Gå til innhold

Liten oversikt over BMW'er registrert i Norge


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Vi andre venter i spenning på oppgraderinger, da har vi noe og se fram imot. Du har nok mye igjen på de eldre modellene men det er helt greit, vi venter. Tror det ble solgt litt mere enn 555 stk E12.

Er det mulig og få de gamle bilene også eller blir det for mye manuelt arbeid? Tenker på f.eks E3, E9, E10 og E21.

Det er godt vi har forskjellig definisjon av kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjekk database, takk for folk med slike interesser!

men hva er fordelingen på de to nederste linjene, begge er B47 motor slik jeg har?

og finnes det en mulighet for fordeling på farge og motor? Altså hvor mange sorte med B47 motor det finnes?

dette var kjekt! :D 

7B3AEEF8-A475-4BD7-B79E-6164A1C0B3FF.thumb.png.48cd462e58fb1c12ef4a26663240871a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Utrolig kjekk database, takk for folk med slike interesser!

men hva er fordelingen på de to nederste linjene, begge er B47 motor slik jeg har?

og finnes det en mulighet for fordeling på farge og motor? Altså hvor mange sorte med B47 motor det finnes?

dette var kjekt! :D 

-bilde-

Helt sikkert noe med skille 418d, 420d og 425d :)🤷🏼‍♂️ Eventuelt om det bare er 420d, så kan det være med og uten effektreduksjon 🤷🏼‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, papertiger skrev:

men hva er fordelingen på de to nederste linjene, begge er B47 motor slik jeg har?

og finnes det en mulighet for fordeling på farge og motor? Altså hvor mange sorte med B47 motor det finnes?

Litt tregt svar. Men det de to nederste er linjene er pre-LCI og LCI varianter (det burde fremkommet av teksten, så dette må jeg fikse). 

Jeg planlegger ganske mye forbedringer og valgmuligheter på å sette opp søket slikt at man kan få fram fordelinger slikt man ønsker. Må bare få inn dataene "riktig" for eldre modeller først, slik at databasen er mest mulig komplett.

Så kort svar: ja, det kommer mulighet for å få fordelinger på farge, motor og etterhvert år også. 

Men jeg kan ikke love en dato dessverre :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lagt inn litt klassikere, ikke alt er der ennå.

Men Isetta, 700, 02 serier + Neue Klasse er inn (og et par andre varianter).

Forsatt mye som må gjøres med brukergrensesnittet, men nå kommer ihvertfall mer data inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 23.41, fxslin skrev:

Dette skal også være fikset nå  @papertiger

Takker! Så et spørsmål litt på siden; siden MINI (hvertfall NEW MINI som ble lansert etter BMW tok over) faller under den samme VIN-oppbygningen som resten av BMW, hadde det vært mulig å fått inn disse i systemet også? Det er overraskende mange MINI-entusiaster i vårt ganske land som nok hadde satt pris på en slik oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
15 timer siden, Erik E81 Einum skrev:

Utrolig interessant tjeneste! 👍

Hva med Alpina, noen planer for å inkludere de? Der starter chassisnr på WAP.
Baur, Shulz og andre ombygginger er det nok verre å få vist, siden de har BMW-chassisnr.

Jeg må forske litt mer på VIN nr strukturen til disse bilene, er ikke sikkert jeg kan systematisere modellene helt uten videre.  Da jeg trenger også typekoder per bil for å være sikker på at klassifiseringen blir riktig. Hadde tenkt å bruke litt mer tid på dette i sommer, men sommeren bare forsvant. Men nå er det snart vinter og mørketid, så da blir det litt mer nerde tid på meg :-D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Erik E81 Einum skrev:

 

Skjønner at det er "litt" mer enn VIN som starter med WAP som må til for å være sikker på at det fungerer som en vil. 😉

 

Er litt rot i BMW`s egne også😀

Hvis noen har en oversikt over BMW alternative varianter om Alpina osv sine VIN nr så del gjerne dem her.

Og del gjerne deres Alpina VIN nr fra deres egen bil, får jeg 2-3 sto per modell stå kan jeg mest sannsynligvis klare å lage regler utifrå dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...