig fast og fin nå.

Tok jeg noen som helst bilder underveis? Nei.😂 

Men her er den på plass hjemme!

20220516_163545.thumb.jpg.8ca536e4a527f5f5a05ecc82ade34c76.jpg20220516_163531.thumb.jpg.31fffd15292e2cee1ece4ce166029045.jpg

 

 

 

 

 

Her støtter jeg å dyrke din sønns interesser! Du må nesten bare beholde :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...