Gå til innhold

Slaven's helt ubrukelige E39 M5 - Simply Clean - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Offf alle sammen. Da har denne saken tatt en uventet vending. Mistenkt for forsikringssvindel nå. Forsikringa mener jeg har holdt tilbake informasjon ved kjøp av forsikring. Var idag i ett møte med en forsikringsgransker som ville innhente mer informasjon på vegne av selskapet. Dette er det jeg forklarte under møtet. 
Kjenner jeg begynner å bli ganske så lei den bilen her nå. Bare problemer. Mekaniske kan jeg leve med, men slike problemer som jeg opplever nå unner jeg ingen som er glad i bilen sin og bruker mye tid og energi på det. KJØR DEBATT sier jeg.

''Var i dag hos forsikringsgransker FaVer AS som hadde endel spørsmål om bilen, meg, hendelsesforløp ved skaden og prosessen da forsikringen ble tegnet. Jeg fikk også vite grunnen til at Frende ville undersøke videre. De mener at jeg har holdt tilbake informasjon ved tegning av forsikringen. Nå kommer det absurde og som jeg mener jeg har 100% på det tørre. 

Ved kjøp av forsikring ble jeg oppringt av selger fra Frende som kunne tilby meg ett bedre tilbud enn hos mitt daværende selskap dette var 05.04.2018. Etter at jeg har gitt han reg nr., bonus osv., og han har regnet seg frem til en totalpris så er Frende vesentlig billigere enn mitt daværende selskap på det tidspunktet. Dette stusser jeg naturligvis på og spør selger om dette er prisen for min bil iom at den er ombygd til en M5. Da svarer selger at de tar utgangspunktet i kjøretøysregisteret og der kommer det frem at bilen er en '96 520i men at den er godkjent med M5 spesifikasjoner, altså 294 kw/400hk. Dette har jeg også en utskrift av, fra autosys, kommer tilbake til dette. Jeg spurte hva jeg ville sitte igjen med hvis bilen skulle blitt totalvraket, da svarer selger og sier at jeg ville få tilbake verdien av en ombygd M5. Dette spurte jeg om 3-4 ganger før jeg takket ja til tilbudet da det virket for godt til å være sant. Akkurat dette har jeg dessverre ikke skriftlig da jeg regnet med at selger kunne jobben sin, tydelig at han ikke kunne det i etterkant. Jeg som forbruker og kunde skal ikke trenge å dobbel og trippelsjekke at opplysningene er riktige når selskapet tross alt har trente ansatte til dette?
Selger spurte så om jeg kunne sender over forsikringspapirene fra mitt daværende selskap(IF) Sendte over dette, og på IF sine papirer står at kjøretøyet er forsikret som en M5, så allerede her burde selger rynket på nesen og tenkt over tilbudet han hadde utarbeidet til meg. Det gjorde vedkommende ikke. Selger ble også oppgitt med navn. 

Så over til det jeg har av dokumentasjon på bilen som støtter opp under min forklaring. 
I vognkortet er bilen registrert som en '96 520i og på merknader står det ombygd med M5 spesifikasjoner. Har også blitt stoppet av SVV som ikke kunne gjøret annet enn å la meg kjøre videre da de så at bilen var godkjent med ombygd. Hadde ikke bilen vært godkjent ville nok dette blitt meldt videre til forsikringen av SVV vil jeg tro. Så føler at dette støtter min forklaring. 
I en utskrift jeg har fra autosys, som er det samme systemet som nesten samtlige f.selskaper bruker, står det at kjøretøyet er ombygd til en M5. Utskriften er datert 14.06.2017. Riktig nok noen måneder før jeg kjøpte bilen så eiers navn er feil. Men det viser seg at i autosys har bilen stått oppført som godkjent ombygd til M5 hele 10 måneder før jeg tegnet forsikring hos Frende. Enda så lyser ikke varsellampene hos selger i Frende på daværende tidspunkt.
Også kontrollsedler fra PKK er godkjente og ingen merknader om feil motor eller ulovlige modifikasjoner

I dagens møte med FaVer AS svarte jeg saklig og ærlig på alle spørsmål. Jeg samtykke også til at samtalen kunne taes opp på bånd. Samt at jeg hadde med så mye papirer som overhodet mulig slik at forsikringen kunne få kopi av de viktigste papirene i håp om at de tar til fornuft. Det ble tatt kopier av vognkort del 1, utskriften fra autosys, pairer fra da bilen ble bestilt av tidligere SSP og bygget av Manhart Racing. Alt dette skulle sendes til f.selskapet. 

Jeg mener selv jeg ikke har noe å fryktet videre i denne saken men nå er det lille meg mot et stooort selskap. Aner ikke hvordan jeg kom ut av dette møtet, men jeg føler selv jeg har styrket min posisjon, da forsikringsselskapet nok i det lange håper at jeg ikke har papirer på bilen slik at de kan vri saken til deres fordel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttifan så surt... Noe lignende jeg var borti med Eika når jeg ble påkjørt av en traktor...
I den saken ble jeg også konfrontert med vider undersøkelse. Personlig møte, dypere forklaring og sjekk av ulykkessted.
Husker ikke om denne personen var fra Eika eller en 3part, men fy for en serie med frekke og usaklige spørsmål.

Satt med klump i halsen helt frem til alt var OK i den saken..
Har stor mistanke om at de prøvde å slu seg unna i denne saken siden traktoren også var forsikret i Eika og hadde ingen skader, og jeg hadde kun delkasko. Heldigvis løste det seg til slutt, faktisk mye takket være eiern av traktoren som sto på sitt at det var hans feil.

Føler med deg, dødskjip sak som jeg ikke ønsker at noen skal havne i :(
Takk for at du deler dette med navn på forsikringsselskap! Jeg ble nettopp kontaktet av Frende, så dette gjør det lett å takke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stawky skrev:

Fyttifan så surt... Noe lignende jeg var borti med Eika når jeg ble påkjørt av en traktor...
I den saken ble jeg også konfrontert med vider undersøkelse. Personlig møte, dypere forklaring og sjekk av ulykkessted.
Husker ikke om denne personen var fra Eika eller en 3part, men fy for en serie med frekke og usaklige spørsmål.

Satt med klump i halsen helt frem til alt var OK i den saken..
Har stor mistanke om at de prøvde å slu seg unna i denne saken siden traktoren også var forsikret i Eika og hadde ingen skader, og jeg hadde kun delkasko. Heldigvis løste det seg til slutt, faktisk mye takket være eiern av traktoren som sto på sitt at det var hans feil.

Føler med deg, dødskjip sak som jeg ikke ønsker at noen skal havne i :(
Takk for at du deler dette med navn på forsikringsselskap! Jeg ble nettopp kontaktet av Frende, så dette gjør det lett å takke nei.

Trodde jeg ble rævkjørt nok da de ville halvere bonusen min, men neida. De er ikke helt ferdig enda. Frende er det bare å glemme. Skikkelig møkkaselskap. Vært svært lite behjelpelige og lite villig til å diskutere bonustapet også. Umulig å få de på gli noen veier.

33 minutter siden, Marius2002 skrev:

Unnskyld, men hva faen? Du har jo åpenlyse fakta med god dokumentasjon... Jeg håper og tror dette går din vei. Noe annet ville vært absurd og etter det med i8en her inne har bransjen sinnsykt lite å gå på i form av tilllit. 

Ja, hva faen. Katastrofalt for selskapet om dette kommer ut for offentligheten noe det vil om jeg får hjelp av de rette instansene. '' Tv2 hjelper deg''er ikke langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Selger spurte så om jeg kunne sender over forsikringspapirene fra mitt daværende selskap(IF) Sendte over dette, og på IF sine papirer står at kjøretøyet er forsikret som en M5 (...)
 

Har du dette dokumentert, i sendte elementer f.eks? I så fall er jo saken ren plankekjøring. Ikke din feil at de ikke klarer å lese.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sluquet skrev:

Har du dette dokumentert, i sendte elementer f.eks? I så fall er jo saken ren plankekjøring. Ikke din feil at de ikke klarer å lese.

Jepp. Har det på pc'en. Men jeg har nå sett at IF har klart å forsikre den som en M5 med 340 hk, hvilket betyr at de har trodd at jeg har en E34 M5. Så det blir faktisk feil det og. IF kan tydeligvis ikke bil heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapene bruker å gjøre opptak på telefonen når man ringer å bestiller forsikring, kan jo høre med dem om di har dette og evt kan sende dette til deg :) 

jævli surt at dem skal holde på slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jepp. Har det på pc'en. Men jeg har nå sett at IF har klart å forsikre den som en M5 med 340 hk, hvilket betyr at de har trodd at jeg har en E34 M5. Så det blir faktisk feil det og. IF kan tydeligvis ikke bil heller. 

Om du kan dokumentere at du har sendt opplysninger på at det er en M5 den og den årsmodellen du har ønsket å forsikre så har jo du alt ditt på det tørre mener nå i hvert fall jeg. Skulle du oppgitt uriktige opplysninger for å få lavere premie sier det seg jo selv at det ikke er e34 m5 som er det du ville tjent mest på å forsikre bilen som.

Fortsetter de å være kranglete er det bare å dra dem inn for finansklagenemda, det er gratis. Dokumenter saken din godt.

Når du til slutt får medhold ville jeg i tillegg krevd bonusfri skade og dekket egenandel bare for tort og svie (og for å være en ræv tilbake), og så flyttet alle forsikringer ut derifra umiddelbart etterpå.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snowbiz skrev:

Forsikringsselskapene bruker å gjøre opptak på telefonen når man ringer å bestiller forsikring, kan jo høre med dem om di har dette og evt kan sende dette til deg :) 

jævli surt at dem skal holde på slik!

Tviler på at de gir ut det til andre enn jurister da det åpenbart svekker deres sak. Skal ringe til de å høre. Jeg ''eier'' 50% av opptaket så hvorfor ikke. 

 

6 minutter siden, sluquet skrev:

Om du kan dokumentere at du har sendt opplysninger på at det er en M5 du har ønsket å forsikre så har jo du alt ditt på det  på det tørre mener nå i hvert fall jeg. Skulle du oppgitt uriktige opplysninger for å få lavere premie sier det seg jo selv at det ikke er e34 m5 som er det du ville tjent mest på å forsikre bilen som.

Fortsetter de å være kranglete er det bare å dra dem inn for finansklagenemda, det er gratis. Dokumenter saken din godt.

Når du til slutt får medhold ville jeg i tillegg krevd bonusfri skade og dekket egenandel bare for tort og svie (og for å være en ræv tilbake).

Ja, i dokumentet fremkommer det at det er en M5 jeg ville forsikre. Og forsikring på e34 M5 kan umulig være så mye rimeligere at jeg ville tjent på forsikre bilen som det. 

Finansklagenemda kommer vel etter at Frende har sagt sitt utfall av saken eller kan jeg allerede nå sende inn klagen før en endelig beslutning er tatt?

Skulle bare mangle det. Bonustap skal jeg hvertfall ikke ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev:

Ja, i dokumentet fremkommer det at det er en M5 jeg ville forsikre. Og forsikring på e34 M5 kan umulig være så mye rimeligere at jeg ville tjent på forsikre bilen som det. 

Finansklagenemda kommer vel etter at Frende har sagt sitt utfall av saken eller kan jeg allerede nå sende inn klagen før en endelig beslutning er tatt?

Skulle bare mangle det. Bonustap skal jeg hvertfall ikke ha. 

Da jeg klagde var saksgangen slik at jeg fikk avslag, påklaget avslaget direkte til selskapet, nytt avslag og så videresendte jeg til FKN. Hvordan det blir om du eventuelt skulle få en avgjørelse om svik mot deg er jeg usikker på. 

Jeg hadde i hvert fall ikke mistet et sekund nattesøvn over dette om saken er som du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare hårreisende, her har du alt på det tørre sett fra mitt perspektiv. Du har oppgitt regnr til en godkjent ombygd bil, oversendt papirer som sier at det er en M5 skriftlig etc. Bare less de ned med skriftlig dokumentasjon så går det her fint.

 

Forøvrig er slike tilfeller en av grunnene til at jeg holder meg til IF via BMWCCN ( god pris og bra kontaktperson ). Har tidligere hatt Eika, som er et skikkelig kranglete selskap - ellers kun holdt meg hos IF eller Gjensidige som jeg har vært særs fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...