sveigis Skrevet Februar 24 Skrevet Februar 24 Dette blir bra @Dusy med litt lakkspa😊 Da er det lettere å holde ting rent på denne årstiden. Har selv aldri hatt coatet bil noensinne ,men tror jeg vil teste det en gang 😊
Dusy Skrevet Februar 24 Forfatter Skrevet Februar 24 @sveigisGleder meg veldig Lakken har absolutt godt av. Finnes ikke noe verre enn en svart bil med masse swirls rundt om. Dette med enkelt vedlikehold er gull verdt når man ikke har tilgang på andre vaske fasiliteter enn den lokale selvvasken på vinterstid. I en travel hverdag må man ofte ty til raske avspylinger for å ha en nogenlunde ren bil i hvert fall Det bør du så absolutt! Tenker det kan være fint med coating om man vil lette litt på arbeidsmengden, og du steller jo mer enn godt med de bilene dine! Olaandref reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Mars 3 Forfatter Skrevet Mars 3 Nye emblemer i hus, her er det bare å skryte av KOED og @idapederse som svarer og leverer raskt. Attpåtil billigere enn det Bilia skulle ha for disse! @Saltkjelen hadde helt rett og basillen har bitt seg. Tanken om senk har festet seg men avventer til jeg har fått testet bilen ut med sommerdekk først. I tillegg vil jeg få skiftet ut girspak og start knappen til noe mer stil rent. Marius2002, Orjan, idapederse og 6 andre reagerte på dette 7 2
sveigis Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 7 minutter siden, Dusy skrev: Nye emblemer i hus, her er det bare å skryte av KOED og @idapederse som svarer og leverer raskt. Attpåtil billigere enn det Bilia skulle ha for disse! @Saltkjelen hadde helt rett og basillen har bitt seg. Tanken om senk har festet seg men avventer til jeg har fått testet bilen ut med sommerdekk først. I tillegg vil jeg få skiftet ut girspak og start knappen til noe mer stil rent. Koed leverer og det er alltid en fryd og handle der @Dusy .😊 Godt der finnes sånne plasser som det enda . Dusy reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 @Dusy Ja, det er dyrt å henge på forum! fupsaker, idapederse, Dusy og 1 annen reagerte på dette 4
RF91 Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 44 minutter siden, Saltkjelen skrev: @Dusy Ja, det er dyrt å henge på forum! Da e viktig å bukka under for gruppepress sånn at ein blir ansett som kul av andre 🤓 idapederse, Marius2002, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5
Dusy Skrevet Mars 9 Forfatter Skrevet Mars 9 (endret) Noen som kan hjelpe meg med å finne delenummeret for sølv startknapp for Gx serien? Sliter litt med valg av girvelger, men ser ut som jeg lander på M Performance girvelger. Krystall hadde vært kult, men føler det blir litt overkill i en ellers så standard i4. Hadde jeg hatt merino skinn +++ hadde det gitt mer mening tenker jeg. Og for å ikke snakke om prislappen, drøye 8k for den 😅 M performance føler jeg glir rett inn i interiøret da det er mye sølv og svart inne i bilen. Bestilte nye skiltrammer i går også fra BMW CCN, siden de Bilia platene plager OCDen min. Aller helst ville jeg ha «ren kjøreglede» rammene men de er visst forbeholdt for BMWs egne biler.. Endret Mars 9 av Dusy
Saltkjelen Skrevet Mars 10 Skrevet Mars 10 15 timer siden, Dusy skrev: Noen som kan hjelpe meg med å finne delenummeret for sølv startknapp for Gx serien? Sliter litt med valg av girvelger, men ser ut som jeg lander på M Performance girvelger. Krystall hadde vært kult, men føler det blir litt overkill i en ellers så standard i4. Hadde jeg hatt merino skinn +++ hadde det gitt mer mening tenker jeg. Og for å ikke snakke om prislappen, drøye 8k for den 😅 M performance føler jeg glir rett inn i interiøret da det er mye sølv og svart inne i bilen. Bestilte nye skiltrammer i går også fra BMW CCN, siden de Bilia platene plager OCDen min. Aller helst ville jeg ha «ren kjøreglede» rammene men de er visst forbeholdt for BMWs egne biler.. Repset start/stopp-knapp: 61319475062 (du får med både "start stop" og "start engine stop"-knapp Repset girspak (sølvdetaljer): 61315A44122 Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Mars 11 Forfatter Skrevet Mars 11 Da var delene bestilt Er det sånn å forstå at disse blå detaljene bare klikkes ut av girvelgeren som vist i videoen her @Saltkjelen? Og selve panelet under, klikkes det også opp med samme plastverktøy eller er det noen skruer jeg må være obs på? For å få byttet start knappen.
Saltkjelen Skrevet Mars 11 Skrevet Mars 11 Startknappen sitter bare klipset på. Her brukte jeg en klump butylbånd som jeg klistret på så det fikk godt feste i knappen og nappet til. Ny knapp klipses dermed bare på. Jeg er usikker på hvordan de blå detaljene sitter siden jeg har den nye girvelgeren, men i all hovedsak tenker jeg de klipses av uten at du tar av girspaken. Må du av med spaken, må du sørge for at bilen blir strømløs, da den flate ledningen bak enkelt kommer nær og kortsluttes om denne kommer nær metallet som girspaken sitter i. fupsaker og Dusy reagerte på dette 1 1
Dusy Skrevet Mars 11 Forfatter Skrevet Mars 11 Tusen takk for tips @Saltkjelen Hørtes brått veldig skummelt ut..
Dusy Skrevet Mars 12 Forfatter Skrevet Mars 12 Syyykt gøy med en bil som logrer med halen på det føret her! Er en svingete oppover bakke på vei til jobb, der jeg fikk prøvd meg litt og det gjorde dagen min. Var som en liten guttunge som fniste for meg selv der jeg satt. Var noen karer på fortauet som måtte smile også. Boys will be boys! Føles ikke skummelt ut i det hele tatt og alt føles så kontrollert ut. Kudos til BMW der! Måtte ta en piruett på parkeringsplassen på jobb, og kollega kom bort og måtte fortelle hvor barnslig jeg er 😃 Marius2002, papertiger, Heik80 og 7 andre reagerte på dette 10
Dusy Skrevet Lørdag kl. 15:24 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 15:24 (endret) Fikk noen bilder og videoer av hun som jobber på bilen Ikke overraskende er det jo litt å ta tak i her. Kan starte med interiøret. Jeg har siden jeg fikk bilen forsøkt å vaske vekk gamle eier innvendig, men med bare selv vask stasjonen tilgjengelig på vinterstid så har dette vært vanskelig. Konkluderte vel enkelt og greit at denne bilen ikke er min før alt er tatt 😂 Dråpen var da jeg fant en Doc halspastill hengende fast i teppet under førersetet... Så når jeg fikk de bildene her kjente jeg skuldrene senke seg ganske greit. Det ble da funnet matrester, en krølla 50 lapp , en penn og massevis av grus 😵💫 Greit å få alt det bort for å si det mildt. Fascinerende hvordan noen klarer å kjøre rundt i biler uten å ofre en tanke på å holde det reint. Så var det selve tilstanden på lakken. Bilen er jo delvis opplakkert i både front og begge dørene på førerside er opplakkert etter en elgpåkjørsel. Så skulle man jo anta at tidligere eier ville vært forsiktig med bil vasken. "Ser ut som tidligere eier har vasket den med stålull 😅". Jeg er jo egentlig ikke overrasket da tidligere eier var en eldre herremann med dårlig rygg. Har jo sett hvordan naboene til mamma og pappa vasker sin Rav4 med samme svamp, som de jobber seg nedenfra og videre oppover på resten av bilen. Rett og slett et grusomt syn. Ikke utenkelig at det har vært tilfelle her også. Avtalen var egentlig å gjøre en finsteg, men jeg ga henne frie tøyler til å ta alt som er på bilen og det er jeg glad for. Hun har fått fjernet noen riper på panser samt på bakluke. Og når vi kommer til bakluka ble det funnet en liten rustboble 😬 Ikke så lett å se på bilder, men dette har gått meg hus forbi. Er nok mye lettere å se for ei som har et trent øye og jobber med lakk til vanlig, samt lyset hun jobber i. Så her blir det en tur til Bilia til uka for å få dette sjekket ut og utbedret. Panseret hadde mer steinsprut som riktignok er lettere å se i riktig type lys, så dette vil bli penslet bare for å få det dekt til. Så får vi se etter hvert om jeg tar å lakkerer hele panseret på nytt. Spor av stålull vask: b3652412a1a940b2bc3ffee1247e130d.MOV Og etter litt jobbing: b4960bc0d54f4a6498902868cadad2b0.MOV Hun har klart å få vekk det meste, men for å få vekk alt så må det våtsliping til, som er en flere dagers jobb. For det utrente øyet så er ikke dette synlig. Så tenker jeg at det ikke lenger er en ny bil og det tross alt er en brukt bil som jeg fikk prutet meg til en god pris på, noe jeg er glad for i dag. Så da får jeg heller utfordre OCDen min på dette. Det vil jo ikke være mulig å ha en bil uten å oppleve slitasje heller. Emblemer er byttet ut til originale 4 serie emblemer uten blå detaljer. i4 emblemet er fjernet i denne sammenheng også da "i"en har blått i seg. 3ead0bed956044b8bb9cc5a9ed29107f.MOV Alt i alt så blir dette knall bra, og bilen får seg en skikkelig røsk som gjør det mer tilfredsstillende å eie og vaske Da gjenstår det egentlig å krysse fingrene for at Bilia tar denne rustbobla uten mye hassle. Alt må jo være bedre enn hvordan Møller håndterer slike saker. Endret Lørdag kl. 15:25 av Dusy E.C., BrokeBoi, mslello og 10 andre reagerte på dette 13
E.C. Skrevet Lørdag kl. 15:31 Skrevet Lørdag kl. 15:31 Nå må du ikke klage på noen halspastiller under matta, delebilen min hadde nok matrester til en familiemiddag 🤣 Mange mynter fra ulike land og annet ræl var det også. Alltid noe spennende bak hver panel som plukkes av. Dusy, papertiger og BrokeBoi reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå