Gå til innhold

Ønsker innspill på valg av understell og farge på G31 *Endte opp med F11 M550d isteden


Chrono
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Er det for øvrig noen som kjenner til hvordan/om det er mulig å få tak i noe statistikk på produksjonstall på disse bilene? Hadde vært interessant å kunne se produksjonstall basert på bla. farge og motorisering.

Har tidligere sett slik statistikk for M5, ref denne tråden:
https://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=1339875

Endret av Chrono
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Geir Anders skrev:

Gratulerer med tøff bil. Kikket mye på 5 serie selv, og nettopp den fargen du har der. Desverre hadde den liten navi, så det ble aldri noe kjøp. Den er bedre live enn på bilder!

Takk for det. Fargen er veldig spesiell live ja, den går egentlig fra grå til brun avhengig av lyset. Dersom du ser på førerdøren på bildet av motorrommet, ser det jo ut til å være en helt annen farge enn fra bildet over :)

2 timer siden, cityhopper skrev:

Gratulere med en herlig bil. Virker som første eier krysset av på det meste i utstyrslista 😃

Takker! Ja, han krysset av for det meste. Skal jeg være veldig pirkete skulle jeg ønske han hadde tatt seg råd til å krysse av for ventilerte seter, samt full Merino slik at den hadde hatt skinn øverst på dørtrekkene også ;) Sjekket for øvrig pris på de dørtrekkene for moro skyld, og de koster den nette sum av 25000,- pr stk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vekker denne tråden til live igjen da nybilgarantien på denne straks utløper.

Kjenner til at det kan skje ting med drivaksler, turboer og fordelingskasse, men kan ikke si at jeg har merket noen symptomer på at noe er galt med unntak av en dunkelyd fra forstilling som har kommet enkelte ganger ved fullt rattutslag i lav hastighet.

Er det noe poeng å ta en garantiutløpstest, eller er dette bortkastede penger? Hvor bør evt. en slik test tas? På et uavhengig verksted eller hos BMW som kjenner bilen best, men som potensielt ikke ønsker å avdekke feil da det vil koste BMW å utbedre eventuelle feil. Lokal forhandler tjener vel riktignok penger på å utføre garanti-arbeid.

Har tidligere fått byttet radarenhet, comfort access-håndtak og noen andre småting på garanti.

Tar gjerne i mot innspill/erfaringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chrono skrev:

Vekker denne tråden til live igjen da nybilgarantien på denne straks utløper.

Kjenner til at det kan skje ting med drivaksler, turboer og fordelingskasse, men kan ikke si at jeg har merket noen symptomer på at noe er galt med unntak av en dunkelyd fra forstilling som har kommet enkelte ganger ved fullt rattutslag i lav hastighet.

Er det noe poeng å ta en garantiutløpstest, eller er dette bortkastede penger? Hvor bør evt. en slik test tas? På et uavhengig verksted eller hos BMW som kjenner bilen best, men som potensielt ikke ønsker å avdekke feil da det vil koste BMW å utbedre eventuelle feil. Lokal forhandler tjener vel riktignok penger på å utføre garanti-arbeid.

Har tidligere fått byttet radarenhet, comfort access-håndtak og noen andre småting på garanti.

Tar gjerne i mot innspill/erfaringer.

 

Kamerat sin m550xd tok han på NAF test, som er mye det samme som garantiutløpstest. Der påviste de defekte drivakselmanskjetter framme som senere ledet til defekte drivknuter, samt sprekk i egr kjøler som også er vanlig på disse. Han tok testen før salg av bilen hvor de ser an bilens stand og om den er verdt prisen han vil selge den for.

Kan være lurt å ha et slikt dokument i ryggen ved salg. Det å selge bil nå til dags er mer riskikosport enn det å eie selve bilen når garantien er gått ut. Du har nesten ingen rettigheter og blir kjørt sønder og sammen av advokatene til kjøper. Snakker av erfaring. Dette gjelder kjøp mellom private. 

Levere bilen i innbytte til forhandler er ofte safe, men så skal dem gi deg 60.000-100.000kr mindre i innbytte også for å gardere seg. Og det skjønner jeg.

Registerkjede er jo svakt på disse selv om de ryker mest på rekkefirer motorene. Og med 3 turboer er det jo bare spørsmål om tid når man skal bytte disse til et 3 sifret beløp.

Bilen du har er derimot noe for seg selv fargemessig, helt nydelig! Burde stikke ut i markedet som bare består av svart på svart biler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Skal hvert fall få sjekket drivakselmansjetter. EGR-kjøler mener jeg det er aksjon på, så det antar jeg i så fall blir dekket utenom garanti også. Helt klart enklest med innbytte ja, men samtidig meget dårlig butikk som du er inne på. Dersom det holder med 3 sifret beløp for å bytte turbo tar jeg det med et smil, hehe ;)

 

17 minutter siden, Evopower skrev:

Bilen du har er derimot noe for seg selv fargemessig, helt nydelig! Burde stikke ut i markedet som bare består av svart på svart biler :) 

Takk for det, skiller seg litt ut i mengden denne :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivaksler har jo vært kjent for å gå på M550d, så det er absolutt lurt å sjekke opp i en del ting før garanti går ut. F11 er i seg selv forholdsvis solide og bra biler, men for å ha litt mer ro i sjelen så anbefaler jeg en garanti utløpstest. Også ville jeg fått meg en god motor og drivverk forsikring 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...