Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

Tid for å kaste litt mer penger på bilen i håp om at den holder seg oppegående en stund til. Kilometerstand er 182.xxx km nå.

IMG_20210125_164403.thumb.png.30bb5661d59057ff6ccb6097a921416b.png

* 8 liter motorolje
* Oljefilter
* Dieselfilter (eneste filteret som ikke har vært byttet i mitt eie)
* Bunnpannesensor
* ZF Servicekit til girkassen (7 liter ZF Lifeguard 6 olje, bunnpanne/filter og nye skruer)
* ZF Mechatronic bridge seal, 4x tube seals og mechatronic sleeve.

Forhåpentligvis så vil det bli noe forbedring mtp girkassen, men har ikke så lyst til å ha for høye forventninger til det heller. Bare ting ikke blir VERRE enn det er nå, så får jeg vel si meg "fornøyd" 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er glad jeg påkostet denne med skikkelig understellsbehandling for å si det sånn :) Ser ut til at det begynner å bli litt varmere igjen nå, så da er det vel håp for å få vasket bilen uten at alt skal fryse fast slik som det gjorde sist gang jeg var så smart 🤷‍♂️

IMG_20210213_161848.thumb.png.23edc92acd6cc63e02d5da76b5078f45.pngIMG_20210213_162027.thumb.png.6e9ca588dcdedf5484d98b0ce9040e01.pngIMG_20210213_161905.thumb.png.66c3f7a614b70de91d58c0d6058c9edc.png

Service på motor ble utført for et par uker siden (samt dieselfilter). Fikk jo selvfølgelig opp en haug med varsellamper dagen før, de samme jeg fikk sist gang når det var to defekte ABS sensorer. Viste seg å være en av de som ble byttet sist gang, så jeg fikk ny på reklamasjon fra GS, og ble da kvitt lampene igjen :)

Service på girkassen håper jeg blir tatt ila neste uke, og krysser da fingrene for at det blir bedre. Skal gjøre det hos en kompis som nylig gjorde dette på en 320d E90, og der ble det visst en merkbar forbedring.

Etter hvert som det går mot vår så vil jeg forhåpentligvis få lakkert fangere og sideskjørt, byttet b-stolpe list på førerdøren og nye rails. Skal og få fjernet bakruteviskeren, men regner med at mekanismen kommer til å sitte dønn fast 😅

Men når det er sagt, så grubler jeg veldig angående om jeg skal beholde denne lengre, eller vurdere salg i løpet av 2021..

"Fornuften" i meg sier at det kan være lurt å selge før den bikker 200.000km, for da syns jo nordmenn flest at bilen er kjørt for langt, og vil da helst ha den for småpenger, eller ikke i det hele tatt. Mulig denne blir litt mindre påvirket av denne tankegangen siden det er en 335d LCI, men tror fortsatt "folk flest" vil ha den tankegangen :)

På en annen side så trives jeg jo med denne. Ser veldig bra ut, god å kjøre (spesielt med KW coilovers), og går bra (noe som dessverre har gjort at førerkortet mitt henger i en meget tynn tråd).

MEN, i og med at den som sagt begynner å nærme seg 200.000km (17.000km igjen), så kan det tenkes at det vil komme en del større utgifter i nærmeste framtid. Først og fremst turboer (i hvertfall den lille), også kan en jo vurdere om en bør ta registerkjede preventivt, da det virker som M57N2 ikke er like "trygg" som M57 og M57N er. Er flere som anbefaler å bytte ved alt fra 200-250.000km. Ellers så har man jo injektorer og den slags.

Bilen ellers så tror jeg ikke det er så ekstremt mye. Har jo blitt byttet en del rundt om allerede, men vil nok på sikt være noen foringer eller kuler som må byttes, men det er jo ikke noe stort problem :)

Men skal den selges så vil jeg jo gjerne at alt skal være tipp topp, og da går det fort litt penger til det, og da tenker jeg jo i grunn at jeg har brukt såpass mye på den at det er mer verdt å beholde den? 🤔

Hadde den blitt solgt så er jeg litt usikker på hva neste hadde blitt. Har tenkt litt på om jeg skulle prøvd å finne en ny en i utlandet med lavere kilometerstand, men jeg ser jo at det kan bli en utfordring å finne en med like bra utstyrsliste f.eks.

Tar gjerne imot noen synspunkter her, og ikke bare en like 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI | Oppdatering 13.02 | Ønsker andres synspunkter

Voldsomt til respons her da 🥴

På 14.2.2021 den 0.10, ahj skrev:

Jeg er enig i tankegang din. Det kan være lurt å selge nå mens bilen er et stykke unna 200kkm. Men igjen er det en flott bil og utstyr blir man veldig vant med. :) 

Hvis det blir salg så vil jeg anbefale å ha noen tanker om nye bilen. Kanskje en F31 335d? 

Ja. Den vil nok være noe nærmere 200k enn den er nå, innen jeg er ferdig med "alt" og den faktisk er klar til salg. 

Klarer meg sikkert fint uten noe av det utstyret, men fortsatt kjekt å ha. Kanskje blitt litt bortskjemt når det kommer til lydanlegg i hvertfall 🤔

F31 335d ja.. Jeg er nok ikke så rik du 😂 Dessuten er xDrive ikke aktuelt. Skulle jeg hatt en diesel F3x, så blir det 330d med bakhjulstrekk, men må si jeg blir mer og mer skeptisk til N57 motoren. 

F10/11 er og noe jeg fortsatt har lyst på, men om jeg skal unngå N57, så må det vel bli 535i som jeg tror fortsatt er litt for dyr. I hvertfall om jeg skal ha en som ikke er skrapt for utstyr. 

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg det der, og det kan jeg forstå. Hvert fall med tanke på at du trives så godt i den og det er en full utstyrt bil. Du kan jo evt legge den ut for salg, og se om du får napp og en pris du blir fornøyd med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Dusy skrev:

Vanskelig valg det der, og det kan jeg forstå. Hvert fall med tanke på at du trives så godt i den og det er en full utstyrt bil. Du kan jo evt legge den ut for salg, og se om du får napp og en pris du blir fornøyd med? :)

Jepp.

Tror jeg får gjøre et forsøk på det nå til våren. Må bare bli enig med meg selv angående hva jeg kan la den går for i såfall :) Litt vanskelig å sette en pris på den når det er så lite å sammenligne med.

39 minutter siden, Snagg30 skrev:

Kan jo bytte den ut i denne rååååskapen her 😎

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=202723352

Huff, tror den der ble litt for rå for meg altså.. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg på dette med for og imot mtp salg. 

Jeg heller mest mot å beholde. Du nevner eventuelle problemer som KAN dukke opp. Joda, men på en annen side så kjenner du bilen ut og inn og de tingene som dukker opp er sannsyligvis ikke mer enn på en annen bil du hadde byttet ut til. Jeg har gått i fella selv. Byttet ut en bil med 2 feil og endte opp med en bil med 20 andre feil. Det å finne en pertentlig og entusiasteid bil er lik 0. Alt jeg ser på ihvertfall er stort sett søppel. Men det kommer jo an på hvor gammel bil du ser for deg. Jo nyere, desto mindre motor og kjedeligere bil (la oss si du har budskjett på 300k) ikke mye bra man finner til den prisen egentlig. Nå taler jeg utifra at du er bortskjemt med 335d. Det meste blir nedtur 😅

Kjøper du nyere bil så er det jo også et verditap som du ikke har på 335d. 335d og 335i er biler som bare stiger i pris. En kamerat hadde e92 335i ga 250k for den og solgte den for 300k. Er vil litt i samma leiet den din også. 200.000km er vel et tall som en som skal ha slik bil og vet hva det er, klarer å se forbi :) ihvertfall hadde jeg gjort det. Min er gått 207.000km og jeg anser den som ny enda 😅

Eneste minuset jeg kommer på med å beholde denne er at jeg mener den begynner å bli for skjelden å ødelegge ute i saltet. Kjøp deg et 10k vrak om vinteren i det minste 😄

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Evopower skrev:

Er enig med deg på dette med for og imot mtp salg. 

Jeg heller mest mot å beholde. Du nevner eventuelle problemer som KAN dukke opp. Joda, men på en annen side så kjenner du bilen ut og inn og de tingene som dukker opp er sannsyligvis ikke mer enn på en annen bil du hadde byttet ut til. Jeg har gått i fella selv. Byttet ut en bil med 2 feil og endte opp med en bil med 20 andre feil. Det å finne en pertentlig og entusiasteid bil er lik 0. Alt jeg ser på ihvertfall er stort sett søppel. Men det kommer jo an på hvor gammel bil du ser for deg. Jo nyere, desto mindre motor og kjedeligere bil (la oss si du har budskjett på 300k) ikke mye bra man finner til den prisen egentlig. Nå taler jeg utifra at du er bortskjemt med 335d. Det meste blir nedtur 😅

Kjøper du nyere bil så er det jo også et verditap som du ikke har på 335d. 335d og 335i er biler som bare stiger i pris. En kamerat hadde e92 335i ga 250k for den og solgte den for 300k. Er vil litt i samma leiet den din også. 200.000km er vel et tall som en som skal ha slik bil og vet hva det er, klarer å se forbi :) ihvertfall hadde jeg gjort det. Min er gått 207.000km og jeg anser den som ny enda 😅

Eneste minuset jeg kommer på med å beholde denne er at jeg mener den begynner å bli for skjelden å ødelegge ute i saltet. Kjøp deg et 10k vrak om vinteren i det minste 😄

Sett bort ifra det med turboer så er det i utgangspunktet ikke noe mer enn på en annen bil nei. Ja, er mye tull ute for salg også, men tror jeg hadde sjekket litt i utlandet også, kanskje litt enklere å finne noe "bra" der. Hovedsaklig så hadde det nok blitt noe rundt det samme som jeg har nå, eller hakket nyere (altså 2008+). Har lyst på noe gammelt også, men i og med at jeg ikke har noe plass til å lagre en bil om vinteren, så er det noe jeg venter med.

Ja det er jo og et problem 😅 Tror det kan bli noe utfordrende å finne noe som er en "verdig" erstatter for en trimmet 335d. Litt derfor jeg har vurdert å finne en ny en med lavere kilometerstand. Alternativt en E6x 535d da jeg savner komfortstoler.

Hehe, sant.. Men samtidig så syns jeg i grunn den er kjørt "for langt" til å ansees som noe sjeldent som må beskyttes fra bruk, og som nevnt over så har jeg jo ikke noe sted å ha den om vinteren. Saltes her jeg bor, så den blir jo da utsatt for salt uansett selv om det blir i mindre grad.

Den er jo understellsbehandlet, så HELT ubeskyttet er den ikke.

7 minutter siden, Solberg93 skrev:

Hvorfor så skeptisk til N57?

Registerkjede, høytrykkspumpe, oljepumpe + medfølgene skader på lagre og veiv så blir jeg ikke akkurat så veldig fristet for å si det slik 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner jeg meg om når jeg skulle selge e61en i sin tid.

Veldig mye for og imot osv osv .

Endte opp med en pris som var særs bra iht alder og km og angret ikke siden .😊

Og nå har jeg ikke satt meg inni prisene på disse ,men kan nok tenkes hvis du setter en pris på den du føler er grei og du er fornøyd med,så kan det være greit å selge mens leken er god .

Samtidig har du en perfekt bil og skjønner at ting ikke er lett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Daniel. skrev:

Registerkjede, høytrykkspumpe, oljepumpe + medfølgene skader på lagre og veiv så blir jeg ikke akkurat så veldig fristet for å si det slik 🤔

Var ikke klar over at det stod så ille til.

Driver selv og sikler på en sort F31 330d lci med rødt interiør på finn, tror den har xdrive da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...