Gå til innhold

Nye 18" dekk til E90 - anbefalinger?

Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noe greit å anbefale til E90? Bilen går på style 193, så er 225/40-18 foran og 255/35-18 bak.

Nå står det på Michelin Pilot Sport 3 som er det absolutt verste jeg har kjørt på noen gang. Snuser litt på Pirelli P Zero og Vredestein Ultrac Vorti, som jeg har gode erfaringer med (dog i andre dimensjoner) og virker å gi god valuta for pengene. Men hvordan er for eksempel Continental ContiSportContact 5, om noen har erfaringer med de? Et pluss om dekka er støysvake.

Legger ved et bilde også, siden det alltid er hakket mer interessant med bilder :P 

703F7501-F115-40B9-88D4-D7C49814E20C.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempefornøyd med Falken ZE914 med samme felg og dimensjoner som deg på min gamle E91. De er vel utgått, men leser mange er fornøyd med FK510 også :) Hadde Pirelli P Zero på Velosteren og synes de var elendig på vått føre, men ser de får skryt rundt om, likevel kommer de aldri i hus igjen. Mulig det var bilen med et sært bakre hjuloppheng. 🤷‍♂️  Idag har jeg Bridgestone Turanza T001 på F45en, synes de støyer litt mer enn ønskelig, men god ellers. Siden de er helt ny så bytter jeg ikke før de er utslitt. Stjernemerket var de også, men blir ny type når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hankook S1 evo2 leveres i begge dimensjonene og er et supert allround dekk i det øvre sjiktet :)

Dekket er mykt så støy og komfort bør være bra.

Det har en dekkside som ser stilig ut med måten skriften er i dekket

Tørr og våtveisegenskaper på topp 5 i de fleste tester. 

Pilot sport 3 har vært en liten bommert fra michelin. Supre når de er nye, men ble fort gamle og harde. Michelin pilot sport 4 og 4s er the one to have nå om dagen, så her ville jeg gitt michelin full tiltro. Men vet ikke om de leveres i begge dimensjonene du ønsker.

Har 2018 Continental Premium Contact på min bmw. Veldig bra veigrep og komfort, dog et støybilde som ikke er av de beste, selv om støyen er lav nok. Det er en slags svusjelyd jeg ikke liker. Selv om piggdekkene hakka 7 støyer mer naturlig nok, så har faktisk disse et bedre støybilde faktisk.

Gå for Hankook'ene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Vredestein Ultrac Vorti i 245/40-19 på min F11. Er jo andre dimensjoner og en tyngre bil, men er veldig positivt overrasket. Dette er jo ikke et premium dekk, men heller ikke et billig dekk, et sted midt i mellom kanskje.Fungerer bra på både vått og tørt for min del i hvertfall. Relativt støysvakt også synes jeg. Det skal sies at før jeg skiftet stod bilen på slitte Bridgstode tunaza run flats som bråkte mye, sporet mer, og var dårlige på vått føre (merk at dette var godt slitte dekk). Vredestein dekkene er nonrunflats.

på min forrige bil har jeg hatt blant annet Goodyear efficentgrip performance, som var ok men ble slitt ut alt for fort. Og Hankook ventos evo  et eller annet, som var helt ok dekk men ikke noe mer,

For min del så blir det nok Vredestein neste gang jeg skal skifte også.Gode priser og gode dekk for prisen.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...