BimmerFan! Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 (endret) Endelig ble det BMW 7-serie på meg. Dette har vært min drømmebil siden denne modelltypen ble lansert. Bilen er en 06/2014 modell 730D X-drive M-sport med beskjedne 50 000km på telleren. Bilen er meget pent holdt av tidligere eier og er tilnærmet strøken både innvendig og utvendig. Jeg er ikke kjent for å være den som tar store grep på mine biler, men jeg har noen planer jeg ønsker å få gjennomført. Utvendig: - 760 look bak (vurderes). Dersom noen vet hvordan og hvor dette gjøres enklest mulig så ønsker jeg å høre i fra deg. - Flytende senterkopper på sommerfelger. Vedlikehold: - Bytte alt av oljer. - Fullstendig rens av interiøret med Swissvax. Forslag til hva som kan gjøres taes imot. Utstyrsliste: 475 black-sapphire metallic NAEW Leather "Nappa / Ivory-White" ALLR AUTOMATIC YC41 730dX saloon Left hand drive 4th N57N 3 L 190 kW CO2 equipment Extra package, EU speciifc Steering wheel heater BMW LA wheel M double spoke 303 Locking wheel bolt Automatic transmission w / shift paddles Tire pressure display Alarm system automatic trunk lid mechanism Comfort access Soft close automatic doors M Sports package Reversing camera Glass roof, electrical Sun-blind, rear Roller sun visor, rear lateral Smoker package Climate-controlled seats, front Comfort seat with memory Lumbar support, driver and passenger Seat heating driver / passenger Interior trim strips, alum.finishgrinding Individual rear-reading light Automatic climate control with 4-zone ctrl Instrument panel, leather-covered Ceramic application, control elements Ambient interior light Park Distance Control (PDC) Adaptive LED headlight High-beam assistant Lane change warning Driving Assistant Plus Surround view Navigation system Professional Head-Up Display Area code 2 for DVD Intelligent emergency call Teleservices Connected Drive Services Real-time traffic information Concierge services Remote services Internet Bang & Olufsen high end surround sound Comfort telephony w / enhanced smartphone Multifunctional instrument display M leather steering wheel M Aerodynamics package Individual sunshade glazing Headlining anthracite BMW Service Inclusive Connected Drive Services package Language version, Spanish On-board literature, Spanish Dummy SALAPA Automatic locking during starting Road sign detection Auto start / stop function Brake Energy Regeneration Floor mats velor Interior / outside mirror with auto dip Driving experience switch inc Endret September 3, 2021 av BimmerFan! mslello, Patta, Weltzin og 9 andre reagerte på dette 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Gratulerer med en skikkelig tidløs og elegant vogn! BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Lekker ! Virkelig flott utstyrt også 😊 BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2020 7 minutter siden, Dusy skrev: Gratulerer med en skikkelig tidløs og elegant vogn! Tusen takk!! 😁 7 minutter siden, Tony Soprano skrev: Lekker ! Virkelig flott utstyrt også 😊 Tusen takk!! 😁 Er storfornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Gratulerer med flott bil ja Har virkelig lyst på LED frontyktene! Ang. 760i eksos haler så er det helt innafor så sant du skifter eksosen din, slik at det kommer damp utav alle fire hull. Ser mange som ikke gjør det og to av fire hull blir sotet, ser litt jalla ut. Monterte selv 760 haler på 750en, men den har jo 4 rør originalt så der var det jo bare å kjøpe diffusor og endehaler samt åpne vakumspjeld. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Her er det bare å få gratulert i ei brennevins fart 😀. Nydelig bil som jeg misunner deg . Her skal det følges uten tvil ,ikke minst liker planene dine . Gøy når man kan få oppfylt drømmene .👍👍 BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2020 13 minutter siden, Reef89 skrev: Gratulerer med flott bil ja Har virkelig lyst på LED frontyktene! Ang. 760i eksos haler så er det helt innafor så sant du skifter eksosen din, slik at det kommer damp utav alle fire hull. Ser mange som ikke gjør det og to av fire hull blir sotet, ser litt jalla ut. Monterte selv 760 haler på 750en, men den har jo 4 rør originalt så der var det jo bare å kjøpe diffusor og endehaler samt åpne vakumspjeld. Tusen takk! Dersom jeg gjennomfører dette så går jeg for rør på begge sier slik at det kommer eksos ut begge sider. Er ikke interessert i mer lyd, bare for synsskyld. Jeg får sende en mail til svendsen eksos og høre hva de skal ha for å bygge om til utblås på høyre side også. 750 må jo være helt magiisk! 🤩🤩 14 minutter siden, sveigis skrev: Her er det bare å få gratulert i ei brennevins fart 😀. Nydelig bil som jeg misunner deg . Her skal det følges uten tvil ,ikke minst liker planene dine . Gøy når man kan få oppfylt drømmene .👍👍 Tusen takk for hyggelige ord, Sveigis! 😃 Den er virkelig en drøm å kjøre 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Gratulerer så mye med et av de peneste karosseriene til BMW i nyere tid! Det vil ikke fungere helt uten videre å bruke eksosen du har i dag til å få 760i-eksos. Eksosen på 730d henger lenger ned enn eksosen på de som har det på hver side originalt, så med mindre du ikke modifiserer og kapper og styrer på, må du bytte ut den originale eksospotten. For mitt vedkommende har jeg bygget om til 740d eksos, modifisert disse til å ha fire rør (mrk. det er større avstand mellom eksosstussene bak "støtfangerpynten" på 750i og 760i) med avstand som 760i-pottene og 760i endehaler. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 (endret) Gratulerer med drømmebilen kompis! 😁😁 Jeg kjenner deg godt nok til å vite at du ikke gjør stort av modifiseringer på bilene, men jeg gir uansett ikke opp. Kjenner ikke til mulighetene på F01 slik som F10, og det faktum at bilen er utstyrt som faen gjør jo retrofits unødvendig. Tror man kan unlocke mye gøy via esys her 🤔 Støtter 760 eksos fult ut, og er glad for at det blir ordentlig opplegg slik at du har røyk fra mer enn et hull... Jeg personlig er glad i noe chrome, spesielt på en 7 er, men klarer ikke helt å like bakdelen. Tror det hadde blitt lettere å svelge om det hadde vært utblås på begge sider, men må vente å se å det live først. Ville vurdert å bytte chromen bak med M Chromdunkel som de pent kaller det på tysk (51128099325 & 51128048496).Gir inntrykket av en større diffusor og sammen med 760 eksos ser det rått ut etter min mening. Ellers tror jeg kanskje det å utvide til mer skinn her og der hadde vært prikken over i'en, typ som @Saltkjelen har gjort 😃 Endret Mars 27, 2020 av ///M-ini95 Walkabout, Ron Jeremy og BimmerFan! reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Vedlegger noen bilder av modifisert 740d-eksos. Ellers har jeg nok mange tips til modifikasjoner å komme med, men det spørs jo hvor dyr du ønsker denne kvelden skal bli. 😂 Reef89, Ingvaldsen, BimmerFan! og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2020 3 minutter siden, Saltkjelen skrev: Gratulerer så mye med et av de peneste karosseriene til BMW i nyere tid! Det vil ikke fungere helt uten videre å bruke eksosen du har i dag til å få 760i-eksos. Eksosen på 730d henger lenger ned enn eksosen på de som har det på hver side originalt, så med mindre du ikke modifiserer og kapper og styrer på, må du bytte ut den originale eksospotten. For mitt vedkommende har jeg bygget om til 740d eksos, modifisert disse til å ha fire rør (mrk. det er større avstand mellom eksosstussene bak "støtfangerpynten" på 750i og 760i) med avstand som 760i-pottene og 760i endehaler. Tusen takk! Tusen takk for utfyllende svar. Jeg skal undersøke diverse alternativer og se hvor det bærer hen. Håpet er å få det til å se originalt ut! Tipset med 740d eksos var virkelig et godt tips! 8 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Gratulerer med drømmebilen kompis! 😁😁 Jeg kjenner deg godt nok til å vite at du ikke gjør stort av modifiseringer på bilene, men jeg gir uansett ikke opp. Kjenner ikke til mulighetene på F01 slik som F10, og det faktum at bilen er utstyrt som faen gjør jo retrofits unødvendig. Tror man kan unlocke mye gøy via esys her 🤔 Støtter 760 eksos fult ut, og er glad for at det blir ordentlig opplegg slik at du har røyk fra mer enn et hull... Jeg personlig er glad i noe chrome, spesielt på en 7 er, men klarer ikke helt å like bakdelen. Tror det hadde blitt lettere å svelge om det hadde vært utblås på begge sider, men må vente å se å det live først. Jeg personlig ville bytta chromen bak med M Chromdunkel som de pent kaller det på tysk (51128099325 & 51128048496).Gir inntrykket av en større diffusor og sammen med 760 eksos ser det rått ut etter min mening. Ellers tror jeg kanskje det å utvide til mer skinn her og der hadde vært prikken over i'en, typ som @Saltkjelen har gjort 😃 Tusen takk, kompis! Hehe, den her blir nok holdt ganske original i likhet med F10en jeg hadde. Jeg måtte jo smelle til på med masse utstyr etter å ha prøvd alt det du har i din Angående chromen bak, så synes jeg det ser pent ut, men plutselig så går jeg lei og bestiller Monteringen var jo overkommelig også, til og med for en med ti tommeltotter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2020 2 minutter siden, Saltkjelen skrev: Vedlegger noen bilder av modifisert 740d-eksos. Ellers har jeg nok mange tips til modifikasjoner å komme med, men det spørs jo hvor dyr du ønsker denne kvelden skal bli. 😂 Disse bildene var akkurat det jeg trengte!! Tusen takk Hehe, jeg følger med på tråden din, og må si at du har skapt et mesterverk av en bil! Rått! Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 Gratulerer med nydelig bil! Hadde jeg ikke hatt behov for litt høyde for barnevogn og greier hadde en F01 stått høyt på lista mi, tidløst og lekkert design 👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2020 10 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer med nydelig bil! Hadde jeg ikke hatt behov for litt høyde for barnevogn og greier hadde en F01 stått høyt på lista mi, tidløst og lekkert design 👌🏻 Tusen takk! F01 anbefales meget sterkt!! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 Gratulerer med lekker 7er F01 er utvilsomt noe av det fineste som har kommet ut av Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå