Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

De laserlysene jeg har på Z4en fungerer i værtfall helt utmerket. Det er en fryd og se de jobbe på en mørk svingete landevei. Når til og med folk jeg har med meg som ikke er bilinteressert bemerker hvordan lysene virker så har BMW gjort noe riktig.

Eneste jeg ikke liker er at automatikken skrur av fjernlysene under 40 km/t. Litt upraktisk når man har 500 meter med svart gårdsvei for og komme hjem. Det burde være en innstilling på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rune-K skrev:

De laserlysene jeg har på Z4en fungerer i værtfall helt utmerket. Det er en fryd og se de jobbe på en mørk svingete landevei. Når til og med folk jeg har med meg som ikke er bilinteressert bemerker hvordan lysene virker så har BMW gjort noe riktig.

Eneste jeg ikke liker er at automatikken skrur av fjernlysene under 40 km/t. Litt upraktisk når man har 500 meter med svart gårdsvei for og komme hjem. Det burde være en innstilling på akkurat dette.

Jeg har Matrix LED på Taycanen, de skrur seg faktisk ikke av under 40 så lenge lysforhold tilsier det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

De laserlysene jeg har på Z4en fungerer i værtfall helt utmerket. Det er en fryd og se de jobbe på en mørk svingete landevei. Når til og med folk jeg har med meg som ikke er bilinteressert bemerker hvordan lysene virker så har BMW gjort noe riktig.

Eneste jeg ikke liker er at automatikken skrur av fjernlysene under 40 km/t. Litt upraktisk når man har 500 meter med svart gårdsvei for og komme hjem. Det burde være en innstilling på akkurat dette.

G29 Z4 har ikke laserlys, men utstyrskode 552 Adaptive LED som sitt øverste alternativ. Forskjellen er i all hovedsak at laserlyset er et ekstra fjernlys som aktiveres rundt 70km/t og som gir en rekkevidde på ca 500-550m. Både adaptive LED og laserlys er dog helt fantastisk - moro å se de jobber aktivt for deg på mørke landeveier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Saltkjelen skrev:

G29 Z4 har ikke laserlys, men utstyrskode 552 Adaptive LED som sitt øverste alternativ. Forskjellen er i all hovedsak at laserlyset er et ekstra fjernlys som aktiveres rundt 70km/t og som gir en rekkevidde på ca 500-550m. Både adaptive LED og laserlys er dog helt fantastisk - moro å se de jobber aktivt for deg på mørke landeveier. :) 

Det stemmer helt sikkert. Jeg begynner å bli for gammel til og vite forskjellen på slike nymodenheter. Det fungerer i vertfall veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer bestilling av en Fully charged I4 M50. Har fått et tilbud med følgende utstyr. Er det noen åpenbare ting jeg ikke har valgt med som folket mener "må" med på en I4? Ønsker også å høre erfaringer fra dem som har Pirelli performance dekkene som følger med 868M felgene i forhold til kjøreegenskaper til vanlig bruk samt dekkslitasje.

Utstyrsliste2.PNG

Utstyrsliste1.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg nok valgt M-sportsseter, selv om dette innskrenker mulighetene for valg av farge. M868 med Pirelli P-Zero gir bilen akkurat de kjøreegenskapene den fortjener, men om målet er høyest mulig rekkevidde ville jeg nok valgt litt annerledes. Du greier dog fint 40 mil og vel så det på én lading med vanlig landeveiskjøring med M868.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den fargen hadde jeg valgt en annen farge innvendig, eller gått for individual merino. ;) Dekkene kjørte jeg på i én måned før salg, følte de var skumle om ikke de hadde litt varme i seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, fupsaker skrev:

Med den fargen hadde jeg valgt en annen farge innvendig, eller gått for individual merino. ;) Dekkene kjørte jeg på i én måned før salg, følte de var skumle om ikke de hadde litt varme i seg. 

Går rykter om at du har kjøpt deg i4? 😆

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fahad skrev:

Går rykter om at du har kjøpt deg i4? 😆

Haha, nå er du morsom min venn. ;) Jeg har ikke byttet ut Taycanen og dessverre går det nok ikke i en i4 om den forsvinner... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Eivind92 skrev:

Jeg vurderer bestilling av en Fully charged I4 M50. Har fått et tilbud med følgende utstyr. Er det noen åpenbare ting jeg ikke har valgt med som folket mener "må" med på en I4? Ønsker også å høre erfaringer fra dem som har Pirelli performance dekkene som følger med 868M felgene i forhold til kjøreegenskaper til vanlig bruk samt dekkslitasje.

Utstyrsliste2.PNG

Utstyrsliste1.PNG

Gikk på en smell selv ved å overse at bilen ikke hadde Driving Assistant Pro. Falt meg faktisk ikke inn at det kunne være utelatt, så for min del ville det definitivt vært med om jeg ikke hadde kjøpt en annens ferdig bestilte bil (ble levert ny, men altså ikke jeg som spec'et den). Ikke fordi jeg bruker det voldsomt mye, men fordi mine forventninger til en ny bil i den klassen I4 M50 er, definitivt burde ha det. Antar da at andre vil tenke det samme den dagen den skal byttes inn/selges igjen. Den bommerten får jeg imidlertid leve med i denne runden her. Ville også definitivt, som andre sier, hatt M-sportsetene. Nå ville jeg aldri hatt en Bmw av noen sort uten det, så der er jeg litt biased. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eivind92

 

Lykke til med valg av bil.

 

I en bil med den fargen, ville jeg heller gått for Cognac fargen på skinnet. Eksempel på bilder fra en tilfeldig annonse fra finn: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=340064229

 

Søker du opp i4 m50 og fargen grønn får du litt eksempler på ulike kombinasjoner :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TorsteinAa skrev:

@Eivind92

 

Lykke til med valg av bil.

 

I en bil med den fargen, ville jeg heller gått for Cognac fargen på skinnet. Eksempel på bilder fra en tilfeldig annonse fra finn: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=340064229

 

Søker du opp i4 m50 og fargen grønn får du litt eksempler på ulike kombinasjoner :)

 

 

Akkurat den der er jo virkelig lekker. Men nå er jeg inhabil, siden jeg hadde helt likt utstyrt bil i 2022. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! M sport seter er helt klart aktuelt og da mest sannsynlig cognac interiør. Men synes ikke San Remo Green og Mocha interiør er feil heller. Stjålet bilde fra et I4 forum.

Interior.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...