Gabz Skrevet Mars 31, 2019 Share Skrevet Mars 31, 2019 Herlig oppdatering, veldig spennende lesning. Blir utrolig bra det her Eddy`s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy`s Skrevet Mars 31, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2019 23 minutter siden, Gabz skrev: Herlig oppdatering, veldig spennende lesning. Blir utrolig bra det her Tusen takk Gabz!! Gleder meg kjempe masse til oppstart, men fortsatt kjempe masse jobb igjen så håper bare at jeg rekker å bli ferdig før sesongstart !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mai 23, 2019 Share Skrevet Mai 23, 2019 Bladde gjennom tråden ein gang til no nettopp og eg blei nok ein gang imponert over alt arbeidet du har gjort. Knall innlegg du har lagd også, og det er veldig gøy at du styrer på med ein bil mange andre kanskje ikkje hadde brydd seg og 🙂 Sjøl kunne eg godt tenkt meg ein E30 324td Touring som av-og-til-brukis, men det er sjeldan ein slik kjem for salg (samt at det er meir fornuftig å halda seg til E39-brukisen eg har no 😅) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 23, 2019 Share Skrevet Mai 23, 2019 Følger her! Er vel på tide med en update 😁? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy`s Skrevet Juli 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2019 (endret) På 23.5.2019 den 17.21, RF91 skrev: Bladde gjennom tråden ein gang til no nettopp og eg blei nok ein gang imponert over alt arbeidet du har gjort. Knall innlegg du har lagd også, og det er veldig gøy at du styrer på med ein bil mange andre kanskje ikkje hadde brydd seg og 🙂 Sjøl kunne eg godt tenkt meg ein E30 324td Touring som av-og-til-brukis, men det er sjeldan ein slik kjem for salg (samt at det er meir fornuftig å halda seg til E39-brukisen eg har no 😅) På 23.5.2019 den 18.26, Skulebollen skrev: Følger her! Er vel på tide med en update 😁? Tusen takk!! Ja, alltid vært en fan av diesel så å finne denne var egentlig perfekt. Bare at det ble en god del ekstra arbeid i og med at denne var 324d.. Stor update kommer fortløpende, har vært sinnsykt opptatt.. Kan bare si at bilen er meget kjørbar nå og går merkbart bedre nå Endret Juli 8, 2019 av Eddy`s Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juli 8, 2019 Share Skrevet Juli 8, 2019 Denne tråden har gått meg helt hus forbi! Rett og slett en råkul bil du har fått tak i og setter i stand. Lest igjennom hele tråden. Synes du har vært kjempeflink både med det tekniske og hvordan denne ble seende ut. Spent på neste oppdatering! Eddy`s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy`s Skrevet Juli 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2019 22 timer siden, fxslin skrev: Denne tråden har gått meg helt hus forbi! Rett og slett en råkul bil du har fått tak i og setter i stand. Lest igjennom hele tråden. Synes du har vært kjempeflink både med det tekniske og hvordan denne ble seende ut. Spent på neste oppdatering! Wow, tusen takk for en så hyggelig kommentar Oppdatering kommer straks!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy`s Skrevet Juli 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2019 Begynner å bli et par måneder siden sist oppdatering... Har jobbet på spreng siden sist oppdatering for å få bilen klar for sommer, kjøring og treff.. Hadde hele bakstillinga nede for å få bygget om til skivebrems bak Finn en feil Når alt var nede så var det like så greit å ta litt overflate rust rundt forbi Brunox først Rust grunning Travers sandblåst (bærearmer også men glømte å ta bilde) Alt ble zink primet og lakkert med bil lakk som jeg mikset til selv + lakkert et par strøk med klarlakk for å ha det slitesterkt. Lakkering av smådeler Ny hardware Ny foring på giroverføring Montert 14.5 mm stabstag bak (324d kommer helt uten bak) Monterte også 20mm stabstag foran istedenfor 18mm.. Tectylert, lagt opp nye kobber nikkel bremserør + nye originale drivstoffsrør, nye hjul lager, nye foringer i bærearmer og travers, nye bremseslanger, nye bremsewire, alt nytt av bremser og alle bolter/mutter Fikk også restaurert noen 51mm fjærbein som skal brukes til godkjenning Monterte Gaz Gold coilovers foreløpig Fikk tak i noen såvidt brukte SKF drivaksler som skal holde en del Kjekt å se under bilen nå ja Videre bygging på motor, timing etc. Alt blir montert med nye pakninger, bolter osv selvfølgelig. Enkel masse svinghjul montert med nye bolter Stramming av nedre drev på veiv Innstilling av diesel pumpe Ledningsnettet til motoren trengte litt jobb for å si det mildt.. Måtte legge opp endel nye ledninger pga brudd og skader på isolasjon. Heldigvis ikke så alt for mye ledninger totalt. BjornarHS, Daniel., fxslin og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy`s Skrevet Juli 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2019 (endret) Kjører på videre!! Motor på vei inn!! Endelig i bilen!!! Motor ble også startet opp for første gang her, men får ikke helt til å laste opp video her, video kan lastes ned nederst på innlegget Fighter Så fikk jeg en hyggelig pakke hjemme Ferdig montert, med splitter nye gull bolter Bilen ble ferdig i tide til første treff, tbgstance springmeet i sandefjord, så bilen fikk kjørt seg godt, ca 1000 km til sammen Full bil Neste treff ble 1 mai på Jærhagen på Klepp. Og første premie!! Topp 20 Så ble jeg litt lei av half-assed bilder med mobil, så fikk ordnet en photoshoot med Kristoffersen Carphotography... Bilder for tale for seg selv Og favoritt bildet.. Fyfaen for en digg følelse å ha bilen endelig på veien igjen Planer videre? Mer turbotrykk (kun 1 bar nå), intercooler, bedre clutch, sperrediff med mer kurrant utveksling og interiør Neste treff med bilen blir E30MEET, gleder meg sinnsykt!! Video_14_04.2019,_21_13_55.mov Endret Juli 9, 2019 av Eddy`s Ingvaldsen, fxslin, M-jakob og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 9, 2019 Share Skrevet Juli 9, 2019 Ja her har du stått på uten tvil og bilen er jo blitt knallfin .😀 Virkelig gøy å se 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 9, 2019 Share Skrevet Juli 9, 2019 Helt enig med Sveigis her! Mye respekt for all arbeidet som er utført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juli 9, 2019 Share Skrevet Juli 9, 2019 Mycket bra!!! Veldig kult og gjennomført! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 9, 2019 Share Skrevet Juli 9, 2019 Imponerende arbeid! Resultatet ble jo kjempebra også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet Juli 10, 2019 Share Skrevet Juli 10, 2019 Drømme-E30 du har laget deg 😍Gøy å at du bygger M21! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juli 10, 2019 Share Skrevet Juli 10, 2019 Sjukt kor mykje denne bilen har komme seg etter du fekk fingrane i den 😀 Skal du godkjenna turbokonverteringa av bilen, eller køyrer du den slik den er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå