Evenol Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 Hei, Som tittelen sier, er ute etter en bruksbil. Heller mot E60 da jeg kjenner merket og modellen godt, men denne føles veldig gammel mot en W212. Det er snakk om enten en 520D eller 220CDI. Prisen på begge er tilnærmet lik. Har ikke kjørt 212 enda. Er det noen som har kjørt begge eller har andre innvendinger? Takk på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 Hvilken bil en liker best er naturligvis subjektivt, men personlig synes jeg E60 ser langt mer moderne ut enn W212, spesielt når man ser på interiøret. W212 facelift ser bra ut som stasjonsvogn, men ellers synes jeg E6x topper utseendemessig også. Hvordan MB er kontra BMW ift. kvalitet skal jeg ikke uttale meg om, men totalt sett har jeg aldri hatt nevneverdige problemer med en E6x. Evenol reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 Syns både E60 og W212 er gode å kjøre, er en stund siden jeg har kjørt begge av de, men kan ikke huske å ha noen store negative meninger om noen av de. Begge ser bra ut også 520d LCI har jo N47 motoren, og det kan jo tenkes som et lite minus. Men jeg vet ikke hvordan motoren i 220cdi er. 525d LCI er blitt relativt rimelig nå da. Finner du ingen innenfor ditt budsjett? Evenol reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 W212 ble, etter min mening, ikke "ferdig" før faceliften. da ble den til gjengjeld kjempeflott. Begge bilene er gode å kjøre. Mercedes har et finere interiør, men dårligere seter. Kvaliteten tipper jeg er ca lik. Blir smak og behag. 2,2 literen (eller 2,1-literen, som det strengt tatt er) i 220CDI er en veldig behagelig maskin. Går på lavt turtall, selv til diesel å være. Mener å huske at den oppleves litt daffere enn 520d med N47, men tror de er ca jevnbyrdige i praksis. Er vel 7G kasse på disse Mercene, mens BMW har 6. Utgjør ikke allverden i praksis. Evenol reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2018 Takk for mange gode svar! Det er snakk om å gi rett over 100’ for en E60 regga i 2010 med en del utstyr, noe jeg tror er en veldig bra deal. Denne har gått ca. 110tkm. Klarer ikke å finne matchende biler på finn i denne prisklassen, heller ikke en 525D. Ser at jeg fort må opp på 150-160-170+ for en kurant 2009 220CDI. En av grunnene til at MB ble vurdert er fordi jeg føler de er uslitelige med svært lite feil, men fasiten kan være noe annet. Har i utgangspunktet kjøpt E60’n, henter den i løpet av helgen. Saltkjelen, papertiger og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 5 timer siden, Daniel. skrev: [...] 520d LCI har jo N47 motoren, og det kan jo tenkes som et lite minus. Ikke at det har så stor betydning ettersom @Evenol nå har handlet seg en 2010-modell, men E60 520d LCI mellom 03/2007-09/2007 har M47. Altså gammel motorkonfigufasjon med mekanisk girvelger. 3 timer siden, Evenol skrev: [...] Det er snakk om å gi rett over 100’ for en E60 regga i 2010 med en del utstyr, noe jeg tror er en veldig bra deal. Denne har gått ca. 110tkm. Klarer ikke å finne matchende biler på finn i denne prisklassen, heller ikke en 525D. Har i utgangspunktet kjøpt E60’n, henter den i løpet av helgen. For en pris! Liten tvil om at du har fått mye for pengene her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 10 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ikke at det har så stor betydning ettersom @Evenol nå har handlet seg en 2010-modell, men E60 520d LCI mellom 03/2007-09/2007 har M47. Altså gammel motorkonfigufasjon med mekanisk girvelger. Joda, men hvor ofte dukker de opp i forhold til de med N47? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 Tenker E60 LCI er en knall bil. N47 er en fin motor i grunn. Den bråker litt og er ikke like kultivert som tilsvarende, men det gjør ikke noe, det kler BMW. Får få en feedback her på hvordan bilen ser ut når den blir hentet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 Mitt inntrykk av W212 er at det er en generelt solid modell med få feil. Dog har jeg registrert at en del taxi-kjørte 220CDI-varianter har byttet motor mellom 300-400 000km pga registerras. Registerkjede på 200/220CDI i W212 ser ut til å ha visse problemer, ikke ulikt N47. Dog var MB kjapt på ballen, og etter det jeg har lest gjelder ikke dette 250CDI-motorene som dukket opp et par år senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 30 minutter siden, Werther skrev: Mitt inntrykk av W212 er at det er en generelt solid modell med få feil. Dog har jeg registrert at en del taxi-kjørte 220CDI-varianter har byttet motor mellom 300-400 000km pga registerras. Registerkjede på 200/220CDI i W212 ser ut til å ha visse problemer, ikke ulikt N47. Dog var MB kjapt på ballen, og etter det jeg har lest gjelder ikke dette 250CDI-motorene som dukket opp et par år senere. Å joda, 250cdi motorene hadde det problemet. Iirc ble det rettet på dog. Liker både E60 og 212 godt, men personlig hadde det blitt E60 uten tvil. Begge er biler som ligger overraskende godt på veien og er forholdsvis behagelige, men E60 har den x-faktoren man finner i BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 (endret) 1 time siden, asv skrev: Å joda, 250cdi motorene hadde det problemet. Iirc ble det rettet på dog. Var nesten det jeg regnet med...Er oftest sånn når tyske bilfabrikanter skal "fikse" dårlige konstruksjoner. Det tar fort noen år... Personlig er jeg ikke begeistret for verken 212 eller E60 LCI, men begge modellene er uansett generelt bra greier i forhold til mye annet på finn. Endret Juni 1, 2018 av Werther Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 4, 2018 Share Skrevet Juni 4, 2018 Man får veldig mye mer bil for pengene i en E60 kontra en 212, men nå er jo også en 212 mer som en F10 i alder. Faceliften av 212 er en meget lekker bil, samme kan sies om E60 som er uhyre tidløs. Jeg er dog litt usikker på hvilken jeg ville valgt, 212 står sterkt da det er en nyere bil i teknologi. Blir litt som å sammenlikne epler og pærer, de er litt for ulike til å kunne sammenliknes direkte. Snakker vi F10 kontra 212 så er det jo total walkover for F10 sin del, der viste BMW virkelig hvordan en premium sedan skulle være. I dag med dagens E klasse og 5-serie er det mer gjevnt igjen, begge er helt fantastiske biler. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 5, 2018 Share Skrevet Juni 5, 2018 19 timer siden, Fredrik 90 skrev: Man får veldig mye mer bil for pengene i en E60 kontra en 212, men nå er jo også en 212 mer som en F10 i alder. Faceliften av 212 er en meget lekker bil, samme kan sies om E60 som er uhyre tidløs. Jeg er dog litt usikker på hvilken jeg ville valgt, 212 står sterkt da det er en nyere bil i teknologi. Blir litt som å sammenlikne epler og pærer, de er litt for ulike til å kunne sammenliknes direkte. Snakker vi F10 kontra 212 så er det jo total walkover for F10 sin del, der viste BMW virkelig hvordan en premium sedan skulle være. I dag med dagens E klasse og 5-serie er det mer gjevnt igjen, begge er helt fantastiske biler. Du har så mange subjektive og helt tydelig dårlig begrunnede meninger iblant at jeg blir litt skremt. Både W211 og W212 går utenpå BMW 5-serie når det gjelder kvalitet/holdbarhet og særs byggekvalitet. Slik har det stort sett vært helt siden W123 modellene. Da snakker jeg ikke om enkelttilfeller av pedantisk eide biler, for de finnes på begge sider av skalaen, men på generell basis. Og ja, jeg snakker definitivt av erfaring. Jeg er i utganspunktet BMW-fan og jobber på Bilia, men det betyr ikke at jeg ikke er villig til å innse at andre merker har gode kvaliteter. BMW tilbyr design, kjøreglede og konstruksjonsmessige fordeler som Mercedesen i mange tilfeller står tilbake på, men etter trådstarters behov og ønsker rundt bilvalg ville jeg faktisk anbefalt Mercedes E-klasse. /Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 5, 2018 Share Skrevet Juni 5, 2018 (endret) 46 minutter siden, Clipictrial skrev: Du har så mange subjektive og helt tydelig dårlig begrunnede meninger iblant at jeg blir litt skremt. Både W211 og W212 går utenpå BMW 5-serie når det gjelder kvalitet/holdbarhet og særs byggekvalitet. Slik har det stort sett vært helt siden W123 modellene. Da snakker jeg ikke om enkelttilfeller av pedantisk eide biler, for de finnes på begge sider av skalaen, men på generell basis. Og ja, jeg snakker definitivt av erfaring. Jeg er i utganspunktet BMW-fan og jobber på Bilia, men det betyr ikke at jeg ikke er villig til å innse at andre merker har gode kvaliteter. BMW tilbyr design, kjøreglede og konstruksjonsmessige fordeler som Mercedesen i mange tilfeller står tilbake på, men etter trådstarters behov og ønsker rundt bilvalg ville jeg faktisk anbefalt Mercedes E-klasse. /Thomas Selv når innkjøpsprisen er bortimot 100 000 lavere? Å hevde at Mercedes E-klasse går utenpå 5-serien fom. W123 blir i beste fall en sannhet med modifikasjoner. W123 og 124 var solide biler, det var dog E34 også. W210 var en rusten tragedie, som på mange måter sammen med Vito ødela endel av merkevaren Mercedes. E39 var solid. W211, spesielt før facelift hadde minst like mange utfordringer som E60. W212 ble i motorpressen ofte dratt fram som det svakeste alternativet i sammenligning med 5-serien og A6. Med årsak at den ble for traust, og ikke det spranget Mercedes trengte fra W211. Ellers, innlegget ditt er igrunn ikke stort annerledes enn det du kritiserer. Annet enn at du slenger på at DU snakker definitivt av erfaring. 😂 Endret Juni 5, 2018 av CrZyWiz Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 5, 2018 Share Skrevet Juni 5, 2018 Prøv å eie alle bilene, skru på de, kjenn på de og spesielt se på de etter 300.000 kjørte kilometer så er jeg ganske sikker på at du også forstår hva jeg mener. W210 er en bunnsolid bil, sett bort ifra rust. LANGT mye bedre enn E39 som på samme måte som E60/61 er generelt trøblete biler med mange større og mindre gjentagende feil. Som jeg sier snakker jeg av erfaring; jeg har eid alle bilene og opptil flere av hver modell. Jeg har reparert og modifisert på alle modellene og sett rent utifra et bilkyndig perspektiv ER Mercedes bedre bygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå