Weiders Skrevet April 20, 2020 Forfatter Skrevet April 20, 2020 Fikk prøvemontert felgene i helgen, tror jeg tok meg litt vann over huet. Hvordan i hampen forrige eier har greid å skohorne disse hjula under skjermene uten skjermbreddere er for meg en gåte. Og over til noe annet, har skjedd litt med interiøret også som jeg har glemt å nevne. Har ordnet girkule og brekkhåndtak i tre bare fordi jeg er sær, samt M-tech ratt. Gulvteppet blir byttet ut snart nå som været er bedre og kanskje jeg monterer de nye setene på tross av manglende setetrekk. Setetrekkene fra Slovakia rakk jeg ikke bestille før krona kollapset så de har gått opp til 12.000 spenn over natta. Polakkene som jobber hos kompisen med lakksjappa har emigrert på grunn av bakterieangst og dermed blir det nok ikke lakkering denne sesongen heller. Lættis detalj: Fant et tysk mark under midtkonsollen da jeg monterte koppholder med myntholder, passet perfekt inn i en av myntholderne. BTS, BjornarHS, Patta og 4 andre reagerte på dette 7
Weiders Skrevet April 27, 2020 Forfatter Skrevet April 27, 2020 Så ble det endelig montert shortshift, clutch og letta svinghjul i helgen. For en utrolig møkkajobb. Men jeg merker at bilen har blitt vesentlig mer aggressiv med raskere revving og clutchen biter seg fast som en grevling. Blitt en utfordring å kjøre på våt asfalt. Nå gjenstår bare optimalisering også får vi se om det kanskje blir en KAAZ diff når feriepengene kommer. hsd og BTS reagerte på dette 2
hsd Skrevet April 27, 2020 Skrevet April 27, 2020 har ikke sett på diff fra e36 m3 eller 325i da? med org diffbrems. dem er nok minst like gode som kaaz, men en sånn diff ligg på 5-6k, nye lameller ca 2k om du vil overhale den. Kaaz er vell 1300 dollar + moms og frakt? så må den bygges inn. på kjøpet får du også mere passende 3,15 utvekslingen sveigis reagerte på dette 1
Weiders Skrevet April 27, 2020 Forfatter Skrevet April 27, 2020 5 timer siden, hsd skrev: har ikke sett på diff fra e36 m3 eller 325i da? med org diffbrems. dem er nok minst like gode som kaaz, men en sånn diff ligg på 5-6k, nye lameller ca 2k om du vil overhale den. Kaaz er vell 1300 dollar + moms og frakt? så må den bygges inn. på kjøpet får du også mere passende 3,15 utvekslingen Har vært inne på tanken, men de eksemplarene jeg har funnet har endt opp med å koste nesten det samme som en ny Quaife eller KAAZ etter overhaling:/ Men når det er sagt slår jeg selvsagt til hvis jeg finner en original diffbrems til prisen du skisserer!
Weiders Skrevet Mai 3, 2020 Forfatter Skrevet Mai 3, 2020 Ooog nøyaktig én uke etter at jeg byttet clutch og glemte å bytte utløserlager samtidig og tenkte at det sikkert går bra gikk forannevnte komponent selvfølgelig til helvete. Gleder meg helt sykt til å gjøre alt på nytt🙃 IMG_6127.MOV
Weiders Skrevet Mai 11, 2020 Forfatter Skrevet Mai 11, 2020 Og der røyk sannsynligvis mellomaksellageret også gitt! Knaser og skraper før det smeller høyt i midtkonsollen ved belastning på lavt turtall. Gøy med gammal bil. Fikk tatt noen kule bilder på vei til hytta da: BjornarHS, Kvasi og BTS reagerte på dette 3
Slavearbeider'n Skrevet Mai 11, 2020 Skrevet Mai 11, 2020 3 timer siden, Weiders skrev: Og der røyk sannsynligvis mellomaksellageret også gitt! Knaser og skraper før det smeller høyt i midtkonsollen ved belastning på lavt turtall. Gøy med gammal bil. Fikk tatt noen kule bilder på vei til hytta da: Velkommen i klubben. Bytta hardykobling for to uker siden på min. På fredag var det på'an igjen. Samma gnålet. Nå er jeg så lei at noen andre får se på det. Vibrasjon i setet ditt ved kjøring?
Skulebollen Skrevet Mai 11, 2020 Skrevet Mai 11, 2020 grom bil da Selvom ting går skeis Weiders reagerte på dette 1
Weiders Skrevet Mai 12, 2020 Forfatter Skrevet Mai 12, 2020 16 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Velkommen i klubben. Bytta hardykobling for to uker siden på min. På fredag var det på'an igjen. Samma gnålet. Nå er jeg så lei at noen andre får se på det. Vibrasjon i setet ditt ved kjøring? Ikke noe vibrasjon ved kjøring faktisk, bare svak skraping og gnissing. Nesten som en stein i bremseskjoldet, helt til jeg kjører over en fartsdump eller akselererer hardt, da høres det ut som og noen ligger under bilen og mæler en slegge i gulvet på bilen før det går tilbake til vanlig gnissing og skraping igjen. I hastigheter på 50 km/t og oppover eller ved saaaaakte akselerasjon funker alt fint. Virker som om lageret er knust til støv og drivakselen flyr veggimellom under gulvet😑
Weiders Skrevet Juni 3, 2020 Forfatter Skrevet Juni 3, 2020 Så har man fått byttet utløserlager, mellomaksellager, bremseskjold og brekksko. Idag henter jeg en 325 sperrediff og forhåpentligvis blir det montering til helgen. Fikk også endelig samlet krefter til å montere justerbar senk og camberplater så bilen omsider fikk riktig høyde. Mangler bare camberarmer nå så hvis noen har dette liggende til en rimelig penge er jeg interessert. Ron Jeremy, BTS, hsd og 2 andre reagerte på dette 5
Weiders Skrevet Juni 11, 2020 Forfatter Skrevet Juni 11, 2020 Nå begynner det å hope seg opp her. Fikk hentet diff og den er tight som faen. Ble dårlig med montering i helgen, men ramlet over denne rett borti gata hos meg på søndag. Så og si rustfri, én-eiers, garasjeparkert, gammal-mann-kjørt E39 528i vogn med 143.000 km. Denne hadde en bulk i framskjermen, et knust bakvindu etter innbrudd, en vindusheis som har detti av sporet og et brukket dørhåndtak. Den egnet seg derfor kun som delebil, ifølge selger, og ble avhendet for 12.000 spenn. Fikk tak i skjerm og to dele-dører i Årnes for 1000 spenn, og en kamerat med diagnoseutstyr kommer forhåpentligvis innom i løpet av helgen og leser ut feilkoder før jeg går bananas på autodoc. Foreløpig beregnet påkost for å få denne EU-godkjent og klar for action er 7.000 spenn. Dette er vel hva man kan kalle et røverkjøp. Godt igang! And-reas, Ron Jeremy, hsd og 2 andre reagerte på dette 5
Shattered Skrevet Juni 14, 2020 Skrevet Juni 14, 2020 Spennende, må følge med videre her Råbra kjøp, det der!
Weiders Skrevet Juni 15, 2020 Forfatter Skrevet Juni 15, 2020 Det er jo nesten ikke til å tro, men de eneste feilkodene på kjerra var beltestrammer passasjerside og ABS sensor venstre foran. Blir litt skruing denne uka så krysser jeg fingrene for EU-kontroll neste uke👌🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå