Gå til innhold

Nye sommer dekk til F10


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Walkabout skrev:

Rart, jeg har kjørt Falken FK452 i dimensjon 255/31-21 på felgene fremme nå i fire sesonger, og de klarer en femte sesong før de må skiftes. Så de har vel gått omtrent 45.000 kilometer nå. 

Bak er de riktignok blitt byttet allerede, men det er utelukkende på grunn av slitasje på innsiden grunnet brede dekk (295) og at firehjulskontroll ble tatt vel sent.

Jeg aner absolutt ikke hvorfor dekka mine så slik ut, men burde nevne at bakdekka var verst. Dekkene foran hadde nok til en sessong til. 

Kan være  tungt lasta bil (bagasje for 4 voksne pluss alt mulig dill dall) høy hastighet over tid og østeuropeisk veistandard som fremskyndet slitasjen til de grader. Dekkene var 245 rundt om hele bilen, kan hende 275 dekk hadde fordelt vekta bedre og minsket slitasjen?

Når det er sagt så er nok Falken gode dekk, men er bare personlig erfaring som gjør at jeg fikk avsmak. Ikke gøy å finne ut at dekket er spist opp med fortsatt 7-800 km igjen av reisen. Mistenker at jeg kjørte med dekket i den tilstanden mye lenger før jeg til slutt merka det og sjekka tilstanden.

Er spent på hvordan de nye dekka tåler utfordringen fremover. Ifjor funka det perfekt, så blir å følge med denne sommer'n også :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Ser ut for at det er på piggfrie vinterdekk....?

Blir ikke for fancy dette da?
Tenker på slitasje og varighet

Ser at den teknologien kun er for Rootiva HT og Hakka Green2. Så da er det ikke noe å lure på siden det er hakka black2 som er dekket her. Hvilken dimensjon er det du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Evopower skrev:

 

 

 

Nei mente denne:

 

Screenshot_20180405-173330.png

Finnes det noe mer dokumentasjon på hvordan dette fungerer eller målinger mot andre dekk? Slik det er konstruert får jeg inntrykk av at det er snakk om å dempe strukturlyd fra rullebanen via dekk/felg og videre inn i bilen. Men, dekkstøy er nok i hovedsak luftstøy fra mellom rullebane og vegbane, noe som tilsier at utforming av selve rullebanen vil være minst vel så viktig. Eneste måten jeg ser for meg at dette kan ha en reell effekt på er om det er snakk om en vibrasjonsdemping av selve rullebanen slik at kontakten mellom rullebane og vegbane genererer mindre støy pga. jevnere rulling av dekket. Men, dette vil da bli en ytterligere svingningsfaktor i tillegg til bilens dempere/fjærer som ikke nødvendigvis kommuniserer på en god måte. Et annet spørsmål er hvordan dette da vil påvirke dekket levetid samt hvordan det vil fungere over tid (vil det holde mykheten sin og funksjonen osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK forumet. Takk for alle gode innspill. Setter pris på det. :-)

For nå har jeg endelig bestemt meg og bestilt nye sommer dekk 245/45-18  (ikke RunFlat) hos 'naboen', den gode gamle dekkforhandler Bilringen
De operer med, så vidt jeg kan se, priser som konkurrerer mot 'Internettbutikkene'.
Ikke verst.
Valget falt på Michelin Pilot Sport 4 :!:
Valget var ikke lett, for det var flere suverene dekk å velge mellom ,som også forumet påpekte, så som Falken FK510 og Nokian Black 2 men også flere andre  merker som ikke omfattet undernevnte test.

MOTORS STORE SOMMERDEKKTEST 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mr. Erling skrev:

OK forumet. Takk for alle gode innspill. Setter pris på det. :-)

For nå har jeg endelig bestemt meg og bestilt nye sommer dekk 245/45-18  (ikke RunFlat) hos 'naboen', den gode gamle dekkforhandler Bilringen
De operer med, så vidt jeg kan se, priser som konkurrerer mot 'Internettbutikkene'.
Ikke verst.
Valget falt på Michelin Pilot Sport 4 :!:
Valget var ikke lett, for det var flere suverene dekk å velge mellom ,som også forumet påpekte, så som Falken FK510 og Nokian Black 2 men også flere andre  merker som ikke omfattet undernevnte test.

MOTORS STORE SOMMERDEKKTEST 

Sitter og ser på sommerdekk selv, heller litt mot Michelin dekkene. Ligger på samme dekkdimensjon som deg, så får jeg lov til å spørre hvor mye dette kom på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tennbrikket skrev:

Sitter og ser på sommerdekk selv, heller litt mot Michelin dekkene. Ligger på samme dekkdimensjon som deg, så får jeg lov til å spørre hvor mye dette kom på?

Hei tennbrikke.
Så klart kan du spørre. :-)

Bilringen Drammen skal ha kr. 9.200,- inkl. alt.
Her er kopi av tilbudet deres
 

Sitér

> 4 stk. Continental premium contact 6 kr:8725,-
> 4 stk. Nokian Hakka black 2    kr:8725,-
> 4 stk. Falken Fk510 kr:8325,-
> 4 stk. Michelin pilot sport 4 kr:9200,-
> 4 stk. Yokohama advan sport kr;7990,-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Søren Klype'.. alltid skal det være noe......
Hva mener forumet?

Bilringen informerer om 15 dagers leveringstid på Michelin Pilot Sport 4!
Dvs. 19. april. Jeg kjører med piggdekk nå. 
Hva vil 'Onkel' si hvis jeg blir stoppet?

Bilringen kan levere Nokian Hakka Black 2 på mandag......:oops:

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mr. Erling skrev:

'Søren Klype'.. alltid skal det være noe......
Hva mener forumet?

Bilringen informerer om 15 dagers leveringstid på Michelin Pilot Sport 4!
Dvs. 19. april. Jeg kjører med piggdekk nå. 
Hva vil 'Onkel' si hvis jeg blir stoppet?

Bilringen kan levere Nokian Hakka Black 2 på mandag......:oops:

Med tanke på at det tidvis snør enkelte steder enda så tror jeg ikke det blir noe problem. Ligger snø og is enda her jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mr. Erling skrev:

'Søren Klype'.. alltid skal det være noe......
Hva mener forumet?

Bilringen informerer om 15 dagers leveringstid på Michelin Pilot Sport 4!
Dvs. 19. april. Jeg kjører med piggdekk nå. 
Hva vil 'Onkel' si hvis jeg blir stoppet?

Bilringen kan levere Nokian Hakka Black 2 på mandag......:oops:

Si at du er på hytte med snø i helgene om du i det hele tatt blir spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skodd for helgetur på hytta, tidligere skiftdato enn normalt, vise til bestillingspapir på michelindekkene og forklare leveringstid. Alt dette er nok gode grunner til å gå klar en eventuell bot. Gratulerer med kanonbra dekk :) gi gjerne en oppdatering på hvordan disse oppfører seg på en f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mr. Erling skrev:

Valget falt på Michelin Pilot Sport 4 :!:

Blir spennende å se om du blir like fornøyd som meg. Jeg kjøpte Pilot Sport 4S til min Cayman i fjor, og det er helt fantastiske dekk. Nå er jo F10 en litt mer komfortorientert bil, men jeg tipper de duger godt der også.

Det jeg liker best med dekkene er en veldig fin styrefølelse og at de har suverent grep på vått føre, noe Michelin har slitt med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nye Michelin Pilotsport 4 på bilen i går. Førsteinntrykket er at de føles veldig bra på kjøreegenskaper. Men synes de hadde litt høy støy. har dekkdim 245/40-19 og 275/35-19. Hva er andres erfaring med disse dekka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...