Gå til innhold

noen som har erfaring med tuning fra autopower.no i sin f serie diesel


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, tennbrikket skrev:

https://www.quickfix.no/product-page/powergate-programmer

 

Om dette gjelder din bil aner jeg dog ikke, men.

TUSEN TAKK for tipset. Det der har jeg ikke lagt merke til tidlgiere..googlet litt den powergate programmereren. Hvis det er en powergate 3+ så ser det ut til at den støtter F-serie diesl ecuer.

Har sendt quickfix en mail. TRF og ESS er liksom dem jeg stoler mest på, når det gjelder BMW tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TRF skrev:

Våre håndholdte kan nå ta F serie via obd :)

Høres veldig spennende ut. Har allerede sendt en mail til quickfix,  en forespørsel.

 

Hvilken effekt kan en regne med på en 2013 520DAT 2wd, 163hk orginalt?

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, dopus skrev:

Høres veldig spennende ut. Har allerede sendt en mail til quickfix,  en forespørsel.

 

Hvilken effekt kan en regne med på en 2013 520DAT 2wd, 163hk orginalt?

Jeg hadde uten tvil valgt @TRF fremfor Autopower når han nå kan levere tuning via håndholdt enhet.

Tror ikke Autopower er dårlig, men her mer tro på kvaliteten i programvaren til TRF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/440 på steg 1 har jeg fått opplyst. Dem hadde også et steg 2 (men da tror jeg det må inn med partikkelfilter delete rør eller noe slikt, slik jeg kan se ut i fra hjemmesiden til quickfix) da steg effekten til 230/490. Tror jeg skal holde meg til Steg 1 jeg.

I mitt hode så er prioriteten slik. TRF og ESS ganske så likt, deretter Autopower, Flissund Motorservice TSRacing,BSR, Sedox og etter det igjen diverse ukjente, for meg i hvertfall, tunere.

Tror nok det blir TRF sitt opplegg dersom prisen er grei,

må også nevnes at Quickfix, som er forhandler av TRF sin software, har vært utrolig kjappe med å svare på mail, på en LØRDAG :-D

Autopower skal også nevnes, svarte veldig kjappt og informativt på en fredags ettermiddag, Under en halvtime fra jeg sendte dem en forespørsel til jeg fikk svar 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, dopus skrev:

I mitt hode så er prioriteten slik. TRF og ESS ganske så likt, deretter Autopower, Flissund Motorservice TSRacing,BSR, Sedox og etter det igjen diverse ukjente, for meg i hvertfall, tunere.

Tror nok det blir TRF sitt opplegg dersom prisen er grei,

 

Mitt inntrykk etter litt erfaring med flere tunere er at TRF har de beste utviklede produktene (les: mer tid og energi brukt på detaljene). Dette sees tydelig på dyno grafene, søk litt her på forumet om "Dyno - TRF vs ?". Oppgitte ytelser fra TRF (effekt/moment) virker å være konservative tall, jeg har benket samme oppsett hos TRF og hos annen tuner med 10% forskjell, altså 10% høyere tall for annen tuner med det samme oppsettet og samme effekt.

Når det er sagt så har jeg vært fornøyd med f.eks ESS, det er bare at man blir enda mer fornøyd med TRF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Maxmek skrev:

mener @Fredrik 90 her inne hadde Autopower programvare på sin bil, tror han var fornøyd etter det jeg har lest.

Jo det stemmer. Hadde først CTC fra Autopower i en E90 325d. Funka knallbra, i de 3,5 årene og 70 000 km jeg hadde bilen så funka det kjempebra. Så var jeg hos dem og fikk skremt opp F10 530d, fikk 300 hk og 650 nm. Helt topp, har ikke noe annet en bare posetive erfaringer med Autopower i Arendal. Jeg skal garantert til dem med min neste BMW 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle som har delt sine erfaringer med meg.

 

Det står egentlig mellom Autopower og TRF sin programmvare.

Hvis prisen hadde vært lik, så hadde det vært en nobrainer,TRF som første valg.

Nå skiller det litt i overkant av 2000 i pris, når jeg ønsker håndholdt tuner hos begge. Det vil si at Autopower er ca 2k billigere.

I tillegg, så har jeg spurt hva som skjer dersom man er uheldig og får software oppgradert bilen på service (lite sannsylig at dette kommer til å skje, men man vet jo aldri 100 prosent.). Begge tunerene har svart at dersom den var flashet tilbake til orginal før service så er ikke dette et problem. Forskjellen er at Autopower ordner programmvare for den nye orginal filen uten kostnad, mens quickfix som forhandler TRF sier dem tar et gebyr,

Motorentuiasten i meg sier velg TRF/quickfix, økonomen i meg sier velg Autopower.

Som nevnt tidligere, begge firmaene har svart særdeles kjappt, og informativt på mine epost henvendelser, selv nå som det har vært helg. Det fortjener 👍👍 fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen konkrete holdepunkter for at autopower er dårligere/bedre enn @TRF, men om man skal legge trf sin kunnskap og tidligere dokumentasjon til grunn. Ja, da er det ganske åpenbart at TRF kan sine saker.

For ordensskyld, jeg har TRF tuning og er selvfølgelig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det økonomen i meg som "seiret" 

Har bestillt og fått mygenious programmereren fra Autopower. Under 1 dag fra bestilling til jeg kunne hente programmereren på postkontoret.

Oppdaterte mygenious via pc. Gikk ut i bilen , og leste ut bilen. Stusset over størrelsen på filen. Kun 7KB. Snakket med Autopower, fikk beskjed om at dette var korrekt filstørrelse. Lastet den opp på portalen til autopower.no ca 1645 ( dem stenger kl 17). Ca en halvtime senere fikk jeg melding om at ny fil var klar. Lastet ned og overførte denne til programmereren.

Ladet batteriet i går.

Skal til forhandler i dag for å sjekke bilen i forbindelse med EGR Cooler recall. Blir programmering av ecu når bilen er ferdig hos forhandler. 

Blir spennende dette. 

Takk til alle som har bidratt med god info, og brukererfaringer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om innstillingene i bilen må gjøre på nytt. Etter at man har lagt inn ny software i ECU. Slik som auto start/stopp standard som avskrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ESS sin software og der får du ihvertfall beskjed om å lagre "koding" som en del av prosessen med å lese ut originalsoftware. Denne må så legges inn igjen etter at man har lagt inn tuningsoftwaren fordi den blir overskrevet.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for info. Regner med at mygenious sikkert har noe lignende. Ingen krise om den går tilbake standard  må bare koble til med laptoppen og diagnosekabelen og endre innstillingen for auto start/stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...