Gå til innhold

Slaven's stroker E46 328 godkjent med ESS Kompressor


Anbefalte innlegg

Jaaaa..... Gått veldig lei E36 M3'n siden den har stått så lenge og ikke passer slik hverdagen min er nå idag. En fantastisk morsom bil når den først funker, men med så mye skavanker i lakken har jeg mistet litt gløden for bilen. Da er det  heller bedre at noen andre tar over stafettpinnen. Så den skal fikses opp og selges ila høsten.
Jeg har sett etter ny bil en stund. Tittet på både E46 M3 og sittet litt å vurdert å kjøpe tilbake M5'en. Men så kom jeg over denne på finn og bare måtte ha den. Den har alt jeg ser etter, pluss litt til. Har avtalt kjøp og overtagelse idag. Alltid vært veldig glad i E46 og føler meg mest ''hjemme'' bak rattet i en E46.
Bilen er er altså en 328 godkjent med ESS TS2 presse og diverse annet snacks. Bilen er benka til 305 hjulhester og ca 470 nm.

Info om motor:
- Motor M52B28Tub med ESS TS2 kompressor 
- Oppgradert kjølesystem med stor intercooler i fronten til kompressoren
- S50 oljefilterhus med oljekjøler
- Cooperring toppakning
- ARP Bolter i toppen
- Link G4+ Thunder datasput
- Nuke catchtank med oppgradert bensin pumpe, (bygd skjult i bagasjerom)
- Eksos grenrør Supersprint mellomanlegg og Scorpion bakpotte.
- Oppgradert oljepumpe med nytt drev
- Skvulpeplater sveist inn i bunnpanne
Drivverk/understell:
- RTD shifter

- E46 M3 Girkasse
- E46 M3 Mellomaksling (Nylig vært til overhaling, med bytte av alle kryss og lagrer)
- E46 M3 Bakstilling med diff, akslinger, bremser etc.
- E46 M3 Forstilling, bremser, lenke armer etc. (Nye skiver og klosser i 2018)
- E46 M3 Forsterkings plater under foran
- Forsterkningsplater i gulv bak, er sveist inn
- PFC skiver og klosser foran 08 compound
- H&R Monotube Coilovers
- Ground Control Camber/caster plater fremme
- Ground Control Camber stag bak
- Tårnstag fremme
- Tårnstag bak

Clutch:
- Lettvekts svinghjul 765
- 765 Sachs trykkplate
- 240MM 6-Puck lammel
Karosseri:
- CSL Bakluke i carbon
- M-tech pakke utvendig
- M3 speil
- Bilen ble i 2017, foruten tak, hellakkert.
Interiør:
- Helektrisk M3 interiør med memory farget opp i Cinnamon
- Sportsratt, trekt i Alkantara
- Elektrisk rullegardin i bakvindu
- Elektriske vipperute bak på sidene
- Skjerm med CD, GPS, bluetooth, handsfree og oppkoblet til motor styring
- Alle ruter på bilen er mørk tonet.
Felger:
- RH XD RAD 8,5x18'' et17 og 9,5x18'' et22                             


Gjennomførte planer:

- Lakkert interiørlister i bilens farge
- Montert helelektrisk M3 interiør med memory begge sider
- Lakkert interiør i Cinnamon
- Orange blinklys og sideblink
- Helrøde baklys
- Rtd Shifter
- CSL bremser foran
- Fjernet bakseter
- Tåkelys delete
- Lakkert bremser rund baut i rød
- Stålomspunnede bremseslanger foran
- Valset hjulbuer bak
- Led skiltlys
- Magneter til skilt foran
- Skvulpeplater
- Oppgradering av oljepumpe

Fortsatt på blokka:

- Nytt dual stage ratt
- Skrudd halvbur
- M tech kanalskjørt

208_537738414.thumb.jpg.e3a21d9de61ef0e0e2f42f21d1f3eb3e.jpg208_1699052672.thumb.jpg.6ea2ee2bf45d685056ccc56fdfc8977f.jpg208_1842108477.thumb.jpg.0078d19d596f05ffe67661c766cab407.jpg208_572018024.thumb.jpg.afb90c9ebd0a102a63975bbbf414834c.jpg208_1875377830.thumb.jpg.e14cd93af132561c8e17f8fa9c359cc6.jpg208_1937558220.thumb.jpg.fc598af6258f51afb4d718f10a2d74bb.jpg

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

E46 er og forblir det fineste "moderne" BMW chassiet. Gratulerer med ny bil, og velkommen tilbake i E46 klubben. Bra med NM med kompressoren, mer moment enn i min, men skjer noe der om dagen også 😏

Takk for det. Det er i E46 jeg føler meg hjemme. Alt er liksom riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok engang gratulerer! Virker som en meget godt bygg denne bilen her med alle de riktige modsene!

Jeg er spesielt interessert i dette ESS oppsettet og hva som måtte til for å få den godkjent. Så regn med å måtte vise/forklare/demonstrere i detalj neste gang vi møtes 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fxslin skrev:

Nok engang gratulerer! Virker som en meget godt bygg denne bilen her med alle de riktige modsene!

Jeg er spesielt interessert i dette ESS oppsettet og hva som måtte til for å få den godkjent. Så regn med å måtte vise/forklare/demonstrere i detalj neste gang vi møtes 😁

Noe annet hadde jeg ikke regnet med heller😜

Skal være godt med papirer på pressa og syklustesten så litt forsking på det skal vi nok  få til. Kan sikkert stikke innom deg til uka 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Daniel. skrev:

Gratulerer :)

Må være rått å ha godkjent kompressor :) Slipper tull med EU og Vegvesenet.

Ja, skal bli deilig det. Bilen ble eu godkjent igår uten merknader eller noe annet tull. Gikk gjennom med sota ruter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's stroker E46 328 godkjent med ESS Kompressor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...