Gå til innhold

Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # lakkering av kalippere og vask av hjulbuer. salg av bil vurderes s. 16


 Share

Anbefalte innlegg

M434 er veldig flotte felger, gratulere med et godt valg. Jeg hadde disse felgene i mixed configuration på min F11, men solgte de i sommer. Angrer litt, hehe...

Husk å bruke stjernemerkede dekk på dette hjulsettet du har bestilt. Original dim er 245/35 foran og 275/30 bak. Du må ikke kjøre med 245/30 i kombinasjon med 275/30 (regner med det var en skrivefeil fra din side), de vil gi svært stor belastning på transferkassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cityhopper skrev:

M434 er veldig flotte felger, gratulere med et godt valg. Jeg hadde disse felgene i mixed configuration på min F11, men solgte de i sommer. Angrer litt, hehe...

Husk å bruke stjernemerkede dekk på dette hjulsettet du har bestilt. Original dim er 245/35 foran og 275/30 bak. Du må ikke kjøre med 245/30 i kombinasjon med 275/30 (regner med det var en skrivefeil fra din side), de vil gi svært stor belastning på transferkassen. 

Det var nok en skrivefeil fra min side. 35 profil fremme og 30 bak. Så blir dem levert med continental sportcontact 6 dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, papertiger skrev:

Oh, disse felgene kommer til å passe titansølv perfekt! Hvordan er vekten på de kontra andre originale 20”-felger? Liker dette designet mer og mer - men har du tenkt på moderat senk eller liker du xdrive-høyden mtp vestlandsveier? 

Satser på dette blir bra. Har ikke anelse på vekt. Hvor finner man dette?  Men dem orginale 19" M351 felgene med RFT dekk var veldig tunge. Sikkert gjort seg med litt senk. Men Jeg tror jeg beholder høyden. God jul @papertiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok flott med nye felger. Når det gjelder vekt, så ser jeg at felgenkatalog oppgir ca 16,5 kg, så rimelig tunge ja, men det er de andre originale også med unntak av M5 felgene. Kan legge til at mine smidde framfelger veier 10 kg i samme størrelse som 434M bakfelgen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Blir nok flott med nye felger. Når det gjelder vekt, så ser jeg at felgenkatalog oppgir ca 16,5 kg, så rimelig tunge ja, men det er de andre originale også med unntak av M5 felgene. Kan legge til at mine smidde framfelger veier 10 kg i samme størrelse som 434M bakfelgen.  

Det var bra forskjell i vekt ja:) håper og tror det blir pent :) god jul @E.H.D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde klart å vente helt til våren med å sette de på bilen, hadde iallfall hatt en prøvemontering i garasjen. 

Liker godt den finishen på de, så tror det vil se bra ut på bilen. :grin:

Hadde vært interessant om du hadde veid de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hpi skrev:

Flotte felger,  liker godt gunmetal, ferrith eller hva det nå heter :)

 

Ferric grey mener jeg fargen heter :) 

5 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Perfekt! Ser nissen var generøs dette året :)

 

Han har vært alt for generøs. :)

5 timer siden, E.H.D skrev:

Tror ikke jeg hadde klart å vente helt til våren med å sette de på bilen, hadde iallfall hatt en prøvemontering i garasjen. 

Liker godt den finishen på de, så tror det vil se bra ut på bilen. :grin:

Hadde vært interessant om du hadde veid de. 

Vet ikke om jeg klarer det jeg heller:) mulig jeg rekker en garasje montering før utreise på sjøen. Utrolig fine live. Skal få på dem et par lag autobahn også. Vekt på dem skal jeg få ordnet:)

4 timer siden, Tony Soprano skrev:

WOW ! Dette blir Kanonflott på bilen garantert 😊

Tror du må prøvemontere 😄

Håper på det samme @Tony Soprano. Må se hva jeg rekker før jeg reiser på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2018 den 0.05, Chris A skrev:

Det var nok en skrivefeil fra min side. 35 profil fremme og 30 bak. Så blir dem levert med continental sportcontact 6 dekk. 

Jeg hadde ikke turt å kjøre med disse hadde jeg vært deg. I hvert fall ikke uten å måle de fysisk først.

Jeg forstår det slik at dekkene dine ikke er stjernemerket, og da gir denne kombinasjonen en teoretisk forskjell i rulleomkrets på 0,97%, som er ganske mye. Han her hadde samme dimensjoner, og endte opp med å måtte kjøpe to nye dekk.

Ellers er jo felgene flotte, og vil absolutt gjøre seg bra på bilen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, awt skrev:

Jeg hadde ikke turt å kjøre med disse hadde jeg vært deg. I hvert fall ikke uten å måle de fysisk først.

Jeg forstår det slik at dekkene dine ikke er stjernemerket, og da gir denne kombinasjonen en teoretisk forskjell i rulleomkrets på 0,97%, som er ganske mye. Han her hadde samme dimensjoner, og endte opp med å måtte kjøpe to nye dekk.

Ellers er jo felgene flotte, og vil absolutt gjøre seg bra på bilen. :)

 

Så kom du og ødela all moroa @awt:) får måle dem i morga, måler man bare omkretsen rundt hjula? Uansett levert av GS som er godkjent BMW verksted og delelager. Kjørte 20" avantgarde i sommer med falken dekk merka ingenting til Rykking eller nykking. Da var det 245 35 fremme og 285 30 bak. Da er rulleomkretsen lik null da men. Dette var er brukt sett med brukte felger og dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...