Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, papertiger skrev:

hvorfor ikke flere går for denne felgen er for meg en gåte. Går «standardvalget» på 19" en høy gang. Observert på tur innom Bavaria Stavanger i dag. Aventurine + disse + oyster skinn var en nydelig kombo.

F9C0DA9F-4392-49DB-A01B-4E8FA54060CD.thumb.jpeg.1a20a00c2246120fa07b0daed95ed217.jpeg

Enig med deg, de felgene her liker jeg svært godt og spesielt live. Fargen på bilde er det heller ingenting å klage på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Marius2002 said:

@papertiger hva er standardvalget i 19"? 🤔 Er det 18" så skjønner jeg, men 19" er flotte alle sammen synes jeg. Liker best 859M, men de er lik 861M ved første øyekast :) 

859M

2C6858F0-CB62-44AE-AEAB-E66BE27A6F9C.thumb.jpeg.dd41e6bda3ee92f506188b17216d837e.jpeg

861M

99FD1674-F67F-4989-8BED-972175956C39.jpeg.609f1c819787af132948955193252ce2.jpeg

Og så har du 18" 858M

11D33CE7-2958-49DE-B83E-09EFCA1C7391.thumb.jpeg.986cbc2b56af1915f7075cbb524679e0.jpeg

859M er jo det «alle» velger som ikke har 20" 868M. De jeg la ut bilde av er kanskje ikke det sprekeste valget visuelt sett i konfigurator, men i live såg de utrolig lekre ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på plutselig dropp etter 4 ladinger? (Har ikke sett testen bare hørt det referert)

Opplevde det samme i sommer. Har lest at det har med beskyttelse av batteriet når en kjører og lader kontinuerlig. Er tilbake igjen på normalen neste dag.

Tror og det har vært omtalt her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Tenker du på plutselig dropp etter 4 ladinger? (Har ikke sett testen bare hørt det referert)

Opplevde det samme i sommer. Har lest at det har med beskyttelse av batteriet når en kjører og lader kontinuerlig. Er tilbake igjen på normalen neste dag.

Tror og det har vært omtalt her inne.

 Ja det var det jeg tenkte på..

Han ble jo aldri kvitt dette droppet han Ila. turen , men det gikk jo ganske i ett kjør på denne turen. Den fikk vel ikke hvile over en nett liksom.

Greit nok at det kan være en beskyttelse , men virket litt voldsomt dette her. En BMW burde jo tåle litt auotobahn kjøring skulle en mene…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kjedelig dette droppet.

Med mine 17’ 000 km siden Juni har jeg opplevd dette en gang, og det var rett nord for München, etter en dag med kontinuerlig jag på Autobahn fra Kiel. Nesten 100 mil med alle krumspring :)

Kjører rett som det er 70-90 mils etapper her til lands og da er alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mortenej skrev:

Ja, Kjedelig dette droppet.

Med mine 17’ 000 km siden Juni har jeg opplevd dette en gang, og det var rett nord for München, etter en dag med kontinuerlig jag på Autobahn fra Kiel. Nesten 100 mil med alle krumspring :)

Kjører rett som det er 70-90 mils etapper her til lands og da er alt greit.

Fantastisk når folk bruker bilene sine! :D bare å nyte, flott bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Ja, Kjedelig dette droppet.

Med mine 17’ 000 km siden Juni har jeg opplevd dette en gang, og det var rett nord for München, etter en dag med kontinuerlig jag på Autobahn fra Kiel. Nesten 100 mil med alle krumspring :)

Kjører rett som det er 70-90 mils etapper her til lands og da er alt greit.

Hvor mye rekkevidde fikk du ut av den på Autobahn? Eller for å si det annerledes, hvor langt kom du mellom hver ladestopp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Hvor mye rekkevidde fikk du ut av den på Autobahn? Eller for å si det annerledes, hvor langt kom du mellom hver ladestopp? 

Jeg kjørte rundt 25 mil mellom hvert stopp. Brukte utelukkende Ionity, og måtte beregne i forhold til plassering. Ladet til ca 80% ved hver lading, gav meg i overkant av 30 mil rekkevidde, dvs er forbruk på ca 2 kw/mil. Og holdt stortsett følge med trafikken i venstrefeltet. Var en tur for å teste bil og om dette var noe å beholde / bruke på kontinentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mortenej skrev:

Jeg kjørte rundt 25 mil mellom hvert stopp. Brukte utelukkende Ionity, og måtte beregne i forhold til plassering. Ladet til ca 80% ved hver lading, gav meg i overkant av 30 mil rekkevidde, dvs er forbruk på ca 2 kw/mil. Og holdt stortsett følge med trafikken i venstrefeltet. Var en tur for å teste bil og om dette var noe å beholde / bruke på kontinentet.

25 mil mellom hvert stopp blir for knapt synes jeg 🤔 Stort sett så går jo trafikken i 120 og 130 soner, men når det blir fri fart og man gir på litt så snakker vi vel fort enda kortere kjørelengde mellom hver stopp? Hele moroa med Autobahn er jo å slippe tøylene fri når det blir fri fart 😎

Eneste erfaring jeg har med høyhastighets kjøring med elbil var en tur fra Gardermoen til Arendal i en Audi e-Tron 55 midt på natta. Sånn type du kommer hjem fra en reise og bare vil hjem å legge deg før det lysner. Den tålte særdeles dårlig å holde konstant 140-150 km/t 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde ikke store endringen i reel rekkevidde selv på fri fart, igjen er avstand mellom ladestasjonene som ble avgjørende :) Mener å huske at forbruket gikk opp fra 2 til 2,2 - 2,3 Kw/mil på returen. i4 er ekstremt effektiv på regenerering, og mater det meste av bremse energi tilbake på batteriet. 

Rekkevidde og bortfall av 6'er lyd var mine ankepunkter mot elbil. Var jo av typen som tok løst hjemme og kjørte til desitnasjon, 50 mil, 100 mil spillte ingen rolle :). Dette kan jeg fortsatt savne innimellom, men ellers oppleves i4 som en moderne utgave av F10'n jeg sendte fra meg, pluss jeg slipper å bekymre meg for en diesel motor som aldri blir skikkelig varm i hverdagen. Så blir det spennende til nyttår, når jeg skal på lagtur igjen, sansyligvis nede på den blå siden av temperatur skalaen. På småkjøring nå i nov/des (uten forvarming) så spretter forbruket opp 50% 😁 Vil tro jeg slipper unna med 20 % (fingers crossed).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...