Gå til innhold

Min 2018 M2


sluquet
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Bilen er til salgs. Har kjørt til og fra byen før køen frem til nå, men nå som datteren vår har begynt i barnehage så blir det litt for råflott for min del å stå en time hver morgen i rushtrafikken med en M2 for å komme meg på jobb. Har derfor bestilt meg en 120ah i3s så får jeg testet ut dette el-greiene :) 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133308407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lagunilla skrev:

Tenk å gå fra M til EL😪 Lykke til med salg!

Joda, men får nesten dårligere samvittighet av å bare bruke den til dagligdagse ting som å stå i kø på E18 eller kjøre til barnehage. Har ikke tid til å nyte den slik jeg kunne helt i starten om dagen dessverre.

 Har funket greit med det minste barnesetet men nå skal hun over på neste størrelse og da blir det slitsomt å sette henne i setet med bare to dører. Kjører el et år eller to nå så blir det ny M eller en Porsche etterhvert ✌️ Om spådommene om en bil ala 4 gran coupe med eldrift, lang rekkevidde og 0-100 på 4 sek slår til så er jo definitivt et alternativ det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mathiseen skrev:

Pene bilder du hadde i annonsa der :P Lykke til med salg!

Hehe 😀 tok meg friheten til å bruke de to bildene, har hatt det ene som bakgrunnsbilde siden dagen du tok det så klarte ikke la være, du får si ifra om du ønsker at jeg skal fjerne dem. Hadde tenkt å spørre deg faktisk men så skjedde det litt i heimen her med unge som måtte på legevakten så det kokte bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sluquet skrev:

Hehe 😀 tok meg friheten til å bruke de to bildene, har hatt det ene som bakgrunnsbilde siden dagen du tok det så klarte ikke la være, du får si ifra om du ønsker at jeg skal fjerne dem. Hadde tenkt å spørre deg faktisk men så skjedde det litt i heimen her med unge som måtte på legevakten så det kokte bort.

Det er selvfølgelig ikke noe problem at de blir brukt, bare morro at de faller i smak:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

Lykke til med salget, det er/var en flott M2 :) 

Jeg skjønner dog ikke helt hvordan dere kan kjøpe en så liten bil. Du er klar over at neste hakk opp på bilsete-stigen (bakovervendt 1-4 år) tar SYKT mye plass? :) Er kona dverg? :D 

Funker helt fint i en i3 det, men skal man ha med vogna i tillegg er det ikke plass til mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste steg barnesete(bakovervendt) passer fint i i01. Jeg tør påstå det er bedre plass i i3 enn i 3-serie på akkurat dette. I i01 så har passasjer foran godt med benplass og setene er tynne og man kan dra stolen mye lengre frem før det blir problem kontra f.eks. F31 og F11. i01 er perfekt sådan. Bagasjeromsplassen er så som så, men det er en løsning til alt. Generell plass ellers armslag er selvsalgt større i F31. Lånte i01 i3s 94Ah og det var faktisk bedre plass til barnesete etter madammen har krevd sin plass(165cm) enn dagens Rav4 som er større plass i enn E91en. Det er derimot alfa og omega å ha et barnesete som kan snus 360 grader, vi har Recaro Zero.1. Et fast et blir fort trasig i i01. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, macrorain skrev:

Lykke til med salget, det er/var en flott M2 :) 

Jeg skjønner dog ikke helt hvordan dere kan kjøpe en så liten bil. Du er klar over at neste hakk opp på bilsete-stigen (bakovervendt 1-4 år) tar SYKT mye plass? :) Er kona dverg? :D 

Vi har to biler.  Har testet med neste variant (har setet allerede) og det funker helt supert i i3. Største problemet med M2 er at det bare er to dører og det blir derfor veldig tungvint å levere en 1-åring i barnehagen som ikke klarer å sette seg i setet selv. Når hun var mindre har jeg bare løftet ut hele setet, satte henne i setet og løftet henne inn igjen. Det blir veldig mye enklere når man har dører som i i3.

I tillegg klarer jeg ikke helt å forsvare pengebruken, en M2 som jeg bare har tid til å bruke til og fra jobb og barnehage koster mye i drift. Jeg har tidligere kjørt såpass tidlig på morgenen at jeg slipper det meste av kø og det er enkelt å få parkering på jobben. Nå som jeg må levere i barnehagen tidligst kl 0730 blir jeg stående i kø i sikkert en time inn til byen, og må betale for å få parkert når jeg kommer frem siden alle gratisplassene er tatt. Med en i3 slipper jeg drivstoffutgifter, jeg betaler 30% av hva en m2 koster å forsikre, det blir langt billigere bompasseringer og ikke minst kan jeg stå på beboerparkering ved jobben gratis.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...