Gå til innhold

Hagefunn E32 750IL


liffi
 Share

Anbefalte innlegg

Ja pene biler! 

Nei var vell litt med motorbytte, lekasje på nivåreg og no start problemer mente jeg vi pratet på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det trudde ikke jeg eller 🤔 fikk ikke sett over bilen noe spess når jeg kjøpte utenom ene siden som sto ut fra buskene, så var en gambel men var heldig. 

Så da er det litt mer håp om og få den på veien å ikke bare dele bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt det der, En kamerat av meg fikk tak i en nesten maken en fra nord Sverige som hadde stått lagret endel år. Jeg har fikset endel på den for han. De er egentlig ganske fine og skru på. Problemet er at det er to av alt også blir det litt trangt og komme til enkelte ting. Du bør regne 3 timer for og bytte tennplugger forutsatt at du har den originale pluggnøkkelen.

Og senke de bak er jo grei skuring, det er bare og justere litt på nivåreguleringen, husk og juster den elektriske sensoren samtidig eller får du en feilmelding i instrumentene.

I tillegg til den vanlige servicen, plugger, olje, filter etc så bør du bytte toppdekselpakningene. De var så harde at de ikke tettet noenting. Det lakk også olje der så jeg kan ikke tenke meg at din er mye bedre. Dessuten så fusket den innimellom fordi den trakk falskluft der. Hvis motoren går merkbart dårligere når du skrur av oljelokket så bør det gjøres så fort som mulig. Det er en dags jobb og bytte de men vel verdt det. Samtidig så skrur du av oljerørene som smører kamakslene og rengjør de. De ble antagelig fyllt med gammel seig olje når du startet opp igjen og er helt tette. Du finner en grei D.I.Y på nettet hvis du søker litt.

Det sitter også endel andre slanger til bl.a veivhusventilasjonen som også er like gamle men de finner du når du begynner og skru. De hadde også en tilbakekalling på bensinslangene i motorrommet på 88 modellen så sjekk at de er bra. De byttes gjennom et hull ved venstre fjærben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hpi skrev:

Disse er skikkelig flotte, bra den får leve videre. Hva var grunnen til at den ble parkert i sin tid? 

Ble for mye småting, og hadde ikke nok midler på den tiden. Særlig tull med lekk nivåreg. og sporadiske startproblemer, noe jeg mistenker var svakt batteri. Når ting var klart snublet jeg plutselig over en billig firstprice-m3, og da ble den bare stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune-k

takk, ja da har jeg litt å henge fingrene i! 

Har skjønt ting tar litt tid på disse bilene, så får håpe det ikke dukker opp så mye fremover:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sikkert trenge koplingsskjema. Hvis du søker på nettet etter BMW e32 WDS. Disse tror jeg jeg er kopi av BMW orginal skjema. Det skulle det dukke opp en del valg i greit PDF format. Det finnes også reparasjons manualer der ute, Disse er skannet piratkopier av for eksempel Haynes. Hadde selv en E32 750IL en gang. lekk nivåreg pluss mange problemer med genaral module som kom og gikk vekker gamle minner ja. Den ble byttet ut på grunn at jeg arvet en E38 750 med nesten hele katalogen av ekstrautstyr. Kunne ikke beholde begge. Lekk nivåreg på min kom av at rør systemet under bilen fikk små sprekker på grunn av korrosjon. Riv ned ALT det gamle og sett inn nytt så skulle problemet være fikset. For skinnpleie gjorde Renapur Skinnbalsam virkelige underverker. Der skinnet gjorde tegn til å sprekke opp. Ble sprekkene nesten borte når jeg smurte generøst på med Renapur og lot det være slik en par ukers tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, t06afre skrev:

......

Takk det skal søkes opp.

ja tenkt og bytte / gå over alt av slanger og rør som ikke er bra. Men om dempere bak ikke er i god stand blir det byttet ut, men nivåreg er deilig når det fungerer.

nei kjenner til det og ikke kunne ha alt. Jeg har «alt» men ikke tid til det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...