Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, rik blir ein vel neppe av å flippe i4, men om du har bestilt før prishoppa og i tillegg har storkunderabatt, bør det vel la seg gjera å ta levering av bilen, prøva han ut nokre hundre km og likevel selja han oppunder dagens nypris?Forutsett desse to faktorane, bør vel det la seg gjera ganske nært opptil tidspunktet for det første prishoppet? I september, var det? 

Når det er sagt, eg har ingen som helst planar om å selja bilen. Eg har per i dag ein Model X, og gler meg som ein unge til å byta han ut med i4, men eg tvilar på at kona gler seg like mykje. Ho gler seg til å koma vekk frå kvaliteten og servicen til Tesla, men er kanskje meir skeptisk til å gå frå den perfekte babybilen (sett bort frå Caravelle og denslags) til i4 - som er vel eit pittelite stykke frå å vera perfekt familiebil - for ein familie på fem 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2022 den 23.34, Saltkjelen skrev:

[...]
Jeg bestilte min bil i slutten av 2021, og jeg har allerede fått vite hvilken periode jeg kan forvente meg (dersom produksjonsukenivået blir stabilt fremover - noe det etter all sannsynlighet vil bli). Jeg tror faktisk mye av disse produksjonsukene går på hvor man har bestilt bilen, da forhandlerne får tildelt "kvoter". 

Hva slags periode var det du fikk beskjed om at du kunne forvente da?

Jeg bestilte i slutten av oktober, og har foreløpig ikke hørt noe. Kontrakten sier bare "forventet levering" Q1 2023.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kln66 skrev:

Hva slags periode var det du fikk beskjed om at du kunne forvente da?

Jeg bestilte i slutten av oktober, og har foreløpig ikke hørt noe. Kontrakten sier bare "forventet levering" Q1 2023.

Sensommeren, men for mitt vedkommende er Individual det store leveringsspøkelset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Sensommeren, men for mitt vedkommende er Individual det store leveringsspøkelset.

Jeg antar "slutten av 2021" er etter oktober? I så fall kunne jo jeg teoretisk håpe på litt tidligere levering da? Men jeg har også individual...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten av 2021, var 22. desember for mitt vedkommende. Om det er slik at kvotene som deles ut deles likt på antall forhandlere, så vil jo kunder som har kjøpt av en forhandler med 500 salg forvente seg senere levering enn en som har kjøpt hos en forhandler med 100 salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir egentlig kvotene håndtert tro?

Ideelt sett burde bestillingene blitt håndtert i den rekkefølgen de kommer inn til BMW Norge, uavhengig av hvilken forhandler bestillingen ble gjort hos. Men hvis kvotene blir fordelt likt på forandlerne, så stiller jo vi som bor i sentrale strøk relativt langt bak i køen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zappod skrev:

Bestilte i slutten av Oktober i Oslo.
Fikk Q1 2023 som estimert, men håper inderlig den kommer før.. 

Samme her, bestilte i oktober, antatt levering i Q1 2023.
Leasingen på dagens bil går ut i desember, så jeg håper (og tror) på levering rundt der. 
Uten noen som helst kunnskap om det så ville jeg tro at kvoter fordeles proporsjonalt med forhandlers størrelse? Noe annet syns jeg ville vært rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Test av ladefart. 

i4 lader raskere enn Hyundai og Kia med 800 volt teknologi. 

https://nye.naf.no/elbil/lading/ladetest-vinter-2022

I tillegg de beste lysene 

BMW i4

Vi kjører toppmodellen med alt utstyr. Det innebærer adaptive BMW Laserlys som lyser inntil 550 meter. Det er nesten dobbelt så langt som ordinære lykter, ifølge BMW. I tillegg masker den ut trafikken foran seg slik at man i praksis har flomlys hele tiden. 

I vår bil inngår lyspakke i Fully Charged-pakka som koster 69.400 kroner, men laserlys og fjernlysassistent koster henholdsvis 13.000 og 1700 kroner.  

Lysene er de beste i testen ved siden av iX. Selv om det er forskjellige biler, og de har forskjellige lamper og design, deler de mye av teknikken og prinsippene.

Lampene har mange lyspunkter, for du ser nesten ikke at den endrer lys når den tar igjen andre biler. Den er rask til å aktivere laserlysene og gir enormt bra lys når du er alene på veien. 

i4 gir bra spredning begge sider, den blender ned for skilter, lyser godt inn i svinger og gir veldig bra lys rett frem. Den beholder fjernlysene tent helt ned til 30 km/t og slår de på igjen ved 40.

https://elbil.no/sjekk-hvilken-bil-som-har-best-lys/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, torsteinvh skrev:

Samme her, bestilte i oktober, antatt levering i Q1 2023.
Leasingen på dagens bil går ut i desember, så jeg håper (og tror) på levering rundt der. 
Uten noen som helst kunnskap om det så ville jeg tro at kvoter fordeles proporsjonalt med forhandlers størrelse? Noe annet syns jeg ville vært rart...

Her er det endel parameter, bl.a prioriterte kunder.

Ansattes egne biler blir bl.a nedprioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Slutten av 2021, var 22. desember for mitt vedkommende. Om det er slik at kvotene som deles ut deles likt på antall forhandlere, så vil jo kunder som har kjøpt av en forhandler med 500 salg forvente seg senere levering enn en som har kjøpt hos en forhandler med 100 salg.

Kvotene skal bli jevnlig fordelt.. Men 100% klarer dem selvsagt ikke holde styr på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...