Gå til innhold

Bmw E63 645ci - [SOLGT]


 Share

Anbefalte innlegg

Emblem bytte

Etter jeg gikk over bmw emblemet med poleringsmaskin i sommer flasset det litt av. Det er ikke akseptabelt å kjøre rundt med så nytt emblem ble bestilt(til den nette sum av 580kr), men har ikke rotet med til å bytte det før nå.IMG_6768.thumb.jpg.de082d5890a9795102227ad1e1cc9a1f.jpgIMG_6771.thumb.jpg.5bb302e6dc5f5b6ade9453b93453ede6.jpgIMG_6772.thumb.jpg.8d11b0e8c27f1a975daf7fb9f03591f5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
14 minutter siden, Designer skrev:

Er du ikke LITT på etterskudd med å vinterlagre bilen, eller er tråden din 4mnd forsinket? 😂

Hahahha, helt enig. Hadde planen vært å ikke kjøre bilen om vinteren så er jeg 4 mnd forsinket ja! Men det var ikke en mulighet for meg å vinterlagre bilen gjennom hele vinteren, men siden jeg nå klarer meg uten å bruke bilen velger jeg å sette den bort for å minske møtet med alt det saltet som finnes på veien :) Tenker det er bedre med 4 mnd med salt, enn 6 mnd med salt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carlsius skrev:

Hahahha, helt enig. Hadde planen vært å ikke kjøre bilen om vinteren så er jeg 4 mnd forsinket ja! Men det var ikke en mulighet for meg å vinterlagre bilen gjennom hele vinteren, men siden jeg nå klarer meg uten å bruke bilen velger jeg å sette den bort for å minske møtet med alt det saltet som finnes på veien :) Tenker det er bedre med 4 mnd med salt, enn 6 mnd med salt 😅

True true! 😅🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Angel eyes (hjelp)

Har frem til nå hatt gule angeleyes og synes det har vært greit. Men har plutselig blitt satt på tanken om å montere LED i angel eyes'ne på bilen. Gå fra gult til hvitt lys. Jeg synes personlig ikke det er sååååå pent på preface E6x da de ikke lyser godt nok, sånn som LCI E6x gjør. Men vurderer stadig å prøve for å se om det kan være noe.

Men jeg er ikke veldig klok på hva som er best å kjøpe. Jeg vil ha mest mulig styrke på lyset og mest mulig hvitt/blått (lignende xenon nærlyset. 

Hvilke av de fra GS opfyller best mine krav? 
Det settes stor pris på om følgende blir belyst: Skal man kjøpe de med høyest watt for å få mest styrke eller skal man kjøpe CREE og evt hvorfor. 

image.thumb.png.9a7cd51362f5873ce8fc7f965a91a147.png

Alternativ 1:

image.png.d229caf0b13d0fbae2840239b62d639d.png

Alternativ 2:

image.png.1be469956ace721abc1f51c3e3011c29.png

 

Alternativ 3:

image.png.a910582c9ad841648a1670d3f52b125d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de :)   alle lyser jo drit fint og bra i mørket, men er man ute etter bra hvitt (forhåpentlig) DRL lys som er bra synlig i dagslys, så er det kun M-tech som duger. Spesielt på preface biler med like ringer.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lasse0960 - Blir spennende å se, så legg gjerne opp noen bilder av hvordan det blir på din bil ! :D 

@Reef89 - Er det så stor forskjell på det som kjøpes på GS og M-tec pærer? Jeg har selv aldri prøvd M-tec (hovedsaklig på grunn av den store prisforskjellen) og alltid kjøpt på GS 😕 Jeg trodde mest det var designet på lyktene innvendig som gjorde at lyset ble så dårlig på preface, men hvis jeg kan få noe i nærheten av det LCI lyser så er det verdt de ekstra kronene.

@Gabz - Stemmer  det, du monterte det på din E92, og det ble utrolig bra! Ser jeg får ikke kjøpt helt den samme som du monterte men Mtec V3.0.

Hovedgrunnen for at mtec ikke var aktuelt var prisforskjellen og usikkerheten på om det blir så bra som jeg vil ha det for 1.300kr for noen pærer. M-tec koster 2.6x mer enn de hos GS, og da forventer jeg at de også lyser bra 😅
De på GS kan ikke brukes som DRL, men det trodde jeg var pga designet i preface lyktene. For halogen lyser heller ikke sterkt nok for DRL. Men er det noen som vet om M-tec klarer å være noe i nærheten av E6x LCI lyktene?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være H&R fjærene har 6 serien fungert som en fin brøytebil i vinter :D 

IMG_7544.thumb.jpg.57f7810360777f1765a7fec3a4358d5e.jpgIMG_7546.thumb.jpg.e6db62899a654e1fa4820038305bd5d7.jpgIMG_7504.thumb.jpg.3810ca4b0b6e0a57657d7f68b605bf37.jpgIMG_7505.thumb.jpg.93cfa8eb85a7366cf5c8b476e990859a.jpgIMG_7506.thumb.jpg.8d80a76e9265a8da1f95fcbadb5a2f69.jpg

Men for å slå et slag for BMW på vinterstid: Så lenge du som sjåfør vet du kjører en bakhjulstrekker og ikke stopper i oppoverbakker eller kjører inn på parkeringsplasser med mye snø så er disse bilene gode på vinterstid. Skal du opp en bratt bakke så handler det bare om kjørestil og fart samt gode vinterdekk(!!!).
Så det med at BMW ikke fungerer i det hele tatt på vinterstid er forbeholdt dem som ikke kan planlegge sin kjøring :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde V3 på E39en min og. Utrolig gode de også. Litt dyre, ja, men det er verdt det. Nå kjenner ikke jeg spesifikt det E6x problemet men kan skrive under på at de lyser veldig sterkt iallefall. Fungerer veldig fint som DRL på E39 og E92, selv i sol og dagslys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Carlsius skrev:

@Lasse0960 - Blir spennende å se, så legg gjerne opp noen bilder av hvordan det blir på din bil ! :D 

@Reef89 - Er det så stor forskjell på det som kjøpes på GS og M-tec pærer? Jeg har selv aldri prøvd M-tec (hovedsaklig på grunn av den store prisforskjellen) og alltid kjøpt på GS 😕 Jeg trodde mest det var designet på lyktene innvendig som gjorde at lyset ble så dårlig på preface, men hvis jeg kan få noe i nærheten av det LCI lyser så er det verdt de ekstra kronene.

@Gabz - Stemmer  det, du monterte det på din E92, og det ble utrolig bra! Ser jeg får ikke kjøpt helt den samme som du monterte men Mtec V3.0.

Hovedgrunnen for at mtec ikke var aktuelt var prisforskjellen og usikkerheten på om det blir så bra som jeg vil ha det for 1.300kr for noen pærer. M-tec koster 2.6x mer enn de hos GS, og da forventer jeg at de også lyser bra 😅
De på GS kan ikke brukes som DRL, men det trodde jeg var pga designet i preface lyktene. For halogen lyser heller ikke sterkt nok for DRL. Men er det noen som vet om M-tec klarer å være noe i nærheten av E6x LCI lyktene?


 

Vet det ikke er DRL funksjon på preface biler, men det jeg mente er om man for eks. skal kjøre på dagtid med parklys og spredere. Da er det jo litt fint at man faktisk ser de 4 hvite ringene på avstand og i sollyset. Flere billig pærer gjør man ikke det. GS sine har også godt igjen side på side her inne at de er veldig grønnaktige i lyset. Søk litt, skal ligge flere bilder osv. om akkurat det. Koster litt ja, men faktisk verdt det om man vil ha det ordentlig.

Ingenting kan sammenlignes med E60 LCI lyktene da optikken inni er helt annerledes og laget for DRL. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E63 645ci - [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...