Gå til innhold

540i - barndomsdrømen - Oppdatert med eksoslyd!


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, AlexZandero skrev:

er det frekt å spørre hvor mye du ga for den ?

Neida, men ble enig med selger om at det var en greie mellom oss. Jeg fikk den til en akseptabel pris som reflekterte usikkerheten rundt motor og behov for påkost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med innkjøpet! Dette er saker!  Jeg var og 15 år gammel da denne var ny :)  Onkelen min kjøpte en ny e39 da jeg sto som konfirmant og nå har jeg også endt opp med en (bare 520d, men dog)  Det gjelder å fullføre drømmene man har. 

Din virker jo som et bra objekt med relativt lav kilometerstand.  Hvordan felger blir det?  Selv endte jeg med 17" Style 32 på vinterfelger. Får se hva slags sommerfelger det blir, bor i Finnmark så jeg har vel ennå noen måneder på meg. Hehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Øyvind.J skrev:

Gratulerer med innkjøpet! Dette er saker!  Jeg var og 15 år gammel da denne var ny :)  Onkelen min kjøpte en ny e39 da jeg sto som konfirmant og nå har jeg også endt opp med en (bare 520d, men dog)  Det gjelder å fullføre drømmene man har. 

Din virker jo som et bra objekt med relativt lav kilometerstand.  Hvordan felger blir det?  Selv endte jeg med 17" Style 32 på vinterfelger. Får se hva slags sommerfelger det blir, bor i Finnmark så jeg har vel ennå noen måneder på meg. Hehe.

 

520D er digg bil det da. Og vesentlig gjerrigere å kjøre enn min bil iallefall! 
Jeg er en sucker for style32. De ser fantastiske ut. Men jeg har hatt 4 e39 med de felgene, så for å gjøre noe annet har jeg kjøpt style66 av @sveigis. Skal hive dem på en gang etter påske tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i Sverige og kjøpt fanger. 

Men listene er malt så mp skaffe nye sorte lister m sport. 

Vet noen hvor jeg kan få bestilt et spyd til frontfanger? Finner det ikke på GS, koed etc og aner ikke oemnummer eller navn på engelsk så jeg kan bestille fra utlandet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil, det er noe helt eget med E39 med V8er. Godt å se at denne tas vare på og settes i den stand den fortjener. 

Han Vanos doktoren du snakker om, er det ett firma som det går an å kontakte. Skulle vel strengt tatt ha fått stramma opp vanosen litt på min. Har sikkert aldri blitt gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår tenkte jeg på deg Marius.

Var et ærend i en av våre nabobyer og handlet noe .

Dette var hos en eldre herre som virkelig likte Bmw .

Så der sto en gammel Toyota i gården ,og jeg sa du må få deg en Bmw igjen.

Da sier han ,ja men jeg har en stående i en annen garasje og jo hva hadde han?

En grisestrøken 1999 modell 540 sedan som han hadde eid i 15 år heeelt original .

Så der finnes folk som har noe stående enda som ikke alle vet om .😀

Og det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Igår tenkte jeg på deg Marius.

Var et ærend i en av våre nabobyer og handlet noe .

Dette var hos en eldre herre som virkelig likte Bmw .

Så der sto en gammel Toyota i gården ,og jeg sa du må få deg en Bmw igjen.

Da sier han ,ja men jeg har en stående i en annen garasje og jo hva hadde han?

En grisestrøken 1999 modell 540 sedan som han hadde eid i 15 år heeelt original .

Så der finnes folk som har noe stående enda som ikke alle vet om .😀

Og det er gøy.

Det er skikkelig stas. MIn 80 år gamle fadder har en 94 540i stasjonsvogn han har hatt siden ny. Drev en forhandler av BMW på 90-tallet. Tror bare den har gått 80.000. Har vært i forhandling om å kjøpe den i fem år nå. 

 

@Fredrik 90 Sjekk ut https://drvanos.com/ 

 

Det skal sies at den jeg har nå er helt komisk strøken, særlig utvendig, så noen andre har tatt seg av å sette den i den type stand, jeg bare sørger for at motor blir helt perfekt og at looken på bilen totalt er i orden. Innvendig er den veldig bra, men skinnet trenger en god rens. Jeg kommer til å beholde bakfangeren så jeg har mulighet for å gjøre en vanlig facelift senere om jeg skulle føle for det, for en del av meg liker tanken på en helt vanlig 540i og. 

Morsomt nok synes dama at denne bilen er veldig fin. Hun likte ikke overhodet en grønn 2.2 jeg hadde da vi møttes for tre år siden,  så jeg ventet egentlig ikke at hun skulle like denne, men hun har vel glemt den andre og uansett så den adskillig mye mer gubbete ut. Var egentlig en veldig fin bil jeg kjøpte billig og satte tilbake i supertilstand, men som dessverre ble kjørt helt ned og vraket ila 18 måneder. 85_328350779.thumb.jpg.8840d246a4874e3f2f0b6c96e3c7d3db.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Fantastisk bil, det er noe helt eget med E39 med V8er. Godt å se at denne tas vare på og settes i den stand den fortjener. 

Han Vanos doktoren du snakker om, er det ett firma som det går an å kontakte. Skulle vel strengt tatt ha fått stramma opp vanosen litt på min. Har sikkert aldri blitt gjort..

Hvilken motor har du? Jeg har to sett til Beisan Systems liggende hvor jeg trolig skal bruke et som forebyggende tiltak. M52 motor. DrVanos er et annet tilsvarende firma men Beisan er veldig bra. Koed selger de også til 800kr stykket, da kun o-ringene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E39_Cato skrev:

Fin bil du har!

Har du noe oppgradert stereo i din? hørtes ut som det var greit trykk og fin lyd. I min har jeg følelsen av å spille av musikk fra en colaboks :P

Følger heretter med 😃

Er 677-pakken i bilen. Altså Harmon Kardon om jeg husker riktig

Edit: husker feil, det het vel bare premium og var med DSP på E39. Harmon Kardon var i Range Roveren. 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Er det noen som kan noe om aux til disse bilene? Jeg har en 16:9 skjerm men aner ikke hvor jeg skal begynne og jeg blir ikke særlig klokere av å Google. 

Surret ikke du med dette @Otis

Kjør på med mediabridge f.eks da får du BT, usb og aux å velge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...