Otis Skrevet Januar 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2020 Joda, lavt forbruk forventet jeg ikke. Men på samme turen med min forrige 525d så har jeg brukt 0,64 l/mil. Uansett så er det greit å vite om alt er ok, og da er forbruksmåling en grei måte for å se om endel ting er ok. Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Januar 24, 2020 Share Skrevet Januar 24, 2020 Jeg hadde en E70 i høst med N57. Den var i orden og gikk normalt . Målte forbruk på landevei t/R hytta til nærmere 0.9 . Brukte noen desiliter mer en min E60 med M57 . Noe annet ville vert veldig rart egentlig dvs. omtrent samme erfaring som du skriver om her . Enig at forbruksmåling gir en god pekepinn på at ting er på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2020 Da har jeg fått skiftet differensial på verksted med en brukt fra Tyskland. Betalte 11156,- for arbeidet med skiftet og olje, og ca 2700,- for diffen ink mva og fortollingsgebyr. Så det var dyrt nok! Jeg inspiserte diffen før jeg fikk den montert, og den var tilsynelatende OK. Den var solgt med 3 mnd garanti, så de må jo hatt troa på at den var bra! Skiftet casterstag, bærearmer, øvre triangel arm, stabilisatorledd, fjærer med detaljer, ytre endeledd på begge sider i helga. Skiftet også VF hjullager. Byttet til X5 m50dx bremser foran og bak, kun for utseende. Ble ganske fint med 385mm skiver på 20", fyller felgen ganske bra. Skiftet selvsagt klosser, slitasjevarsler, bremseslanger i samme slengen, og bremsevæske. Bilen skal på 4-hjulskontroll i morgen. Da BØR den begynne å bli OK igjen. TRF, sveigis, Tony Soprano og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2020 Glemte å legge til at det også ble skiftet bremseskjold foran, da 50dx har andre. Og en liten detalj på det igjen er at på andre bremser så er det 3 skruer for skjold, men den 4 skruen er allerede montert på bilen! Nice! TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 hvor er bildene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2020 Kom på enda en ting. Skifte selvsagt alt av håndbrekk detaljer samtidig også. Gud bedre hvor enkelt det var med elektronisk brekk, kontra manuelt, når man skal justere det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2020 1 minutt siden, Ingvaldsen skrev: hvor er bildene ? Jeg tenkte på det, og jeg er jo ingen stor deler av bilder på mine egne biler. Men jeg kan jo dele noe. Er det noe spesielt du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 1 time siden, Otis skrev: Jeg tenkte på det, og jeg er jo ingen stor deler av bilder på mine egne biler. Men jeg kan jo dele noe. Er det noe spesielt du tenker på? vi har jo ikke sett bilen enda, og bremseoppgraderingen hadde vært interessant å sett awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2020 Jeg skal knipse noen bilder og legge ut. Det er jo bare en standard x5 med A52 farge. Men bremsene ble veldig bra da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 Ja, vi vil gjerne se litt E7x-bilder her. Synes E70 og E71 holder seg vanvittig godt, og ekstra morsomt er det jo at man kan oppgradere disse til å bli nymotens med blant annet "6WB instrumentpanel" etc. sveigis, Ingvaldsen og Ron Jeremy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2020 Går det an altså? Har du noe mer info rundt dette? Det er vel ikke plug and play? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 30, 2020 Share Skrevet Mars 30, 2020 Ja, det er et selskap som normalt sett utvikler instrumentpanelene for BMW, VW etc. som har laget en ettermarkedsløsninger for BMW E-serie. Man kan velge litt forskjellige layouter som blant annet Live Cockpit, heldigitalt instrument i F-serie look uten instrumentringer (det gir større fleksibilitet ift. å endre layout, blant annet for å få ryggekameraet midt i instrumentet) eller digitale instrumenter inne i eksisterende ringer. Det koster rundt 10 000kr for det grommeste, men gud bedre så mye det løfter interiøret. Panel uten fysiske ringer: Ron Jeremy, Ingvaldsen, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 30, 2020 Share Skrevet Mars 30, 2020 @Saltkjelen etter så mange år med 6WB på markedet, burde det ikke snart finnes software som muliggjør modifisering av innhold i og oppsett av denne skjermen? Det er jo så mange muligheter - f.eks. Ha kartet i ene halvsirkelen eller i midten mens hastighet vises i den andre. Klart, med HUD forsvinner jo behovet for dette, men allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 30, 2020 Share Skrevet Mars 30, 2020 Jo, det burde jo gjøre det, men jeg regner med at de originale 6WB-panelene er så låst at det knapt er mulig å få gjort noe med det. I så måte burde det jo vært mulig å gjort noe med CIC, NBT etc. uten å bytte enhet, men det går jo ikke. Disse uoriginale 6WB panelene er laget og utviklet for at man skal kunne "tukle" med de. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2020 Er de Android basert? Og hvem selger de? Finner ikke noe særskilt på Google. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå