Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Ingvaldsen skrev:

10k for kun software er jo tull, for hva som er inkludert er prisen veldig bra

Igjen, bilen min har allerede downpipe.

Ja, man får diagnose, kontroll av turbo(er) og rådgivning om hva som eventuelt bør gjøres, men det er fortsatt 10k (dette er ikke det faktiske beløpet, men et ca. beløp) for Steg 2 software (inkl. deaktivering av EGR/DPF). Jeg fikk også noe av dette.

Har skjønt for lengst at TRF er best. 😑😑 Har aldri påstått noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da tror jeg vi kan konkludere med at forsterker og det meste andre har overlevd, med ett unntak.

Denne høyttaleren har en ulyd på enkelte toner, høres veldig godt når varsellyden er på (gongen eller hva den heter).

IMG_20200306_174717.thumb.jpg.f4a26afbac7bea29e1fdaa298aad3836.jpg

Prøvebyttet fra en annen BMW (dog hadde den bare Hifi anlegg) og da forsvant den ulyden. Med tanke på hvor høylydt sprakingen og det som kom var når det kom vann nedi med forsterkeren, så kan det tenkes at denne ble sprengt.

Skal kjøre med det en stund å forsikre meg om at det ikke er noen andre ulyder som enten ble overhørt eller ikke har dukket opp enda. Skjer det, så er nok forsterkeren skadet. Men per nå, så ser det ikke slik ut :) Krysser fingrene i hvertfall.

Den lille høyttaleren koster forøvrig hele 1660kr hos KOED.

Ellers så skjer det ikke mye med bilen. Har bestilt motorolje hos GS nå siden de har tilbud, så får bytte den ila de kommende uken. Så gjenstår det å bytte skiver og klosser foran + litt småplukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sveigis skrev:

Godt det meste overlevde den lekkasjen du hadde .

Et sånn råskinn av en 3er ,må jo og ha lyd i anlegget iorden 😀👍

Jepp. Hadde blitt dyrt hvis ikke. 

Har savnet å ha musikk i bilen, ja. Blir litt kjedelig å høre på dekkstøy og sånt i lengden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne opp selv på fredag🤔 etter en vask faktisk.. antok at det var en abs føler på tur, men ble litt usikker no. 
Har fått denne feilmeldingen før og, men da forsvant den etter 10min kjøring. Det er 8-9mnd siden.
Får opp denne feilkoden med carly:

 

FB04E592-07B8-46B1-B832-06221D7B95FA.png

Endret av williamwiers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, williamwiers skrev:

Fikk denne opp selv på fredag🤔 etter en vask faktisk.. antok at det var en abs føler på tur, men ble litt usikker no. 
Har fått denne feilmeldingen før og, men da forsvant den etter 10min kjøring. Det er 8-9mnd siden.
Får opp denne feilkoden med carly:

Haha merkelig.

Din sier jo wheel speed sensor, så da burde det jo være ABS/DTC sensor venstre foran?

Feilkoden jeg fikk opp på Carly sier ingenting om wheel speed sensor, så jeg ble en smule usikker på det selv.. Men så er jo ikke Carly det beste når det kommer til å lese ut feilkoder.

Screenshot_20200309_231541_com.iViNi.bmwhatLite.thumb.jpg.7d9b513bf5364be7b7c0187c910dc327.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er relevant, men på min E87 fikk jeg opp feilmeldinger ved vask i en periode. På den var det en slags plastboks i hjulbuene der kontaktene til ABS-sensorene og til høydesensorene til lyktene satt. Disse boksene var fylt av hardpakket sand. Jeg gjorde dem skikkelig rent og da sluttet det å dukke opp feilmeldinger når jeg vasket bilen. Kan være verdt å sjekke siden det er såpass enkelt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg vet ikke om det er relevant, men på min E87 fikk jeg opp feilmeldinger ved vask i en periode. På den var det en slags plastboks i hjulbuene der kontaktene til ABS-sensorene og til høydesensorene til lyktene satt. Disse boksene var fylt av hardpakket sand. Jeg gjorde dem skikkelig rent og da sluttet det å dukke opp feilmeldinger når jeg vasket bilen. Kan være verdt å sjekke siden det er såpass enkelt å gjøre.

Stemmer, har vært borti en del slike med sandkasse inni. 😅 Første gang jeg har opplevd dette, da.

Kan ta en runde å sjekke det når været ikke er helt dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke kommet noe lengre med disse ABS problemene, men i dag bikket bilen 170.000km :)

170000km.thumb.png.ade8a71e8ec0ba83a647a82da504892b.png

Merker nå at etter ABS feilen begynte, så har regnsensoren fungert fint 😅

Skal snart bestille time for oljeskift på motor, så da blir nok feilkoder lest ut samtidig. Håper på at det kun er en sensor, og ikke noe ABS sentral eller noe annet dyrt.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Shattered skrev:

Tar du ikke oljeskift på jobb? :huh: Eller kanskje det er noe nye regler :P

Lenge siden jeg har jobbet på noe verksted :) Hadde naturligvis gjort det selv om jeg hadde hatt tilgang på bukk, samt et sted å kvitte meg med gamle oljen på.

Med andre ord så handler det mest om latskap 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Lenge siden jeg har jobbet på noe verksted :) Hadde naturligvis gjort det selv om jeg hadde hatt tilgang på bukk, samt et sted å kvitte meg med gamle oljen på.

Med andre ord så handler det mest om latskap 😛

Jeg er egentlig i samme situasjon som deg, men for å kunne ta et ekstra skift mellom intervallene på begge bilene uten at det ble veldig dyrt, lagde jeg meg to små bukker, satte bilen i litt nedoverbakke og jekket den opp og plasserte bukkene under slik at den var tilnærmet vannrett og såpass klaring at jeg kom meg under bilen. Så lånte jeg en sånn flat oljebeholder med drypptrau i til bil/MC fra Biltema, som er tett. Om jeg ikke hadde kunnet kvitte meg med olja på jobb, hadde jeg alltids kunne ha levert det til gjenvinningsstasjonen for en hundrelapp :) det var fort 4-5 lapper spart på to biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg er egentlig i samme situasjon som deg, men for å kunne ta et ekstra skift mellom intervallene på begge bilene uten at det ble veldig dyrt, lagde jeg meg to små bukker, satte bilen i litt nedoverbakke og jekket den opp og plasserte bukkene under slik at den var tilnærmet vannrett og såpass klaring at jeg kom meg under bilen. Så lånte jeg en sånn flat oljebeholder med drypptrau i til bil/MC fra Biltema, som er tett. Om jeg ikke hadde kunnet kvitte meg med olja på jobb, hadde jeg alltids kunne ha levert det til gjenvinningsstasjonen for en hundrelapp :) det var fort 4-5 lapper spart på to biler :)

Samme jeg gjør. Bare at jeg bytter 2-4 ganger mellom intervallene 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...