Gå til innhold

Designer's E92 335i | Solgt | Hva blir det neste?


 Share

Anbefalte innlegg

Den Datsunen er skikkelig stilig :) oser JDM, retro. Bare å beholde patinaen og jazze den litt opp ellers. Fra den æraen hvor japsebilene hadde sjarm og kvalitet. Husjer det gikk flere slike da jeg var yngre. Før alle foravant, sikkert etter rustpest. Fortjener et bilde på bmw forum den og :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Eselfjes skrev:

Herlige biler! Jeg har lyst på bilparken din 😍

Haha takk :D 

 

1 minutt siden, Evopower skrev:

Den Datsunen er skikkelig stilig :) oser JDM, retro. Bare å beholde patinaen og jazze den litt opp ellers. Fra den æraen hvor japsebilene hadde sjarm og kvalitet. Husjer det gikk flere slike da jeg var yngre. Før alle foravant, sikkert etter rustpest. Fortjener et bilde på bmw forum den og :)

 

Tok lenge før jeg fant en, fikk en liste over registrerte fra SVV. Men om noen i på forholdsvis nær avstand ville selge? ikke snakk om! :P "Nei denna skal e ha til e er dau!" Men denne eldre damen fikk jeg heldigvis overtalt etter 3 ukers konstant mas :P 

Den blir nok org. slik i lakk, kanskje jeg gjør noe folie men kommer ikke til å fjerne bulkene :) Veldig utsatt for rust disse så er nok derfor ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen E92 du har der :) 

mtp fargevalg på felgene hadde jeg definitivt gått for en kombo av gullskruer/hex og delphingrey senter evt hakke mørkere trur det kan blinen fin kombo 👍🏻 Noe alla dette : med feks blå caps :) 

FC7F0530-67AA-431C-B25F-5D103EB8074C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZhilleN skrev:

Meget pen E92 du har der :) 

mtp fargevalg på felgene hadde jeg definitivt gått for en kombo av gullskruer/hex og delphingrey senter evt hakke mørkere trur det kan blinen fin kombo 👍🏻 Noe alla dette : med feks blå caps :) 

FC7F0530-67AA-431C-B25F-5D103EB8074C.jpeg

Takk skal du ha! 😁

En meget fin kombo det der, men blir nok ikke noe gull på disse. Kjører en orange-tråd på bilen så tenker noe i de baner. Har lagd noen forskjellige varianter i PS så må bare tenke litt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med rå Datsun og ikke minst kjøretur med 335en.

Når jeg var en liten gutt på 80 tallet ,ynglet det av sånne biler husker jeg .

Du er heldig som kom over en sånn en .😀

Men det er jo oppi krinkelkrok land en finner sånt.

Ser spesielt i Telemark hvis jeg er på tur,så står der alltid et og annet spesielt av bil ,som var vanlig før og man ikke finner nå 😀.

Deletilgang til sånne biler ,er det lett fremdeles ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Grattis med rå Datsun og ikke minst kjøretur med 335en.

Når jeg var en liten gutt på 80 tallet ,ynglet det av sånne biler husker jeg .

Du er heldig som kom over en sånn en .😀

Men det er jo oppi krinkelkrok land en finner sånt.

Ser spesielt i Telemark hvis jeg er på tur,så står der alltid et og annet spesielt av bil ,som var vanlig før og man ikke finner nå 😀.

Deletilgang til sånne biler ,er det lett fremdeles ?

Takk Jan! :D 

Ja er rart det der hvordan biler det krydde av før min tid liksom er umulig å finne igjen nå. Samme sier far min om Toyota Cressida, tøffe skuter som det var mange av før...kanskje man ser en om man er heldig nå :P 

Tja har gått fint til nå egentlig, ikke alt som er tilgjengelig men. Er en del av disse nedi Asia så mye tøffe deler på Ebay. Kjøpte blant annet nye parklamper nede i hel orange og nye blinklamper. Mye div annet JDM snax man finner å! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Designer skrev:

Ekstremt digg :D 

Ja skal hvertfall på GS-treffet i bud. Vurderer TBG-Stance sitt vårtreff, BMWCCN vårtreff på Bjerke og ellers blir nok resten tatt litt som det kommer. :) 

Jeg stemmer veldig for at du tar turen til Bjercke :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ble ikke tur til hverken TBG-stance sitt Springmeet eller vårtreffet på bjerkebanen. Dårlig vær og lyst til å jobbe med bilene var grunnen til det. Så etter litt helgejobbing så fikk jeg delt BBS felgene, venter nå på at lakkerer skal få tid. Pussing av kant tenkte jeg i løpet av uken/helga igjen. Etter jeg fikk delt de gikk jeg nemlig igang med å gjøre det jeg hadde planer om på Datsunen. 

Etter mange timer så ser Datsun slik ut 😎 

IMG_7453.thumb.JPG.27e855a534cb72ce02ccea03e8af0307.JPG

5D7D7781-E67C-4222-9755-2B49353B342D.thumb.JPG.2311d775954714cd2a662d22414be069.JPG

Felgene kjøpte jeg av kompisen min, de er egentlig til Patrol. 15x10" og nå med nye dekk med dimmen 225x50-R15

IMG_7463.thumb.JPG.0e222d4a25e405bf67f1b267104dea03.JPG

Full JDM med et snev US Truck stil på stacksa. 😁

Lyden ble kanskje litt vel mye, men men 🙈

Neste på listen er å få tak i frontleppe, mulig spacere bak for å få lik fitment som foran og har veldig lyst til å finne en gangster cap som kan passe. 🙂

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en siste touch på den nye stilen innvendig.

25F4D497-A959-4519-8FC8-6BD3F7961D84.thumb.jpeg.ab13b6bc5e139ed4d4bbf0a1375b2fa1.jpeg

Veldig fornøyd med rattet, girkula og brekket. Idag folierte jeg håndtaket, det ble jeg veldig fornøyd med. 😁

Stripen på listene er jeg usikker på og virker som resten av folket har delte meninger av de jeg til nå har spørt 🤔 Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datsun er megarått og spesielt sånn som denne.

Tenkte faktisk på deg her om dagen .

Tydeligvis noen som har funnet et låvefunn her nede hos meg.

Oppå en bil frakter stod en totalt nedstøvet en bare 4x4 .

Skulle lett hatt en selv .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Datsun er megarått og spesielt sånn som denne.

Tenkte faktisk på deg her om dagen .

Tydeligvis noen som har funnet et låvefunn her nede hos meg.

Oppå en bil frakter stod en totalt nedstøvet en bare 4x4 .

Skulle lett hatt en selv .😀

Takk! :D Ja de er ikke mange igjen, men 4x4 får man ikke like lav som baktrekkern :P 

 

1 time siden, StigJ skrev:

Synes det ble litt stilig med det oransje. Men kunne godt hatt en ørtynn sort stripe på listene i overgangen mellom sølv og oransj.  

Ja kanskje det, er bare å få utført det pent i praksis. 🤔

 

35 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Flotte detaljer spør du meg. Men så er eg av typen som liker brunt, rødt interiør osv. Mens i Norge er jo normen sort på sort eller sølv å hvit så.. Strøken bil forresten 👍

Takk :) Ja derfor jeg vil skille meg litt ut, men så at forsatt det ser bra ut. Hvertfall hos flertallet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering og kommende gjøremål

Sentrene på BBS hjula er sent til lakkerer. Ytterkantene pusset jeg i helgen som var, har igjen å polere de opp. :) 

Bestilte toppdekselpakning, innsugspakninger og oljefilter hos Koed i går. Skal få montert min doble catchcan i helgen tenkte jeg. :) Også demontere innsug og sjekke tilstand, enkelt fjerne den koksen som evt/antagelig har kommet. Skal også bytte til en termostat som kjører kaldere, da disse originalt kjører litt for varmt har jeg hørt. I tillegg til dette tar jeg et oljeskift.

Skal også få sett på eksosen da jeg har litt vel mye resonans på 1800rpm ca. Synes denne lyden ikke er noe fin heller utvendig, så satser på å få sveiset om og løst dette.

Også bestilte jeg jo i vinter en Arkym leppe, se om vi kan få den til å passe. Ved første inntrykk så ser den ut til å bomme med flere cm i passform på lengden, men produsenten anbefalte meg å montere den skikkelig først. Han hadde over 300 forskjellige biler å referere til sa han så lite villig til å gjøre noe før jeg hadde prøvd skikkelig. Håper den passer 😮  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...