Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Ble noe klokere etter denne videoen fra TB. Vi får ha et ørlite håp om at BMW fikser dette med en software oppdatering. Det jeg kan tilføye til videoen, er at det ikke har noe for seg å lade over 70%, ei heller å slå av HVAC i forkant av hyppige ladinger ved høy gradestokk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haroni skrev:

Ble noe klokere etter denne videoen fra TB. Vi får ha et ørlite håp om at BMW fikser dette med en software oppdatering. Det jeg kan tilføye til videoen, er at det ikke har noe for seg å lade over 70%, ei heller å slå av HVAC i forkant av hyppige ladinger ved høy gradestokk.

 

''Overheating''😲
Hvordan skal BMW fikse det på oppgradering? De har begge fysisk kun én ''vifte''!
Enten kjøler den batteriet eller så kjøler / varmer den kupeen!
Det var hovedgrunnen til at jeg ikke kjøpte verken i3, og nå  denne ferske test av  i4, underbygger mistanken da jeg solgte 650'n.

Er på let etter ''noe'' og jeg blir svært provosert over bruktbil prisene på de nyere (1-2 år) kontra nybil pris.
Akkurat nå er det diesel MB😲 jeg sikler på.... 
Kanskje jeg blir uten bil en stund.  ''se markedet an'' til våren...? 
Bor midt i sentrum og bil er kun en luksus. Det var derfor jeg reflekterte meg frem til at  i3 kunne vert en ''ventepølse''.
Men nei takk. ( ref. vedlegget)

Han gir BMW virkelig saklig(...) begrunnet kritikk for disse 2 el-bilmodeller, og kaller det konstruksjons feil!


 

 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mr. Erling

Hvis du bor i byen og ikke trenger bil, og du hadde nettopp en 650i…er det ikke bedre å heller kjøpe en entusiastbil til fine kjøreturer? Diesel Mercedes? Hva i allverden er fristende med det? 😅

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@Mr. Erling

Hvis du bor i byen og ikke trenger bil, og du hadde nettopp en 650i…er det ikke bedre å heller kjøpe en entusiastbil til fine kjøreturer? Diesel Mercedes? Hva i allverden er fristende med det? 😅

Så så .. .pass på så ikke fordommer og ikke minst ignoranse avslører deg, Fredrik 😏
Men ja, .. .savner ''suget'' fra V8'ern ...
Den skjemte meg bort. Kort og godt! Men prisen jeg fikk var ikke til å se bort i fra salg.

Jeg likte godt din beskrivelse av hvordan din amerikanske V8'er oppfører seg. Jeg kunne ikke orket å ha en slik. Det er også en av grunnene til ikke eie en ''M'' modell. For ''kantete''.

Og: ''hvis jeg bor i byen''?
Jeg bor kun i by sine sentrum. ''Gang avstand til alt''!😁
Bodd her i sentrum i 14 år, 8 år i Ålesund sentrum og 11 år i Stavanger sentrum.
Bil er kun luksus.



Denne diesel  doningen er ikke en sinke
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=267320627

 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zappod skrev:

Har noen av dere som mistet produksjonsdato i juli fått ny? Jeg har ikke fått noen enda, men er usikker på om de har delt ut noen nye eller ikke :)

Jeg har ikke fått ny.. 🙄 bestilte 20 juni. Fikk prod.dato i juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min i4- M50 har stått hos forhandler i 4 uker.

Først 1 sikkerhets oppdatering,  omtrent 1 uke.

Nå venter de på en modul som må byttes og bilen må omprogrammeres.

Trodde det var Tesla som du måtte vente på deler i ukesvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@army flere må det, de vil ikke gi ut bilene halvveis. En nær slektning fikk nylig sin iX40 etter å ha ventet i nesten 1,5 måned på samme, selv om bilen har stått hos forhandleren. Forhandleren der hadde 8stk. iX40 som var solgt og ventet på samme, frustrende for forhandler og kunder. Kjipt om de leverer ut en bil med sikkerhetsmessige svakheter. BMW er premium og ting skal være tipptopp, de er ikke Tesla-halvveis ;) Men jeg forsvarer ingen her, skjønner frustrasjonen hos kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premium?

 Burde ikke feil i komponenter blitt oppdaget i sluttkontroll av bilene.

Har sett  video på YouTube at flere sirkulerer rundt bilene før de kjøres ut fra produksjonsbåndet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, army said:

Premium?

 Burde ikke feil i komponenter blitt oppdaget i sluttkontroll av bilene.

Har sett  video på YouTube at flere sirkulerer rundt bilene før de kjøres ut fra produksjonsbåndet.

 

Det er jo nettopp det som er skjedd, det er oppdaget i sluttkontroll før utlevering til kunde.

Kjøp deg en Tesla, det virker som riktig bil for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CrZyWiz skrev:

Det er jo nettopp det som er skjedd, det er oppdaget i sluttkontroll før utlevering til kunde.

Kjøp deg en Tesla, det virker som riktig bil for deg.

Burde ikke sluttkontroll være på fabrikk og ikke hos forhandler.

Fjåzete den Tesla bemerkningen, jeg sier i første innlegget at Det er kjent at hos Tesla kan det hende at bilen blir stående ukeavis i avvente av deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...