Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ove67 skrev:

Jeg har ventilerte seter. Jeg merker ikke noen forskjell om jeg skrur dem på - så dette ville ihvertfall jeg ha kuttet ut om jeg skulle ha ny bil.

Jeg har ventilerte komfortseter i min E60 og der merker jeg godt om jeg setter på ventilasjonen. Sikker på at dine virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, f1-gubben skrev:

Jeg har ventilerte komfortseter i min E60 og der merker jeg godt om jeg setter på ventilasjonen. Sikker på at dine virker?

Vil du anbefale det eller er det bare et «kjekt å ha» tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noob1 skrev:

Vil du anbefale det eller er det bare et «kjekt å ha» tilbehør?

Kjører du mye/langt gir det mening. Men det som er viktig for en, er mindre viktig for andre. Så spørs på din bruk og behov. Selv ligger det et stykke ned på min liste, hatt det på en E39.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har i utganspunktet ikke tenkt meg M-stoler så det vil uansett ikke bli noe problem. Men leser litt her og der at de ventilerte setene både er litt hardere enn setene uten ventilasjon samt dårligere sidestøtte så heller akkurat nå mot seter uten ventilasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ove67 skrev:

Jeg har ventilerte seter. Jeg merker ikke noen forskjell om jeg skrur dem på - så dette ville ihvertfall jeg ha kuttet ut om jeg skulle ha ny bil.

Enig. Ventilerte seter hadde hatt effekt om man fikk klimaanlegget styrt dit. For i4 sin del betyr ventilerte seter forskjellen på setetypen også, der ventilerte seter krever vanlige sportsseter. For min del veier M-sportssetene såpass mye opp at ventilasjonen hadde blitt ofret til fordel for disse setene.

7 timer siden, mslello skrev:

Med litt senk, må det jo bli bra det? Regner med at mang bare trenger å skifte fjærer foran og kan senke på diagnose bak?

Ja, tror det kan bli bra. Personlig synes jeg skjermbredderne er litt kule, men det er merkelig at de ikke har montert det foran også. Hvis man spacer ut hjulene maksimalt og får senket bilen, tror jeg begge deler uansett blir bra. Koding med diagnose (eller stag) og nye fjærsett foran fra ACS (mht. nybilgaranti) bør jo løse biffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Blir det større intercooler for å bedre ladeluftkjølingen til elturbinen da?

Her er det kopi-pasta fra noe annet.

Tror det er mye klipp og lim fra M440i. Men tenkte om det er noe ekstra kjøling av batteripakke. Ellers så er det vel bare bremser. Må ha større vinterhjul også sikkert 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2021 den 19.02, Noob1 skrev:

Heisann, har bestilt en i4 men er et par ting jeg fortsatt ikke har tatt en endelig avgjørelse på. Vurderer frem og tilbake om jeg skal ha ventilerte seter eller ikke. Er det noen som har erfaring med om det er stor forskjell i komfort på setene med og uten ventilasjon?

Jeg hadde X5 G05 med ventilerte seter og det er ikke verdt prisen i mine øyne. De blåser ikke luft, men suger bort fukt. Så på en varm sommerdag er det lite effekt på disse. Ville og har valgt m sport setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2021 den 19.07, Noob1 skrev:

Nei, har i utganspunktet ikke tenkt meg M-stoler så det vil uansett ikke bli noe problem. Men leser litt her og der at de ventilerte setene både er litt hardere enn setene uten ventilasjon samt dårligere sidestøtte så heller akkurat nå mot seter uten ventilasjon.

Hadde komfort seter i X5 og de var hardere på langtur pga seteventilasjon. Har m sport seter i M5 competition nå og de kan man kjøre i 8 timer i strekk uten å merke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...