Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner på valgets kvaler her nå ettersom iDrive 8.5 blir tilgjengelig fra juli-produksjon. Alternativet er å utsette og vente til august/september med bil eller gå for opprinnelig plan med bil i mai/juni. Teit nok kan visst ikke biler med iDrive 8 oppdateres til iDrive 8.5 heller. Skulle gjerne likt å vite hva iDrive 8 rent innebærer. Spekulasjoner sier at iDrive 9 vil fjerne iDrive-kontrolleren og at 8.5 er en hybridløsning der iDrive-kontrolleren fortsatt eksisterer. :mellow:

368430412_Skjermbilde2023-03-08kl_21_57_41.thumb.png.238f3dd411f246a5fbad4b3aae1ebcdb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp pressemeldingen om iDrive 8.5. Utifra ordlyden der tyder dessverre alt på at BMW mener fremtiden er touch og talestyring siden det er det vi bruker på mobiltelefonene våre...

Krise trafikksikkerhetsmessig mener jeg. Etter tre år i Volvo V60 med touchskjerm for styring av det aller meste var det nydelig å komme tilbake til BMW med rikelig med knapper og hjul :)

Er glad jeg rakk å få bil med både girspak og iDrive-hjul, så får det heller være at GUI snart ser litt gammelmodig ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, torsteinvh skrev:

Leste nettopp pressemeldingen om iDrive 8.5. Utifra ordlyden der tyder dessverre alt på at BMW mener fremtiden er touch og talestyring siden det er det vi bruker på mobiltelefonene våre...

Krise trafikksikkerhetsmessig mener jeg. Etter tre år i Volvo V60 med touchskjerm for styring av det aller meste var det nydelig å komme tilbake til BMW med rikelig med knapper og hjul :)

Er glad jeg rakk å få bil med både girspak og iDrive-hjul, så får det heller være at GUI snart ser litt gammelmodig ut ;) 

Ja, det er for så vidt sant - og fra denne side ønskes egentlig mindre touch. Jeg satser på at iDrive 8.5 kan oppdateres (som med NBT EVO ID5 og ID6) og at man eventuelt kan gjøre noe med dette senere. Alternativt ettermontere ny HU om det skulle vise seg at 8.5 er revolusjonerende greier. Kjenner jeg har mer lyst på i4 til sommeren enn rett før vintersesongen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Z800 skrev:

Lurer på å selge 861m felgene til fordel for 20“. De er kun rullet til butikk, siden den ble levert med vinterhjul. Hva kan jeg ta for de?

Jeg vil anslå mellom 25-28000 for hjulene, mer verdt med Michelin dekk enn Hankook. De fleste I4 er nok levert med 19 eller 20 på sommerhjulene, så kanskje mest aktuelle som vinterfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt fire nye 859M for ca 30 000kr uten dekk (før eventuelle rabatter), og ettersom dette er en typisk vinterfelg har dekkene lite til ingen verdi. Det ligger flere 859M ute til "fantasipriser" på finn.no, så personlig vil jeg nok si maksimalt rundt kr. 15 000,- (spesielt i dagens marked).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Man får kjøpt fire nye 859M for ca 30 000kr uten dekk (før eventuelle rabatter), og ettersom dette er en typisk vinterfelg har dekkene lite til ingen verdi. Det ligger flere 859M ute til "fantasipriser" på finn.no, så personlig vil jeg nok si maksimalt rundt kr. 15 000,- (spesielt i dagens marked).

Jeg solgte mine Michelin 19» dekk for 6000, kan jo brukes på 5 serie uten xDrive, typisk 530e. Så da har man felger med sensorer for rundt 20000, som er kurant pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

så personlig vil jeg nok si maksimalt rundt kr. 15 000,- (spesielt i dagens marked).

Det var såpass lite at da kan de bare ligge som reservehjul🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok svært individuelt hvordan man verdsetter det. Fire brukte (jada, de har bare rullet noen meter, men felgene er likevel brukt), relativt ordinære og kjedelige 19" for kr. 20 000,- er i alle fall langt mer enn hva jeg hadde vært interessert i å betale. Den vanlige mannen i gata må også betale godt og vel en tusenlapp (om ikke mer) for å få vrengt av dekkene for å selge de, og jeg tror ikke den ordinære kjøperen tar seg bryderiet med å drasse med seg løse dekk hjem igjen og den slags. Hovedmomentet nå er naturligvis at de aller fleste ikke bruker kr. 20-30-40 000,- på felger og dekk i disse tider, og de som gjør det er nok litt mer enn gjennomsnittet interessert - og dermed kjøper noe som er hakket mer spesielt enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker fjernlys på i4? Er det noe autogreier med konstant fjernlys som "maskerer ut" trafikk i motsatt kjøreretning for å ikke blende?

Møtte nemlig på en rekke biler på kveldstid der den bakerste så ut til å være en i4 og den gjorde meg jaggu sveiseblind, så den fikk seg både et par blink med fjernlys og en tut i det jeg passerte.

Tesla Model 3 er en typisk bil som serverer deg masse lys i fjeset slik at man lurer på om fjernlyset er på, men denne her var helt ekstrem. Lurer da på om noen trolig har glemt å skru av noe fjernlys eller om automatikken er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptiv lys fungerer strålende, hatt dette i mange år nå og aldri opplevd å ha blendet møtende trafikk.

Holder en knapp på at i4 du møtte ikke kjørte med lys på auto. Er vel ikke gitt at alle vet hvordan dette fungerer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Her er det nok svært individuelt hvordan man verdsetter det. Fire brukte (jada, de har bare rullet noen meter, men felgene er likevel brukt), relativt ordinære og kjedelige 19" for kr. 20 000,- er i alle fall langt mer enn hva jeg hadde vært interessert i å betale. Den vanlige mannen i gata må også betale godt og vel en tusenlapp (om ikke mer) for å få vrengt av dekkene for å selge de, og jeg tror ikke den ordinære kjøperen tar seg bryderiet med å drasse med seg løse dekk hjem igjen og den slags. Hovedmomentet nå er naturligvis at de aller fleste ikke bruker kr. 20-30-40 000,- på felger og dekk i disse tider, og de som gjør det er nok litt mer enn gjennomsnittet interessert - og dermed kjøper noe som er hakket mer spesielt enn dette.

Ja er enig i det, så blir nok å kjøre en sesong på de før jeg bytter felger.

men noen som prøver å få litt: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=293801521

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Hvordan funker fjernlys på i4? Er det noe autogreier med konstant fjernlys som "maskerer ut" trafikk i motsatt kjøreretning for å ikke blende?

Møtte nemlig på en rekke biler på kveldstid der den bakerste så ut til å være en i4 og den gjorde meg jaggu sveiseblind, så den fikk seg både et par blink med fjernlys og en tut i det jeg passerte.

Tesla Model 3 er en typisk bil som serverer deg masse lys i fjeset slik at man lurer på om fjernlyset er på, men denne her var helt ekstrem. Lurer da på om noen trolig har glemt å skru av noe fjernlys eller om automatikken er så dårlig.

Opplever dette stadig selv, tesla og BMW er de bilene jeg ofte føler blender veldig. Opplever og stadig at folk blinker i hytt og pine når jeg bruker mine adaptive lys på X3M’n. Og er man maks uheldig møter du bygde folka med fjorten tusen ekstra lys som sitter spenna klar for å fyre opp hele stadion i tryne på deg som et lite «fuck deg spesielt»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...