Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Serratus skrev:

Imponerende. Hvilke dekk kjørte du på?

Goodyear Assymetric 5, om jeg ikke husker feil. Samme bredde som 19", ettersom felgen er en halv tomme smalere om jeg ikke husker feil. Eller hva @gregus? Den står for øvrig på 868M Night Gold og ikke standardsetup. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Goodyear Assymetric 5, om jeg ikke husker feil. Samme bredde som 19", ettersom felgen er en halv tomme smalere om jeg ikke husker feil. Eller hva @gregus? Den står for øvrig på 868M Night Gold og ikke standardsetup. :) 

 

2 timer siden, Serratus skrev:

Imponerende. Hvilke dekk kjørte du på?

Stemmer som @fupsaker skriver. 245 foran, 255 bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering på forbruk :)

Har nettopp fått min i4 M50, kjører med 18" på sommer.

Jomfruturen for denne ble i går - kjørte Ålesund - Horten i går ettermiddag/kveld (E136/E6/E18).

Noe trafikk, så ble stortsett liggende i kø, og dette reflekteres jo i forbruket.

Ved Mjøsbra, etter 38 mil var snittforbruket nede på 14.3 KWh pr 100 km, og gjenstående rekkevidde 19 mil (Totalt 57 Mil) :) hadde da en snitthastighet på 72/73 km/t

Forbruket endra seg raskt når på motorveien inn mot Oslo, men ved ankomst Horten var snittforbruket 16,4 kwh. og det med en snitt hastighet på 82 KM/t.

Føler at dette er tall det skal gå fint å leve med.

Overgangen fra F10 til denne var helt fantastisk, var redd at "3-serie" skulle føles som et steg ned, med der tok jeg skammelig feil. Gledes til flere turer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ampera skrev:

Kjekt å ha!😇 Det er ikke kø bestandig. 

Man kan aldri få nok hestekrefter, dessuten er det trafikksikkert. Man kan ta raskere forbikjøringer og kanskje ha mulighet til å komme seg ut av en trafikk situasjonen. Jeg kjørte en vanlig toliter diesel leiebil her forleden med 150 hk og automat….grusomt å kjøre med en slik motorisering!! Skjønner hvorfor folk som har kjørt hele livet sitt med sånne motorer blir helt i ekstase når de kjøper seg elbil. Det åpner jo en helt ny verden hva angår kjørbarhet og komfort…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Skulebollen said:

Men hva skal man med 544hk om man skal ligge i kø🤔?

hehe du kan lure?

Desvvere med den veistandard vi har på mye av strekkene her er det Ikke alltid mulighet å komme forbi :) selv med 544 hk :) men fantastisk kjekt å ha dem når mulighetene lå der.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Selgeren min har foreslått at jeg gjør noen endringer for at det skal være større sjanse for å få produksjonsdato snart.. Utvida shadowline (trodde jeg hadde det allerede) og msport belter er greit å utvide med.. Men så har han også sagt at i den "pakka" som han mener jeg burde ha for å komme fremover i køen også inneholder røde bremseklosser.. Jeg har Tanzanite Blue II som farge på bilen og er veldig usikker på om røde bremser vil gjøre seg på den.. noen som har noen tanker om det? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Route69 skrev:

Har en M50 som ifølge selger skal i juli-produksjon - kunne jo tenkt meg å ta 868-pakken….er det ikke lenger begrenset tilgang på denne, slik du forstår det? 

868M felgene skal være tilbake i juli. Jeg har fått beskjed om produksjon første uka i juli, etter å ha blitt utsatt en måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Zappod skrev:

Hmmm.. Selgeren min har foreslått at jeg gjør noen endringer for at det skal være større sjanse for å få produksjonsdato snart.. Utvida shadowline (trodde jeg hadde det allerede) og msport belter er greit å utvide med.. Men så har han også sagt at i den "pakka" som han mener jeg burde ha for å komme fremover i køen også inneholder røde bremseklosser.. Jeg har Tanzanite Blue II som farge på bilen og er veldig usikker på om røde bremser vil gjøre seg på den.. noen som har noen tanker om det? :)

 

Jeg har også bestilt blå bil, riktignok portimao,  og skal ha røde calipere. Jeg tror det blir bra. Det er en ny pakke ja, og slik jeg har forstått det blir det vanskelig å komme utenom den. I mitt tilfelle hadde jeg alt i den pakken i bestilling fra før, så det ble ingen endringer i køen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zappod skrev:

Hmmm.. Selgeren min har foreslått at jeg gjør noen endringer for at det skal være større sjanse for å få produksjonsdato snart.. Utvida shadowline (trodde jeg hadde det allerede) og msport belter er greit å utvide med.. Men så har han også sagt at i den "pakka" som han mener jeg burde ha for å komme fremover i køen også inneholder røde bremseklosser.. Jeg har Tanzanite Blue II som farge på bilen og er veldig usikker på om røde bremser vil gjøre seg på den.. noen som har noen tanker om det? :)

 

Hvis du finner ut at du ikke klarer å venne deg til røde kalipere kan du jo lakkere dem i en annen farge. Ville heller valgt den løsningen enn å vente måneder ekstra på en bil som ikke har røde kalipere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Serratus skrev:

Jeg har også bestilt blå bil, riktignok portimao,  og skal ha røde calipere. Jeg tror det blir bra. Det er en ny pakke ja, og slik jeg har forstått det blir det vanskelig å komme utenom den. I mitt tilfelle hadde jeg alt i den pakken i bestilling fra før, så det ble ingen endringer i køen. 

Har også bestilt Portimao i4-m50, og egentlig med blå M-sport bremser, men går greit med røde også for min del. Har en G21 Portimao nå med røde. 

20220620_211331.jpg

Endret av ViKi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...