///M-ini95 Skrevet April 1 Skrevet April 1 (endret) https://www.facebook.com/share/v/191vCbuajK/ N57, 70K miles - forkortede serviceintervaller iflg innlegget. Endret April 1 av ///M-ini95 Otis reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet April 1 Skrevet April 1 Er det noen her som har brukt ISTA til å sjekke om register kjedet har stukket seg? Så det var en som hadde brukt ISTA til å gjøre det på en B47 motor, men fikk ikke tak i hvilke meny han brukte for å gjøre det. Trykket litt gjennom menyene i min ISTA på en N47 fra 2016 tilkoblet, men fant ikke noe plass hvor dette kunne utføres. Kan godt hende det kun er mulig på B47 og nyere.. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet April 2 Skrevet April 2 På 1.4.2025 den 19.48, Øyvind L. skrev: Er det noen her som har brukt ISTA til å sjekke om register kjedet har stukket seg? Så det var en som hadde brukt ISTA til å gjøre det på en B47 motor, men fikk ikke tak i hvilke meny han brukte for å gjøre det. Trykket litt gjennom menyene i min ISTA på en N47 fra 2016 tilkoblet, men fant ikke noe plass hvor dette kunne utføres. Kan godt hende det kun er mulig på B47 og nyere.. Expand Interessant, kan se om jeg finner det på b47 en dag. Øyvind L. reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet April 2 Skrevet April 2 På 2.4.2025 den 5.56, mr.pingu skrev: Interessant, kan se om jeg finner det på b47 en dag. Expand Hadde vært flott om du kunne kikket litt på det. Mener det var på Facebook jeg så en post om det, men finner det ikke igjen.
Øyvind L. Skrevet April 2 Skrevet April 2 På 2.4.2025 den 5.56, mr.pingu skrev: Interessant, kan se om jeg finner det på b47 en dag. Expand Fant den posten. mr.pingu reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 21:59 Skrevet Lørdag kl. 21:59 På 26.4.2025 den 21.55, *MrB* skrev: Han påstår B47 er like ille? Expand Ja. Det hele bunner jo ut i vedlikehold og oljeservice. Slik tolker jeg det.
TurboJens Skrevet Søndag kl. 07:12 Skrevet Søndag kl. 07:12 Min B47 mangla rundt 20 mil på å runde 350.000km så såå gale kan det ikkje vere. Urørt motor teerex reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Søndag kl. 09:48 Skrevet Søndag kl. 09:48 Den siste videoen pekte først og fremst på bruksmønster. Småkjøring og køkjøring er da det verste. Det stemmer med det jeg har fått høre før ang mye tomgang og oljetrykk. Men vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro om dette. Det synses i hytt og pine. Svakheten er jo kjent, men utløsende faktor virker langt i fra å være slått i stein. uglefossen reagerte på dette 1
///M-ini95 Skrevet Søndag kl. 10:32 Skrevet Søndag kl. 10:32 Bruksmønster er uten tvil en viktig faktor på hvor lenge motoren holder, samt vedlikehold. Havnet i samtale med en lastebilsjåfør fra Viking, og han kunne ikke skryte nok av N47. Han hadde hatt to stk 1 serier med N47, hvor den første var av tidlig årgang og i utgangspunktet er en av de verre variantene. Den første var gått som leasing bil i 1 år før han kjøpte den. Da hadde den rullet nesten 80 000 km på det året, hvor på han de neste 6 årene la bak c.a 270 000 km. Først ved 350' tallet begynte det å dukke opp lyder fra registerkjede som gjorde han nervøs, men frem til da hadde han ikke kostet på bilen noe annet enn slitedeler i oppheng og en dynamo. Den andre bilen på ble solgt på rundt 220 000 km. Original kjede, turbo, HT.pumpe etc. Denne var også så og si bare brukt på langkjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå